Kyllä pitää olla hullu että haluaa lisää lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Musta suurinta naiiviutta on se, että joku tosiaan kuvittelee tietävänsä paljonkin kasvatuksesta sen perusteella että on omat lapsensa kasvattanut. Näitä tyyppejähän riittää, jotka ovat jakelemassa (tässäkin ketjussa) elämänviisauksia sen perusteella, kun ovat murkun tai kaksi kasvattaneet, mutta heiltä puuttuu täysin kyky ymmärtää että jonkun toisen murkulla ei välttämättä ole sellaisia ongelmia joita heidän lapsellaan on ollut jne. Lapset kun ovat yksilöitä. Kypsymättömyyttä on se, että täällä suurin osa ei sitä ymmärrä vaan pitää itseään kasvatuseksperttinä vain oman kokemuksensa perusteella. Ja tietoon ei sitä kokemusta tarvitse, näkeehän sen täältäkin että tietoa on monilla vähemmän kun nähdään vain se oma napa ja omat kokemukset.

Minusta tässä ketjussa kyllä kukaan ei kuvitellut olevansa kasvatusekspertti, vaan tässä on vain kyseenalaistettu asioita =) Ja kyllä, lapset ovat yksilöitä, siinä olet oikeassa, mutta sen me jo tiedämme sen vuoksi, että totesit sen tässä ketjussa vähän eri sanoin jo toisen kerran :)

Vauvat haisee niin hyvälle :D
Ja saadakseen kokea raskauden ja synnytyksen ja haistella vauvaa, täytyy pitää koko paketti. Sitäpaaitsi niihin kiintyy, ei niitä voi poiskaan antaa =)
Nimimerkillä ikuisen vauvakuumeen kourissa :heart:

Ne jotka sylkee niitä sisuksistaan ulos kuin liukuhihnalta, niin joko niitten lapset ei koskaan itke, huuda tai kiukuttele. Miten kukaan muuten voi nauttia joka päiväisestä kiljumisesta ja karjumisesta?? Raskaus oli ihanaa aikaa, synnytys oli ihanaa.. mutta tämä. Huoooooooh. *neiti ei nukkunut päiväunia ja nyt väsyneenä käy yöunille ja tapansa mukaan välillä karjuu*

Että nyt on erittäin voimakas tunne siitä että lapsiluku on täynnä - YKSI. Toivottavasti se joskus kasvaa isoksi x) Miehelläkin on jo omansa ja se sopii kuulemma oikein hyvin ettei lisää tule :D

*alkaa hamstrata ehkäisyvälineitä kaapit täyteen* :laugh:

Jonkin sortin hullu kait sitten olen, kun vieläkin haluaisin lapsia. Ikä vaan alkaa tulla vastaan, niin jää tekemättä, kun alkaa yövalvomiset jo väsyttämään fyysisesti.

Kyllä omien lastensa kanssa oppii kasvattamaan lapsia. Kaikkea ei voi koskaan oppia ja aina löytyy poikkeuksia, mutta kyllä toisen lapsen kohdalla on jo expertti siihen nähden, millainen oli ensimmäisen kanssa. Ne on vaan niitä asioita, jotka tajuaa sitten kun tajuaa, niitä ei voi kirjoista oppia.

Itse eniten ihmettelisin, jos taapero olisi täysin rauhallinen ja tasapainoinen, vaikka on jo menossa kolmas "isä" saman vuoden aikana...

älytöntä sanon minä. Tällaisia joukkohaukkumisia meillä harrastettiin peruskoulussa.. ja nyt TAAS tällä palstalla "aikuiset" naiset tekevät samaa. Monesko ketju tämä jo on, kun sätitään yhtä ihmistä ja hänen mielipiteitään..??

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
älytöntä sanon minä. Tällaisia joukkohaukkumisia meillä harrastettiin peruskoulussa.. ja nyt TAAS tällä palstalla "aikuiset" naiset tekevät samaa. Monesko ketju tämä jo on, kun sätitään yhtä ihmistä ja hänen mielipiteitään..??

öö..ikinä et oo täällä kenenkään mielipiteitä arvostellut ja loukannut?vai onko niin että sulla on vaan siihen oikeus?

On täällä saatu taas sota aikaseks. Hienoa naiset! Osoitatte taas miten sivistyneitä ja aina oikeass olevia olette. Jos joku hehkuttaa toisena päivänä äitiyden iloa, tarkottaako se sitä, että toisena päivänä ei sais mennä huonosti ja olla sitä mieltä että kitiseviä pentuja on tasan se yksi liikaa?
Mulla on lauma lapsia ja lisää tulossa, ja toisena päivänä mietin että mitä järkeä tässä edes on kun suollan niitä liukuhihnalta, ja toisena päivänä liukuhihnatyöskentely on just se paras vaihtoehto. :)
Kattokaas, Elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

öö..ikinä et oo täällä kenenkään mielipiteitä arvostellut ja loukannut?vai onko niin että sulla on vaan siihen oikeus?

olen arvostellut, ehkä loukannutkin. Mutta tietääkseni ikinä en ole yhtynyt näihin haukkumaketjuihin, missä joukolla kaikki mollaavat yhtä ihmistä. Mun mielestä se menee jo vähän yli...

olen arvostellut, ehkä loukannutkin. Mutta tietääkseni ikinä en ole yhtynyt näihin haukkumaketjuihin, missä joukolla kaikki mollaavat yhtä ihmistä. Mun mielestä se menee jo vähän yli...

sama asia mielestäni,loukkaako joukolla vai yksin,vai tunnetko olevasi parempi nyt kun olet ihan vaan iteksesi saanu arvostella?

sekö on aikuismaista jos vaan itekseen haukkuu?ei osallistu joukkohaukkumiseen.?

sekö on aikuismaista jos vaan itekseen haukkuu?ei osallistu joukkohaukkumiseen.?

haukkuu?? suoranaista haukkumista en kyllä ole harrastanut, mielipiteiden arvostelemista kylläkin. Ja mitä itse muistan koulukiusaamisestani, niin yksittäiset huutelijat eivät tuntuneet läheskään niin pahoilta, kuin ne jotka joukolla kävivät mollaamaan.

Ei se nyt tarkoita sitä ettenkö olisi onnellinen äitiydestä, vaikken näitä lisää haluakaan :o :D

Aattelin vähän isompia ottaa sitten sijaislapsiksi :saint:

Juu ja voin neuvoa sen verran, että mitä isompi lapsi sen isommat ongelmat.. että ei mene enää hermot vaan menee myös maine ja rahat ja....

se on meillä ainakin todettu et yhden lapsen kanssa saa itse touhuta ja viihdyttää enemmän kun niitä on kaksi. Samalla lapsi oppii toimimaan toisen huomioiden yms. Kun meillä on toinen yökylässä on toinen kuin pieni piru itse. Mutta kun sisar tulee kotiin on meininki toinen. ja kyllä nää osaa riidellä yhdessäkin, mutta eron huomaa yksin ja kaksin oloon hyvin.

Luultavasti tässäkään ei ole kyse mistään joukkohaukkumisesta, vaan suurin osa ketjuun vastanneista omaa saman mielipiteen asiasta. Ja munkin mielestä on todella väärin kuvitella, että esim. murrosikäisen kanssa pääsisi helpommalla kuin taaperon.

Minuakaan ei kukaan saa huijattua tekemään toista lasta!!! Tämä yksi, IHANA, temperamenttinen, kiukkuileva ilopilleri riittää. Never again sitä huutavan vauvan kans yöllä taaplaamista ympäri taloa ja itse aivan "pihalla".

Rakastelen nyt välimerkkiä, mutta mä en ainakaan myönnä haukkuneeni tai mollanneeni tässäkään ketjussa ketään :/

vauvan äiti, taaperon äiti, uhmiksen äiti, leikki-ikäisen äiti, koululaisen äiti, murkun äiti, aikuisen äiti, älä valita väsymystäsi täällä, koska ei se ole MITÄÄN, ei se koskaan helpota, ihminen on aina yhtä vaikea...... Palstalaiset pääsi taas vauhtiin :laugh:

aplle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Tunnustautuu masokistiksi. :xmas:

Liityn samaan. B)

Oiskohan se Remu hyvä pojan nimeksi? :xmas:

reima sen olla pitää :laugh:

Ei pidä, meillä lasten nimet pitää olla nelikirjaimisia. :xmas:

Sen lisäksi mun setäni on reima, ja mä en laita lapselleni samaa nimeä joka on jo jollain tutulla, sukulaisella tms.. B)

ai, ja muuten tämä remu ei tule haalarimerkistä. Vaan hurriganes- Remusta. Mies on armoton hurriganes fani ja minä sukua mustalaisille. :whistle:

No jopas jopas..
Ensiksi, sellaista se yleensä on lapsen kanssa, itkua, valvomista ja hammasten kiristystä.
Ehkä kyse on siitä, että ap ei vain kestä valvomista, kitinää tms lapsiin liittyvää.
Parhaimmillaan lapsi istuisi kiltisti lattialla iloisesti jokellellen, oppisi kävelemään ja puhumaan noin vain äitiä vaivaamatta, koulu-ikä sujuisi ongelmitta ja murkku olisi oikea enkeli.
Eli kunhan ei ap:n elämää rasita mitenkään`

Voin minäkin kertoa, että sitten tulevat eri uhmat ja toisenlaiset tappelut ja kitinät ja se murrosikä, johon ei todellakaan voi varautua siten, että itsekkin on joskus ollut nuori..
Sijaisperheeksi`Viikonloppuisin`
Kun ensin olet työssä, tappelet lapsesi kanssa erinäisistä syistä viikon, haluaisit ansaitusti levätä, niin sitten kotiin tulee ongelmaperheestä usein hyvinkin vaikea lapsi viemään vikatkin mehut..
Jos elämä jo nyt on yhden kanssa noin väsyttävää, älä missään nimessä harkitse toista, äläkä ikinä ala sijaisperheeksi.
Opeta nyksäsi hoitamaan lasta, saat itse levätä välillä.
Toisaalta katsoin, että olit menossa suihkuun kasin korvilla, kun tämä väsyttävä lapsi jo nukahti.. Ehkäpä vika ei ole lapsessa, vaan äidin asenteessa ja korvien välissä

Yhteistyössä