Kyllä niin toivon ettei imaaminsuosija-Saarikkoa valita Kepun johtoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 775
19 180
113
Se on ilmoittanu kiinnostuksensa imaamikoulujen hommaamiseen Suomeen.
*sensuroituja ajatuksia*

Muija on niin vasemmalle kallellaan kuin kepulaisena voi olla. Varmasti synkronoituu oikein hyvin vihervasemmiston muijien kanssa, mutta sit onkin Suomi mennyttä. :(

Mä oon ollu kepumyönteinen koska olen yli puolet elämästäni asunu maaseudulla, mutta jos kepu valitsee tuon ä**än, niin toivon että ko.kaikkia mielistelevä puolue lakkaa toimimasta ja persut ottais maaseudun haltuunsa. Moni maajussi on jo persu.

Se on ilmoittanu kiinnostuksensa imaamikoulujen hommaamiseen Suomeen.
*sensuroituja ajatuksia*

Muija on niin vasemmalle kallellaan kuin kepulaisena voi olla. Varmasti synkronoituu oikein hyvin vihervasemmiston muijien kanssa, mutta sit onkin Suomi mennyttä.

Mä oon ollu kepumyönteinen koska olen yli puolet elämästäni asunu maaseudulla, mutta jos kepu valitsee tuon ä**än, niin toivon että ko.kaikkia mielistelevä puolue lakkaa toimimasta ja persut ottais maaseudun haltuunsa. Moni maajussi on jo persu.

UiUiUi... ei kuulosta hyvälle Saarikko.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Voiko tässä olla takana toive siitä että saataisiin islamia vähän modernimpaan suuntaan koulutuksen kautta? Ainakin toivon niin..

Rehellisyyden nimissä en tosiaan tiedä miten edistyksellistä on, että uskonnollisten johtajien pitää käydä korkeakoulutus... minusta se on aina ollut jollakin tavalla omituista. Toisaaltaan kyseinen korkeakoulutus on varmasti auttanut nykypappeja edistyksellisempään suuntaan, jottei suomessa kristinusko ole täysin jämähtänyt kuten islam tällä hetkellä.

Mutta, en siltikään ehkä lisäisi uskonnollisten johtajien koulutusten määrää... ehkä ne ovat jo aikansa eläneet, ja niiden tulisi jäädä pikkuhiljaa kelkasta...

Sen lisäksi imaamin opinnoissa ongelmalliseksi muodostuisi sukupuoli. Siellä naiset tuskin kelpaisivat imaameiksi, mutta voidaanko Suomen koulutusjärjestelmässä kouluttaa vain tiettyä sukupuolta olevia ihmisiä jossakin opinahjossa? Mikäli naiset sinne pääsisivät, kokisivat he varmasta häirintää, kiusaamista, ellei jopa vainoamista. Ja miten hyvin islamilaiset uskonnolliset yhdistykset hyväksyisivät näitä?
Kuten olen monasti sanonut, on todella hankala koittaa sopeuttaa 2000 vuoden takaiseen jämähtänyttä yhteisöä edistyksellisempään ja nykyaikaisempaan yhteisöön.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä