Kyllä tää tukityöllisyys on niin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa

Vieras
Työt loppuivat taas toistaiseksi koulujen loppuu, allaa taas ensi viikolla. Koko kesän olen työkkäristä rahaa odottanut, ei edes päätöstä vielä tullut.
Soskuun vein perjantaina kirjeen, että kolme euroa enää rahaa.
Pyhällä hengellä tässä on oikeasti nyt alettava elää. Ei ole ketään keltä lainata, ei ole pulloja mitä viedä.
Kyllä se olisi Lottovoitto, kun vielä joskus pääsisi oikeisiin töihin, josta loma, lomarahat ja lomaltapaluuraha, kuten ennen. Ei vain kukaan näin vanhaa ja vajaakuntoista palkkaa, kun ei tahdo nuoremmillekaan olla. Ja suotta palkkaamaan kun voi ilmaiseksikin pitää.
Vielähän tässä itse hopeateellä ja omatekoisilla sämpylöillä mutta murkulle pitäisi olla ihan ruokaa.

En ilkeä sanoa ikääni, niin vanha. Entinen yrittäjä, sitten laitoshuoltaja ja nyttemmin vanhoilla päivillä kouluttautunut aamu-iltapäiväkerho-ohjaajaksi ja koulunkäyntiavustajaksi. Kevyempää, terveyssyistä.

Työsi loppuivat kun koulut loppui?ja työsi alkaa taas ensi viikolla kun koulu alkaa?
Mulla sama juttu eli kesän olin työttömänä ja ens viikolla alkaa jälleen työt.Rahoja odottelin kelalta heinäkuuhun yli puolenvälin....20.7 sain ekan kerran rahaa 2 viikolta.Eka viikko omavastuu, toka lomarahojen osuus.Tällä viikolla tulee eka 4 viikon osuus kelalta.

Mä en ole saanut vielä mistään mitään. Totaalisesti rahat loppu:(. Pahinta kun ei edes tiedä, koska tulee mistään mitään. Pakkohan soskustakin jotain tulla, kun ensimmäinen raha tulee olemaan vaan se kahdenviikon raha.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa:
Mä en ole saanut vielä mistään mitään. Totaalisesti rahat loppu:(. Pahinta kun ei edes tiedä, koska tulee mistään mitään. Pakkohan soskustakin jotain tulla, kun ensimmäinen raha tulee olemaan vaan se kahdenviikon raha.

Miten toi on mahdollista?Kelallahan käsittelyaika on nyt n kuukausi...normaalisti lyhyempi.Laitoitko Kelalle hakemuksen netin kautta vai paperiversion?

Paikanpäällä kävin täyttämässä. Ensin vein hakemuksen kun tulin työkkäristä ja sitten kahden viikon hakemus. Nyt sitten jo kuukaudenkin hakemus.
On niin raskas olo kun ei yhtään tiedä milloin rahaa tulee. Ei ole mitään mistä lainatakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa:
Paikanpäällä kävin täyttämässä. Ensin vein hakemuksen kun tulin työkkäristä ja sitten kahden viikon hakemus. Nyt sitten jo kuukaudenkin hakemus.
On niin raskas olo kun ei yhtään tiedä milloin rahaa tulee. Ei ole mitään mistä lainatakaan.

Tosi kurja tilanne.Oletko soitellut hakemuksen perään?Se kannattaa tehdä.Mulla joskus aiemmin se nopeutti käsittelyä ja tekivät väliaikaisen päätöksen( pyytelivät myös anteeksi ) ja sain rahaa ja sitten myöhemmin tekivätlopullisen päätöksen.
Työttömien yhdistys, seurakunnat; niistä kannattaa kysellä ruoka-apuja.

Yhteistyössä