Kyllä luottotiedoton saa tilattua laskulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Täällä on ollut puhetta noista joilla on luottotiedot menneet etteivät saa tilattua mitään kun kattovat luottotiedot. Useimmat firmat kyllä niin tekevätkin mutta itelläkin kun ne on menneet niin olen ainakin saanut Anttilasta tilattua erissä noita jutskuja, tosin ne on olleet alle satasen maksavia tilauksia, en sitten tiedä mikä niillä on se raja minkä jälkeen eivät anna laskulle. Nyt viime viikolla tilasin aivan vahingossa H&M:ltä vaatteita laskulle, oli tarkotus pistää ruksi siihen alimmaiseen eli postiennakolla niin olikin jäänyt sitten siihen ekaan eli lasku/tilipaikkaan ja tänään sitte hain paketin postista eikä tarttenut maksaa sitä siellä heti, lasku tulee muutaman viikon päästä kun toiset topit on tulleet. Ei ollut mikään iso tilaus, jotain alle 40 euroa. Eli kyllä luottotiedottomat voi jotain saada vaikkei nyt ihan kaikkea sentäs.

riippuu varmaan onko maksamatta vielä ulosottoon ja kuinka paljon. Jos on maksanut ja pienestä summasta kyse niin varmaan saakin joistain paikoista. Mutta itse silti jatkossa aion ostaa vaan kun varaa. Kerrasta oppineena :) Eipä tule yllätyksiä sitten.

taas en saanut tilattua anttilasta enää laskulle :( mulla oli sinne se tili mutta se oli mennyt "umpeen" kun en ollut sieltä muutamaan vuoteen tilannut, silloin mulla ei ollut vielä merkintöjä. nyt kun olisin tilannut niin eivät enää anna tilille koska luottotidoissa merkintöjä. mutta H&M:ltä, ellokselta ja hobbyhallilta saan tilattua laskulle mutta näissäkin olin tiliasiakkaana jo ennen kuin luottotiedot meni.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
en vois kyllä ikinä päästää raha-asioita siihen malliin että luottotiedot menis... niiden menettäminen vaikeuttaa niin monen asian hankintaa jne.

No ihan hyvä periaate. Mulla ei onneksi ole vaikeuttanut mitään, mutta kyllä huokasen kun 4vuoden odotus päättyy. Opikseni olen kyllä ottanut ja aion lapsilleni paasata raha-asioista heti kun ymmärtävät.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!:
en vois kyllä ikinä päästää raha-asioita siihen malliin että luottotiedot menis... niiden menettäminen vaikeuttaa niin monen asian hankintaa jne.

No ihan hyvä periaate. Mulla ei onneksi ole vaikeuttanut mitään, mutta kyllä huokasen kun 4vuoden odotus päättyy. Opikseni olen kyllä ottanut ja aion lapsilleni paasata raha-asioista heti kun ymmärtävät.

Itelle on just ollut tärkeetä, että voi hankkia oman asunnon (tai saahan luottotiedotonkin nykyään pankista lainaa, mutta takaajia täytyy olla enemmän sekä täytyy jonkun pantata esim asuntonsa vaakudeksi ) ja muutenkin, kun nykypäivänä jo monet vuokranantajat tarkistavat luottotiedot jne.

Sen tiedän että uusia vakuutuksia ei voi luottotiedoton ottaa paitsi pakolliset liikennevakuutukset jos meinaa autolla ajaa. Ite oon ollut Ifissä asiakkaana jo Sammon aikana niin oon saanut pidettyä hyvät asiakassuhteet vaikka oon muuttanut monesti jo sen jälkeen kun ekan kerran otin vakuutukset. Ja aina kun saa jotain uutta vaikka on luottotiedot menneet niin kannattaa laskut hoitaa pois vaikka olisi myöhässäkin ettei mene perintään ja sieltä ulosottoon. Ja mä sain tän asunnonkin 1,5 vuotta sitten vaikka noi tiedot on menneet jo monta vuotta sitte.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Sen tiedän että uusia vakuutuksia ei voi luottotiedoton ottaa paitsi pakolliset liikennevakuutukset jos meinaa autolla ajaa. Ite oon ollut Ifissä asiakkaana jo Sammon aikana niin oon saanut pidettyä hyvät asiakassuhteet vaikka oon muuttanut monesti jo sen jälkeen kun ekan kerran otin vakuutukset. Ja aina kun saa jotain uutta vaikka on luottotiedot menneet niin kannattaa laskut hoitaa pois vaikka olisi myöhässäkin ettei mene perintään ja sieltä ulosottoon. Ja mä sain tän asunnonkin 1,5 vuotta sitten vaikka noi tiedot on menneet jo monta vuotta sitte.

Todella hienoa jos saa asiat järjestettyä kaikesta huolimatta noin hienosti, kaikki vaan ei saa...

Yhteistyössä