Kyllä tää nostaa niskakarvat pystyyn, imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piparnakkeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En lukenut juttua mutta tottahan se on että perheille luodaan ihan kauheet paineet tuosta rintaruokinnasta ja se saattaa vaikuttaa tuoreen äidin mieleen todella paljon jos imetys ei sujukkaan. Sit ei arvosteta lyhyempää imetystä kuin 6kk täyimetystä, kaikki muu on epäonnistumista.

Korviketta ja rintaruokintaa en lähtis minäkään vertailemaan. Suomessa imetysohjauskin on päin persettä! On imetysohjaajia mut toteutuuko se käytännössä?? Ei minusta. Sit tuoreen äidin pitäisi pärjätä kokona imetyksen kanssa mikä voi olla todella hankalaa koska kaikenlaisia vaikeuksia voi olla sen suhteen.

itse imetin 6 viikoa ja oon siitä ihan helvetin ylpeä!! Ja joo oisin minäkin imettänyt 6kk jos kaikki olisi mennyt helpomman kautta.

Varmasti se niskakarvat pystyyn nostaakin, jos sädekehä uhkaa tulla kolisten alas. Pitää äkkiä keksiä joku muu juttu, millä päteä ja lytätä toisia. Onnea vaan matkaan!

Mikä hitto sua vaivaa?!

Minun esikoiseni imetys meni ihan puihin, mutten koskaan tuntenut siitä pahaa mieltä, enkä tunteunut itseäni huonommaksi kuin muut. Minä yritin, ja epäonnistuin ja se siitä. Kuopukseni on täysimetyksellä nyt viidettä kuukautta ja olen ylpeä itsestäni ja siitä, että yritin ja onnistuin. Mutta ei tämä minusta parempaa äitiä tee.

Mutta miksi ei saisi sanoa ääneen, sanonhan minäkin, että esikoinen ei saanut sitä parasta mahdollista ravintoa mitä kuopus saa?

Minä olen vähän eri mieltä tuosta paineiden luomisesta, sillä osastolla synnytyksen jälkeen vain yksi hoitaja kannusti imetyksessä mutta muut toivat vain lisämaitoa, antoivat rintakumin mitään selittelemättä jne. Kotiinlähtiessä kysyivät, onko Nannia.

Sama toisen kanssa, imetysote tarkistettiin kerran. Neuvolan täti ei osannut sanoa juuta eikä jaata siihen, miksi poika ei opi imuotetta tai että mitä teen väärin. Ainoa paikka, josta tunsin painostusta tulevan oli se, mihin itse otin yhteyttä saadakseni apua eli imetystuki :headwall:

Yhteistyössä