Kyllä täytyy sanoa että ihmisellä on pieni elämä jos joulumieli on kiinni lumen määrästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Julmis

Jäsen
27.11.2013
278
0
16
Ja sitä jaksetaan päivästä toiseen rutkuttaa joka foorumilla niin kuin se ois maailmanloppu.
Ja katkerina linkitetään kuvia Syyriasta ja Egyptistä joissa on lunta.

Ei mulla tähän hätään muuta, mut jotain suhteellisuudentajua tyypit!

Jokaisella on omat juttunsa mitkä tekee joulun mutta en mäkään jaksais kamalaa valitusta aiheesta jolle ei yksikään ihminen mitään voi ellei sit lennätä omalle pihalleen lunta jostain siperiasta.. Onhan se valkoinen joulu kaunis mutta henk.koht. mulle on aivan sama miltä tuolla ulkona näyttää kunhan ei satais vettä ja nuo hiton jäät lähtis teiltä et pääsis edes kävelemään kun lenkkeilee..

Ei joulumieli siitä ole kiinni vaan talvimieli mikä kuuluu osana jouluun. Meillä kun laskettelu, hiihto ja luistelu kuuluvat joululomaan. Onneksi lappi kutsuu heti joulunpyhien jälkeen.

Kyllä mua vituttaa talven rakastajana rankasti, että on joulukuun puoliväli ja ulkona näyttää lähinnä huhtikuulta. En kyllä sitä voivottele ääneen, kunhan puhisen itsekseni.

Ei musta maa mun "joulumieltä" vie, tosin joulumieli mulle on vaan valmistautumista ylensyömiseen :D Tähän kuukauteen kyllä vaan kuuluisi paksu lumipeite, mutta minkäs teet kun ilmastonmuutos ja läpälää. Pitää tottua tähän, että ensilumi tulee ehkä huhtikuun puolessa välissä...

No joo tervetuloa meidän pihalle katsomaan kun nurmikko ja mansikan taimet vihertää potkukelkan vieressä :p ei paljon jouluiselta näytä :D:D kyllä se lumi tois tuohon jouluisempaa tunnelmaa. Ei tosin oo multa tai mun joulumieleltä pois jos Syyriassa on lunta evvk.. mut toivoisin sitä meidän pihamaalle.

Kyllä mua vituttaa talven rakastajana rankasti, että on joulukuun puoliväli ja ulkona näyttää lähinnä huhtikuulta. En kyllä sitä voivottele ääneen, kunhan puhisen itsekseni.

Ei musta maa mun "joulumieltä" vie, tosin joulumieli mulle on vaan valmistautumista ylensyömiseen :D Tähän kuukauteen kyllä vaan kuuluisi paksu lumipeite, mutta minkäs teet kun ilmastonmuutos ja läpälää. Pitää tottua tähän, että ensilumi tulee ehkä huhtikuun puolessa välissä...

Ja pysyy maassa kesäkuun alkuun. :headwall:

Mua ei haittaa vaikka lunta ei olekaan, mulle tärkeintä on että ei ole liukasta. Tiet on sulat nyt joten olen tyytyväinen. Mutta kyllä vähän on pakko ihmetellä kun paikka paikoin ruoho on ihan vihreää ja on kuitenkin joulukuun puoliväli... :O

Kieltämättä sitä on jonnekin pääkopassa jäänyt ne lapsuudenmuistot siitä että jouluna oli lunta. Kyllähän se kauniimpaa on kuin musta maa ja toisaalta vihreä nurmi vielä tässä vaiheessa vuotta tuo vähän pelottavankin tuntuisen olon.

Henk.koht odotan joululta lähinnä ruokia joten niihin tuo sää ei vaikuta. Yritän myös psyykata itseäni siihen että lumien auraus näillä kulmilla on niin onnetonta että mitä pidempään maa pysyy paljaana sitä helpompi minun on kuskata lapsia kouluun/hoitoon. Joten sen puolesta ei lunta tarvittaisi ollenkaan.

*jää odottelemaan kevättä ja lämpimämpiä ilmoja*

[QUOTE="vierailija";29343123]Mua ei haittaa vaikka lunta ei olekaan, mulle tärkeintä on että ei ole liukasta. Tiet on sulat nyt joten olen tyytyväinen. Mutta kyllä vähän on pakko ihmetellä kun paikka paikoin ruoho on ihan vihreää ja on kuitenkin joulukuun puoliväli... :O[/QUOTE]

Ja lenkkeillessä metsäteillä saa ihastella pajunkissoja..

Toista se oli minun nuoruudessani (:D) kun sai täällä etelässäkin kahlata marraskuusta maaliskuuhun paksuissa kinoksissa.

Joulumaa jokaiselta löytyy sydämestä...
(sori ei onnistu linkkaaminen mutta Katri-Helenan Joulumaa oli tarkoitus jakaa kaikille joilla joulumieli on toiveissa, Youtubesta löytyy ja suosittelen lämpimästi).

20071217.jpg

5276341737_194ede78e0.jpg

Kyllä nää näyttäis aika paljon jouluisemmalta kuin tuo viherrys tuolla mun pihalla nyt :xmas: tip tap

No..
-mulla on pieni elämä, myönnän
-ei ole yhtään joulumieltä, voisi olla jos olisi enemmän lunta
-en ole rutkuttanut asiaa yhdelläkään foorumilla tai edes ääneen. Helppaax?

Eikohan esim. Egyptin lumi kaantyny vedeksi aika nopsaan. +17 nayttaa olevan taman hetken lampotila. Mutta kai se sitten pysyi maassa niin kauan, etta joku Pohjolassa ehti siita katkeroitua.