Kyllä nyt pistää vihaksi pojan kaverin isä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten se tarkkavaisuushäiriö vaikuttaa käyttäytymiseen?
mun pojalle on sama häiriö eikä ole mitenkään villi.

mutjoo varmaan poikaasi harmittaa jospa vanhemmat oli päättänyt vieraiden määrän ja halusivat kutsua lähimmät kaverit

Onpas kummallista.
Erityislapsikortti nyt ei tähän kuulu.
Harmillista oli lapsi millainen tahansa niin tuollaisia vanhempia on.Ehkä on vain kateellinen teidän perheelle jostakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
en tajua miks tuollainen asia pitää ottaa niin henkilökohtaisesti. toki jokainen saa päättää ketä kutsuu kotiinsa juhliin, jos meno ei sinua kiinnosta jätä tuo perhe kokonaan rauhaan niin ei tarvitse tulevaisuudessa pahoittaa mieltään.
elämässä nyt vaan tulee vastaan asioita joista ei pidä ja jotka aiheuttaa pahaa oloa

No kyllä pitää!! Kyllä ne äidit ymmärtävät kantani joilla itsellään ns. erityislapsi. Aina heitä sorretaan:(

Eli siis pakotat lapset omasi kavereiksi vai? Hyväksy se, että lapset eivät ole sydänystäviä, koska kutsua ei tullut. Johonkin pitää raja vetää. Sillä toisen kaverin isälle tuskin oli osaa tai arpaa siihen asiaan. Ehkä ovat jutelleet jossain sinun lapsesi käyttäytymisestä, ja lapsi sitten sen perusteella on olettanut kaikenlaista.

Ärsyttää kun aina vedetään tämä erityislapsikortti esiin. Sen vuoksi kaikkien lasten tulee olla sinun lapsesi kavereita ja kaikkien vanhempien tulee hyväksyä sinun lapsesi riehuminen heidän kodissaan...

No en tietenkään "pakota" olemaan kavereita! Ihmetyttää vaan että ovat ns. bestiksiä.... Ovat kyllä eri koulussa. Ja en ole missään vaiheessa sanonut että poikamme RIEHUU!! Osaa kyllä käyttäytyä! Ongelma on keskittymispuolella, joka näkyy esim. koulussa....

No eivät ole, jos kutsua ei tullut. Sinä ilmeisesti kuitenkin luulet niin. Bestistä ei jätetä kutsumatta. Jos olis todella halunnut kutsua, niin vanhemmat eivät varmaan olisi estäneet.

En ymmärrä, mikä tässä nyt on ongelma. Ja jos ovat eri koulussa, niin hänellä on siellä omat kaverinsa, jotka on kutsunut mieluummin.

Jos sinusta adhd on ongelma, niin väistämätön päätelmä siitä on se, että poika on todella vilkas tai riehuu. Miksi se muuten olisi ongelma.

Mun poika on kaveri koulussa erään "erityislapsen" kanssa, mutta valitettavasti sillä lapsella ei ole mitään asiaa meille - eikä synttäreille.
Lauantaina esim oli yhden koulukaverin synttärit ja tää oli siellä taas pimahtanu - tuloksena yhden lapsen kaula mustelmilla ja toisella hammaslähti.
Koulussa osaa vissiin valvottuna edes hiukan käyttäytyä mutta noissa tilanteissa ei, ilmoittaa vaan jälkeenpäin et ne ärsytti mua :(

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Onpas kummallista.
Erityislapsikortti nyt ei tähän kuulu.
Harmillista oli lapsi millainen tahansa niin tuollaisia vanhempia on.Ehkä on vain kateellinen teidän perheelle jostakin.

mutta yleensä lapset eivät tällaisia asioita sure jos itse ei mene mukaan. Tuntuu että sille omalle lapselle ikävämpää, kasvaa tuollaisessa perheessä, jossa pahaa oloa, katkeruutta ja kateutta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Öööö, siis tämä isä oli siis sanonut poikansa kaverin vanhemmille, ettei teidän lapsia kutsuta? Oisko kuitenkin kysymys siitä, että teidän poikaa ei vain haluttu synttäreille. Tuskinpa kukaan vanhempi on noin vietävissä...
Tämä poika sitten selitti asian parhain päin, eli niin, että ei ollut hänen tai hänen vanhempiensa päätös, ketä hänen synttäreille kutsutaan.

Siis tämä oli niin kummallisesti kerrottu etten ymmärtäny sanaakaan kuka teki mitä missä.

Siis että btw.

En käsittänyt alusta, että oliko tämä perhe jättänyt kutsumatta vai oliko perheen isä sanonut toisen perheen vanhemmille, että jättää kutsumatta...
Tuossa alussa oli poikaa ja kaveria sen verran monesti...

Alkuperäinen kirjoittaja VILLIKKO:
Mä ymmärrän sua ap täysin!!! Itselläni myös erittäin vilkas poika ja vastaavanlaisia tilanteita ollut ja tulee varmasti olemaankin, valitettavasti=( Ja lapsi kun ei voi itselleen mitään!! Tekee pahaa toisen puolesta =( Jaksamisia!

kiitos tuesta!

Ja vielä lisäksi se että KUKAAN jolla ei ole erityislasta EI voi tietää mitä elämä heidän kanssaan on, eikä se ole mikää KORTTI joka vedetään hihasta, vaan yritämme saada aikuiset ymmärtämään ettei he tahallaan kaikkea tee ja ettei se vilkkaus johdu huonosta kasvatuksesta tai lapsesta itsestä!! Ja kyllä minua itseäni jännittää tosi paljon jos poika joskus saa kutsun jonkun kaverin synttäreille, että kuinka siellä menee, vetääkö överiks, mutta kyllä "normaalit" pojat juhlissa villiintyy ihan samalla tavalla!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja VILLKIKKO:
Alkuperäinen kirjoittaja VILLIKKO:
Mä ymmärrän sua ap täysin!!! Itselläni myös erittäin vilkas poika ja vastaavanlaisia tilanteita ollut ja tulee varmasti olemaankin, valitettavasti=( Ja lapsi kun ei voi itselleen mitään!! Tekee pahaa toisen puolesta =( Jaksamisia!

kiitos tuesta!

Ja vielä lisäksi se että KUKAAN jolla ei ole erityislasta EI voi tietää mitä elämä heidän kanssaan on, eikä se ole mikää KORTTI joka vedetään hihasta, vaan yritämme saada aikuiset ymmärtämään ettei he tahallaan kaikkea tee ja ettei se vilkkaus johdu huonosta kasvatuksesta tai lapsesta itsestä!! Ja kyllä minua itseäni jännittää tosi paljon jos poika joskus saa kutsun jonkun kaverin synttäreille, että kuinka siellä menee, vetääkö överiks, mutta kyllä "normaalit" pojat juhlissa villiintyy ihan samalla tavalla!!!!!!

kyllä moni vetää kortn ja sitä diagnoosia haetaan kunnes se saadaan. ja miksi ei saisi, lääketeollisuus käärii rahaa.

kukaan lapsi ei tee sen kummemmin tahallisesti mitään jos ei erityislapsikaan. usein diagnoosin saaneen ja normaalin välillä voi olla vain vivahde-ero, toisen äiti ei ole juossut hakemassa vaan hänen mielestään ihmiset erilaisia.k

käytöstavat on oltava oli mikä erityinen tahansa. mitään erityisvapauksia ei millekääneritiselle tarviste eikä saa antaa.

Eivät varmasti ymmärräkään. Ja juuri siksi saattavat olla varovaisempia kutsuessaan synttäreille erityislapsen kuin ne, joilla on kokemusta erityislapsista. Kyse ei siis ole siitä, että epäiltäisiin erityislapsen tekevän tahallaan tai ilkeyttään asioita vaan että näillä vanhemmilla ei ole hajuakaan, miten estäisivät mitään ikvää tapahtumasta. Ei siis uskalleta ottaa edes sitä riskiä, että jotain sattuukin. Synttärisankarin vanhemmilla kun on vastuu erityislapsen ja omien lastensa lisäksi niistä muistakin synttäreille kutsutuista lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eivät varmasti ymmärräkään. Ja juuri siksi saattavat olla varovaisempia kutsuessaan synttäreille erityislapsen kuin ne, joilla on kokemusta erityislapsista. Kyse ei siis ole siitä, että epäiltäisiin erityislapsen tekevän tahallaan tai ilkeyttään asioita vaan että näillä vanhemmilla ei ole hajuakaan, miten estäisivät mitään ikvää tapahtumasta. Ei siis uskalleta ottaa edes sitä riskiä, että jotain sattuukin. Synttärisankarin vanhemmilla kun on vastuu erityislapsen ja omien lastensa lisäksi niistä muistakin synttäreille kutsutuista lapsista.
Ja tällä tavalla annetaan lapsille hyvää esimerkkiä että erilaisuus on pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos synttärin järjestäjästä tuntuu, että ei pärjää, niin voisiko hän pyytää erityislapsen vanhemoaa mukaan "valvomaan" juhlia?

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Ja tällä tavalla annetaan lapsille hyvää esimerkkiä että erilaisuus on pahasta.
Tai että ei ryhdytä sellaiseen, mihin ei ole rahkeita. En mäkään ottaisi tänne meille lasta, jonka kanssa en uskoisi pärjääväni.

Kiitos kommenteista. Siis meidän pojat ja heidän pojat leikkivät monesti keskenään tuossa pihalla ILMAN meidän aikuisten valvontaa ja hyvin on sujunut!:) Pointtini oli tässä se että ainoa syy miksi poikaani ei kutsuttau oli se hänen erityispiirteensä ja se että heidän isänsä TODELLA on ahdasmielinen... henkilön tuntien.....

Kiitos kommenteista. Siis meidän pojat ja heidän pojat leikkivät monesti keskenään tuossa pihalla ILMAN meidän aikuisten valvontaa ja hyvin on sujunut!:) Pointtini oli tässä se että ainoa syy miksi poikaani ei kutsuttau oli se hänen erityispiirteensä ja se että heidän isänsä TODELLA on ahdasmielinen... henkilön tuntien.....
Synttärit on vähän eri juttu kuin pihalla leikkiminen.

Kun siskoni poika aikoinaan sairastui diabetekseen, niin loppuivat kaverien luona yökyläilyt kuin seinään. Loppuivat myös yökyläilyt mummolassa. Kukaan ei uskaltanut ottaa poikaa luokseen. Ainoastaan meille pääsi, mutta ei olisi päässyt meillekään, ellen olisi luottanut siihen, että vanhakin sairaanhoitajan koulutukseni antaa mulle tarvittavat taidot pärjätä sen pojan kanssa.

Mulla on itselläni vammainen lapsi - tai nyt siis jo aikuinen nainen - ja ymmärrän varsin hyvin sen, että aikoinaan joillekin oli vaikeaa suhtautua tytön proteeseihin. Jo lapsen pukeminen oli hieman erilaisempaa ja syliinkin piti nostaa eri tavalla kuin jos proteesia ei olisi ollut. Minä ja lähipiirini tiesivät, miten tyttöä pitää nostella ja hoitaa. Mutta en edes olettanut, että muidenkin pitäisi tietää. Minusta on vaan parempi, että jos on epävarma tai pelkää, että ei pärjää lapsen kanssa, niin silloin sitä lasta ei ota vahdittavakseen/hoidettavakseen. En muuten ikinä laskenut tyttöä kavereidensa mukaan uimaan.... ihan siksi, että minä en luottanut muiden vanhempien taitoon uittaa vammaista tytärtäni. Joskus se voi olla niinkin päin, että sen erityislapsen vanhemman on parempi sanoa, että lapsi ei pääse mukaan.

Yhteistyössä