kyllä oli kaupassa taas maailmanlopun meininki

Tai sit ihan vaan pyhinä syödään paremmin. Kyllä me ainakin teemme vähän parempaa ruokaa jos on pyhä ja vapaapäivä. Tänäänkin olemme vielä kauppaan menossa ja todellakin syömme huomenna paremmin kuin esim tänään ja siihen tarvitsee ruokatavaroitakin sitten enemmän.

Ai se paremmin syöminen tarkoittaa siis sitä, että ostetaan ruokaa suunnilleen 5-6 kertaa enemmän kuin yleensä....

[QUOTE="hmh";30564856]Olisko siellä joukossa nyt myös heitä jotka on esim. tulleet jostain parin viikon reissulta eilen ja toissapäivänä, töihin menossa loppiaisen jälkeen, tarve täyttää kotona tyhjät hyllyt.

Ja alennusmyynnit tietty vetää myös.

Tuo ensimmäinen ajatus tuli itse asiassa siitä kun tuttavapiirissä kaksikin nuorta pariskuntaa/perhettä palailivat juuri tahoiltaan lomiltaan eilen. Kai sitä on kaapit tyhjinä jos on ollut viikon tai kaksi poissa.

Niillä tyynyillä ehkä ei olis ollut niin kiire?[/QUOTE]oli, koiranpentu riehaantui ja repi kolme tyynyä.

Mää en kans tajua ihmisiä, jotka ei tie koska on pyhä tulossa ja miten kaupat auki :D Pitäs varmaan lukee kissankokosin kirjaimin joka puolella, että huomenna pyhä, pyhä, pyhä, kaupat kii, kaupat kii :D

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30564610:
pari tyynyä kävin ostamassa. ja ihmiset oli ihan vauhkona, kärryt täynnä ruokaa. kai ne luulee, että nälkään kuolevat kun kauppa on yhden päivän välillä kiinni

Kuule ei siihenkään kuole jos koira on repinyt muutaman tyynyn. Eiköhän sulta jotain pehmikkeitä olis löytynyt. Vilkas kauppapäivä oli melko varmasti ennakoitavissa tälle päivälle, jos pikkasenkin päätään käyttää. Ihan yhtä suuri oikeus oli varmaan niillä muilla asiakkailla siellä olla kuin sinullakin, joten ylenkatseesi ja kiukuttelusi sikäli näyttää lähinnä kakaramaiselta, ei minkään viisikymppisen isoäidin asenteelta. Vai onko sulla jokin vaihdevuosipäivä menossa?

Naurattaa ihmiset jotka päivittelee samalla tavalla kuin ap :D Ja tosiaan itsekin ovat siellä kaupassa juuri pyhän aattona, ai ai!

Mutta jos yhtenä päivänä on pyhä niin tottakai se tekee sen että juuri sinä päivänä viikko-ostoksensa tekevät joutuvat tekemään ostokset muuna päivänä (todennäköisesti tänään jos on se viikko jo mennyt edellisestä kauppakäynnistä) ja näin ollen on luonnollista että kaupoissa on tuplamäärä asiakkaita. Ja mitä useampi pyhä niin sen enemmän on asiakkaita samoina päivinä, ihan luonnollinen juttu.

Njaa, mun mielestä on ihan normaalia ostaa ruoat esim. viikon ajaksi, jolloin kärry on täynnä. Ei liity pyhään mitenkään.

Ihan yhtä normaalia on myös kutsua loppiaisena ruokavieraita ja valmistaa ja leipoa heille runsaat tarjottavat. Jolloin kärry on täynnä.

Oli täälläkin maanantaiksi enemmän väkeä Prismassa kuin normaalisti.
Ja kaupassa huomasin että on auki myös huomenna klo 12-18.
En muista oliko viime vuonna auki.
Vieressä oleva Citymarket on kiinni mutta pari muuta auki.

Minäkin kuulun niihin jotka käyvät kerran viikossa tai harvemmmin kaupassa. Tosin minä en halua mennä sinne ruuhkaan, käyn mahdollisimman myöhään aina.
Tänään oli kuulemma ollut hyllyt melko tyhjinä.
Meillä ei ole yksikään kauppa huomenna auki. Ja vaikka olisikin niin kuten sanoin, en sinne kuitenkaan ole menossa harva se päivä.

Meillä on täällä Itä-Suomessa huomenna kaupat auki, jotta veli-venäläinen saa kaikki juhlaostoksensa tehtyä. Tänään veli-venäläisiä näytti olevan liikkeellä jonkinverran, vaikka ei läheskään niin paljon kuin edellisvuosina (näin "ei-kauppiaana" - huoh, onneksi!!). Liikennettä oli paljon ja olin itse ihan normikaupoilla eli kärryyn sujahti maitoa, leipää, juustoa yms. ruokatarvikkeita.

Kyllä, ihmiset juoksi vauhko katse silmissään, repi hyllyistä valtavat lastit ja jatkoi taas juoksuaan pälyillen ympärilleen, ettei muut vaan vie omaa saalista! Jotkut ihan tappeli tuotteista joita oli enää muutama hyllyssä!

Itse olin vaateostoksilla tänään, en sen vuoksi, että huomenna on loppiainen (täällä kauppakeskus auki) vaan siksi, että minulla oli lastenvahti ja mahdollisuus mennä. Väkeä oli aika vähän, ja ennen tätä aloitusta oletinkin, että useat menevät huomenna, vapaapäivänään, mutta ehkä he olivatkin tappelemassa ruokaosastolla...

Olen tässä oppinut, että kaupassa EI SAA käydä tiettyinä aikoina. Esim. ei ennen pyhää (ei sitä ruokaa tarvi hamstrata), ei heti pyhän jälkeen (eikö osannut varautua siihen, että kaupat ovat kiinni), ei lapsilisäpäivänä (siinä on kieli pitkällä odoteltu lapsen rahoja), ei palkkapäivänä (on niin tiukoilla, että palkkapäivänä sitten ostellaan). Varmaan on vielä roppakaupalla muita päiviä, joita on syytä varoa. Voisiko siis joku kiltti sielu auttaa ja laatia listan vältettävistä päviämääristä vuonna 2015, jotta voin laittaa varoitusilmoituksen kännykkääni.
Toinen vaihtoehto olisi preppertyylinen ruokabunkkeri ja vaatteiden varastaminen naapurin pyykkinarulta...

Minä teen aina kerralla suunnitelmallisesti viikon ostokset, kun kauppaan menen. Miksi kuluttaa bensaa ja aikaa siihen, että jokainen tyyny tai silakkafilepaketti pitää hakea erikseen? Tänään en kaupassa ollut, mutta jos olisin, olisi kärry siis ollut täynnä.

Ja mikä sitä tyynyn ostajaa riepoo siinä asiakasmäärässä? Se, ettei pääse heti kassalle? Ratkaisu: älä koskaan mene kauppaan aattopäivänä.

Yhteistyössä