Kyllä se on niin, että nää uudet hienot kodinkoneet on perseestä koska jos joudut korjaamaan se maksaa ja paljon

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
meidän 3 vuotta vanha jääkaappi hajosi, herkesi jäähdyttämästä. no korjaaja tuli ja aatteli, että se on termostaatti, sanoi sit, että jaa tää on näitä uusia, joita hän on jo korjannut vaikka kuinka monta kappaletta ja ihan alle viiden vuoden vanhoja. ja että siinä ei ole termostaattia, vaan joku hemmetin mikropiirikortti. no hän tilasi siihen uuden kortin ja korjasi ja hintaa tuli 280 euroa.

ei ne enään osaa.mutsin vanha pesukone sinnitteli 24vuotta,nykykoneet hyvä jos ees 5vuotta kestää.noihin suurempiin ja kalleimpiin kodinkoneisiin pitäs mun mielestä tulla automaattisesti vähintään 5vuoden takuu.aattele nyt mikä määrä jätettäkin kun pitää parin vuoden välein olla koneita ja vempeleitä uusimassa :kieh:

Ei se valmistajan vastuu takuuseen lopu. Ota ihmeessä yhteyttä myyjään/maahantuojaan/valmistajaan ja tee valitus. Joissakin tapauksissa maksavat ainakin jotakin takaisin, jos takuu on umpeutunut vasta äskettäin. Eihän KOLME vuotta vanha jääkaappi vielä voi hajota!

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Ei se valmistajan vastuu takuuseen lopu. Ota ihmeessä yhteyttä myyjään/maahantuojaan/valmistajaan ja tee valitus. Joissakin tapauksissa maksavat ainakin jotakin takaisin, jos takuu on umpeutunut vasta äskettäin. Eihän KOLME vuotta vanha jääkaappi vielä voi hajota!
sillä oli kahden vuoden takuu. täytyypä kysäistä, että josko edes jotain hyvittäisivät. kun mä oon kyllä itse sitä mieltä, että kyllä minimissään vasta viiden vuoden käyötön jälkeen sais alkaa tulemaan mitään vikoja.

Meillä hajosi viime kesänä 3 vuotta vanhasta jääkaapista kanssa joku mikropiirikortti.Takuu oli menny umpeen ja asiasta soitettiin myyjäliikkeeseen.Siellä vaan sanottiin voi voi kun tuo takuu on menny umpeen ei voi mitään,he eivät ole korvausvelvollisia enää.No soitettiin sitten kuluttaja-asiamiehelle ja kas,kodinkoneen suosituskäyttöikä on väh.5 vuotta ja tuon ajan on maahantuoja vastuussa koneesta.Eli soittelehan vaan maahantuojalle ovat korvausvelvollisia.

lisäys vielä:meillä maahantuoja maksoi lopulta uuden kortin ja me korjaajan kulut 66e.

Alkuperäinen kirjoittaja röllimetsän rohmutti:
Meillä hajosi viime kesänä 3 vuotta vanhasta jääkaapista kanssa joku mikropiirikortti.Takuu oli menny umpeen ja asiasta soitettiin myyjäliikkeeseen.Siellä vaan sanottiin voi voi kun tuo takuu on menny umpeen ei voi mitään,he eivät ole korvausvelvollisia enää.No soitettiin sitten kuluttaja-asiamiehelle ja kas,kodinkoneen suosituskäyttöikä on väh.5 vuotta ja tuon ajan on maahantuoja vastuussa koneesta.Eli soittelehan vaan maahantuojalle ovat korvausvelvollisia.
tuon minä teen heti huomenna. minkäs merkkinen jääkaappi teillä muute oli

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Alkuperäinen kirjoittaja röllimetsän rohmutti:
tuon minä teen heti huomenna. minkäs merkkinen jääkaappi teillä muute oli

AEG

Meille hommattiin vuodenvaihteen tienoilla uus pesukone kun entinen hajos. Se toimi hienosti kuukauden, vaan sano sit ittensä irti. Siihen vaihdettiin se joku saakutin mikropiirikortti, ja se toimi taas kerran. Sit ongelma olikin jo moottorissa. Saatiin sit uus kone romun tilalle, ja sekin toimi, peräti tähän päivään saakka. Piru kun ottaa päähän, taas alkaa pyykkivuori kasvaa ja kun mä just sain sen kutistettua! :headwall: :headwall: :headwall:

Ja se ei ollu halpa kone, vaikkakin apen suhteiden ansiosta meille ilmanen :whistle:

Yhteistyössä