Kyllä tää on oikein meidän tuuria...

ananaskirsikka

Aktiivinen jäsen
02.06.2006
4 052
0
36
Astianpesukone oli koko viime viikon rikki. Korjaaja kävi perjantaina ja sai sen korjattua. Pyykinpesukone oli silloin myös päällä. Korjaaja oli just kurvannut meidän pihasta pois kun pesukone alkoi vilkuttamaan virhevaloa, suodatin tai poistoletku tukkeessa. Tyhjennettiin se ja pestiin kone loppuun. Nyt oli kone taas pyörimässä, jämähti taas samaan kohtaan eikä mikään tunnu auttavan. Pitää vaan ihmellistä hurinaa, ei yritä edes ottaa vettä saati poistaa sitä. Voi paska sanon minä :kieh: 7 vuoden takuu on rummulle ja moottorille, toivotaan nyt, että siittä olis sitten moottori mennyt rikki :| muuten ei mene takuuseen, vakuutuksen piikkiin kylläkin, mutta omavastuuhan siittä menee.

Yleisin vika on, että putket on tukkeessa. Laittakaa koneeseen konetiskiainetta tai sitruunahappoa (saa apteekista) ja ajakaa säästöpesuohjelma ( 85 C). Se saattaa auttaa tai sitten ei.

Konetiskiaine pitäisi olla jauhemaista, kai. En tiedä, tehoaako nestemäiset samalla tavalla.

Meillä oli entisessä koneessa tämä vika. Se ilmeni siten, että pyykit olivat märkiä ( ei lingotun kuivia) pesun loputtua.

Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Mies sano että oli poistopumppu rikki että ei sen takia tyhjentäny...ei siis tukossa, vaan rikki :|

Se ei onneks ole kallis osa. Me saatiin vanha kone aikaisempaan taloon ja siinä oli tuo kys. osa rikki. Maksoi jotai 25-30 euroa ja mies vaihtoi sen itse. Kone toimi taas kuin unelma sen jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Konetiskiaine pitäisi olla jauhemaista, kai. En tiedä, tehoaako nestemäiset samalla tavalla.

Meillä oli entisessä koneessa tämä vika. Se ilmeni siten, että pyykit olivat märkiä ( ei lingotun kuivia) pesun loputtua.

Milläs peset semmosella kunnei koko vehje pelitä :/

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Mies sano että oli poistopumppu rikki että ei sen takia tyhjentäny...ei siis tukossa, vaan rikki :|

Se ei onneks ole kallis osa. Me saatiin vanha kone aikaisempaan taloon ja siinä oli tuo kys. osa rikki. Maksoi jotai 25-30 euroa ja mies vaihtoi sen itse. Kone toimi taas kuin unelma sen jälkeen

Toivotaan näin...

Yhteistyössä