Kyllä on oikeasti kiva, kun töiden jälkeen voi kotona rauhassa levähtää ennen kuin hakee lapset hoidosta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="shihtzu";26245688]No mä olen tuntityöläinen. Olen virallisesti yhteistekijä, mutta en tee tällä hetkellä varhaisjakelun töitä ollenkaan, vaikka siellä olenkin varsinaisesti töissä, mutta mulla on nykyään tietty homma päiväpuolella n. 5 tuntia päivässä, vähän vaihtelee postin määrän mukaan.[/QUOTE]

No se selittää =)
Mutta oli kyllä tosi helppo perjantai tänään ;)
Itse teen täyttä päivää (7.00-->) ja tänään olin 12.30 valmis....14 oli kyllä työaika =)

[QUOTE="shihtzu";26245664]Minä taas en näe mitään järkeä hakea lapsia heti päiväuniajan jälkeen vaan syövät ensin välipalan ja sitten lähtevät kotiin, kun se välipala on heti päiväunien jälkeen klo 14. On lapset hyvällä tuulella, eikä itse tarvitse heti alkaa jotain ruokaa tarjoamaan.
Ja missään tapauksessa en ehdi ennen päiväuniaikaa hakemaan, etenkin kun tuo nuorempi näköjään nukahtaa jo klo 11 maissa unille päiväkodissa suurinpiirtein suoraan ruokapöydästä sänkyyn tai siis kuten eilen jo nukahti siihen ruokapöytään :)[/QUOTE]

Minä taas hain esikoista kotiin vuoden ajan juuri tuolla tavalla hetkeä ennen välipalaa. 4-vuotiaana kävi 3 päivänä viikossa klo 9 - 14 päiväkodissa minun ollessani vauvan kanssa kotona. (KYLLÄ, myönnän käyttäneeni sitä KAMALAA, PARJATTUA virikehoitoa esikoiselleni)

Kyllä minä välipalan osasin antaa kotonakin, mutta en nähnyt mitään syytä pitkittää lapsen päiviä yli tuon viiden tunnin, kun kerran itse olin kotona.

Ihan toinen asia sitten olikin se, että muutaman kuukauden tauon jälkeen huomasin kyllä lapsen kaipaavan päiväkotia ja kavereita, eikä pelkkä kotonaolo äidin ja vauvan kanssa olisi sosiaaliselle esikoiselle riittänyt.

[QUOTE="shihtzu";26245688]No mä olen tuntityöläinen. Olen virallisesti yhteistekijä, mutta en tee tällä hetkellä varhaisjakelun töitä ollenkaan, vaikka siellä olenkin varsinaisesti töissä, mutta mulla on nykyään tietty homma päiväpuolella n. 5 tuntia päivässä, vähän vaihtelee postin määrän mukaan.[/QUOTE]

No ok, olen vähän kateellinen, kun pystyt tehdä noin lyhyttä päivää,meillä kun ei miehellä huipputulot, niin joudutaan molemmat tehdä täyttä päivää. Kyllähän tuollainen osapäiväinen työ tekee elämästä rennompaa. Mutta tuleehan siitä sitten rahaakin vähemmän.

[QUOTE="minä";26245765]No ok, olen vähän kateellinen, kun pystyt tehdä noin lyhyttä päivää,meillä kun ei miehellä huipputulot, niin joudutaan molemmat tehdä täyttä päivää. Kyllähän tuollainen osapäiväinen työ tekee elämästä rennompaa. Mutta tuleehan siitä sitten rahaakin vähemmän.[/QUOTE]

Joo onhan tää rennompaa ja rahaa todellakin tulee vähemmän, mutta tässä on sekin, että voin tarvittaessa tehdä vähän extraakin, että joskus teen lähes täysiäkin päiviä, riippuen miten tarvitaan.

No en kai minä hakisi KESKEN päiväuniakaa. Yrittäisin ehtiä joko heti lounaan jälkeen tai sitten hakisin vähän ennen klo 14 (jolloin lapseni olisi jo hereillä). Mutta varmasti oudoksi tuntisin oloni odotellessani sitä, että voin lapsen hakea. Olen niin tottunut siihen, että töistä suoraan SÄNNÄTÄÄN päiväkodille hakemaan lasta.

Joskus on ollut niin kova pissahätä, että on ollut PAKKO mennä kotiin pissalle ja sitten vasta päiväkodille. Ja silloin jo hirveä kiire pissata kengät jalassa ettei vaan hukkaa yhtään hetkeä... :D

Ihanalta äidiltä vaikutat.
Monesti äidit sanovat tullessaan lapsiaan hakemaan, että on ollut ihan ikävä.

Onnellista äitienpäivää kaikille äideille.

[QUOTE="Hanna";26244054]Itse pph:na en edes toivo, että ketään lasta haettaisiin päiväuniaikaan, koska se häiritsee muidenkin lepoa. Eli ihan rauhassa, välipalan jälkeen saa tulla koska vaan:)[/QUOTE]

Sama meininki on päiväkodissakin. On toivottu, ettei lasta haettaisi tai tuotaisi kesken ruokailun tai päiväuniajan. Ja se on todellakin ymmärrettävää, sillä se häiritsee kenties pahastikin muiden lepo- ja ruokarauhaa :)

No en kai minä hakisi KESKEN päiväuniakaa. Yrittäisin ehtiä joko heti lounaan jälkeen tai sitten hakisin vähän ennen klo 14 (jolloin lapseni olisi jo hereillä). Mutta varmasti oudoksi tuntisin oloni odotellessani sitä, että voin lapsen hakea. Olen niin tottunut siihen, että töistä suoraan SÄNNÄTÄÄN päiväkodille hakemaan lasta.

Joskus on ollut niin kova pissahätä, että on ollut PAKKO mennä kotiin pissalle ja sitten vasta päiväkodille. Ja silloin jo hirveä kiire pissata kengät jalassa ettei vaan hukkaa yhtään hetkeä... :D

Anteeksi että avaan suuni mutta tuo kuulostaa täysin pimeeltä ja läheisriippuvaiselta touhulta, varsinkin tuo viimeinen lause!!
Mäkin rakastan lastani yli kaiken mutta en mä nyt noin hysteerisesti ikävöi häntä että en voisi kenkiä ottaa pois jalasta kun meen kotiin kuselle ennen lapsen hakemista :O!

Anteeksi että avaan suuni mutta tuo kuulostaa täysin pimeeltä ja läheisriippuvaiselta touhulta, varsinkin tuo viimeinen lause!!
Mäkin rakastan lastani yli kaiken mutta en mä nyt noin hysteerisesti ikävöi häntä että en voisi kenkiä ottaa pois jalasta kun meen kotiin kuselle ennen lapsen hakemista :O!

No kutsu ihan vapaasti läheisriippuvaiseksi jos haluat.
Mutta jos edellisenä iltana olen 21 aikaan laittanut lasta nukkumaan ja seuraavan kerran näen seuraavana päivänä n klo 15.50/16, niin kyllä minulla siinä vaiheessa on jo ikävä lastani.
Vähän säälittää sinun lapsi jos sinulla vastaavassa tilanteessa ei ole...

Ja kai ne kengät olisi jalasta poiskin voinut ottaa, mutta se tuntui turhalta ajankäytöltä, kun vessa on kuitenkin ihan tuossa eteisen vieressä...

Kaikenlaisia nimityksiä olen kuullut työäideistä, jotka vie lapsensa päivähoitoon, mutta tää läheisriippuvainen ja liikaa lapsessa kiinni oleva äiti on kyllä jotain ihan uutta :D

Kaikenlaisia nimityksiä olen kuullut työäideistä, jotka vie lapsensa päivähoitoon, mutta tää läheisriippuvainen ja liikaa lapsessa kiinni oleva äiti on kyllä jotain ihan uutta :D

Juu, ihan uutta minullekin...
Enemmänkin aina joskus saa rivien välistä ymmärtää, että lapseni ovat aivan heitteillä ja vieraiden hoidettuja kun ovat päiväkodissa niin "pitkiä" päiviä (n 7.30/8.00 - 15.30/16.00)
Nyt yht'äkkiä olenkin läheisriippuvainen :D

No, toki lasta voi pitkän päivän jälkeen ikävöidä mutta jos päällä on sellainen paniikki ja ahdistus että päiväkodille on sännättävä sellaista tuhatta ja sataa ettei meinaa keretä vessassa käymään niin kyllä se minusta kuulostaa varsin oudolta. :D Okei, jos on kyseessä 1v esikoinen joka on taloudellisista syistä ollut pakko laittaa hoitoon aiemmin kuin äiti olisi halunnut niin sitten ymmärrän, mutta muuten...

Kiva että äiti nauttii lastensa seurasta, mutta ikävää jos hän ei voi nauttia yhtään lapsettomasta ajasta. Ja jopa niin että näkee paheksuttavana sen jos joku toinen näin tekee, vaikkapa nautiskelee työpäivän jälkeen pari tuntia siitä omasta ajasta ennen kuin hakee lapset (kuitenkin hyvissä ajoin) kotiin.

Jos sattuisin joskus pääsemään puolen päivän aikaan niin en varmasti hakisi lasta hoidosta. Lapsi menee nukkumaan kuitenkin siihen aikaan. Haen sitten kun lapsi on herännyt ja syönyt välipalan. Harvoin tuollasta tilannetta kyllä mun työssä tulee kun työajat on säännölliset eikä niisä juuri ole jouston varaa.

Mutta en kyllä edes suostu potemaan huonoa omaatuntoa jos näin tekisin. Ei olis mitään syytä. Tiedän kyllä, että rakastan lastani ja lapsikin tietää sen varmasti, ihan ilman että lapsi on jatkuvassa ihokontaktissa kanssani 24/7.

Tottakai se on nyt hoitotatien työtä hoitaa lapsia kun äiti on kahvilassa, prismassa, kuntosalilla...jne.

Sitten on myös suotavaa, että reipas työ/koulumamma, joka pitää ne lapset hoidossa, kun niillä on siihen oikeus, viettää vapaa päivää himassa tai jopa raflassa (iskä ehkä hakee lapset iltapäivällä...) ja ihmettelee sitten kovaan ääneen, miksi se tuttava kotiäiti on niin rähjääntynyt ja ei pääse ilman kakruja mihkään.

Tokihan se n. 250e/kk hoitomaksu maksetaan ihan omasta pssista, sehän on se koko maksu, ei missään tapauksessa tule muita kuluja kellekkään siitä, että lapsi on todellista työaikaa pidempään hoidossa.

Unien ja ruokailujen aikaan ei sovi lasta hakea, tietenkään, mutta vähän ihmetyttää nää supermammat, joilla kuitenkaan ei riitä jaksaminen hoitaa pikkulapsia kun ite ei oo duunissa. Tottahan sitä vapaa-aikaa on saatava, mut ei se oo sitä päiväkodin kustannuksella tule tehdä kokoajan. Jos kerran palaveriä jatketaan vielä kahvilassa, ok. Jos se hiton yllättävä tarve käydä jossain jokin asia hoitamassa, ok. Mut ei herranjumala normaalit hoitopaikat oo sitä varten et porukat käy torkuilla duunien jälkeen.

Ja ai jumalavita sitä juhlaa kun kersa lähtee ukin kaa landelle ja kun tästä pääsee joku kaunis päivä vapaalle, ei kyllä oo tarve olla kokoajan lasten kaa, mut en kyllä tajua tätä vitun itsekkäiden ihmisten aikakautta yhtään. Se lasten kanssa tiiviisti oleminen kuitenkin loppuu normaalisti aika nopeasti kun koulut alkaa ja jokunen vuosi niin saa ihan oikeasti jopa vaatia lapsia joskus olemaan kotona samaan aikaan kun vanhemmat.

Yhteistyössä