kyllä kannatti otaa liitton yhteyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
Työpaikka joutui nyt kunnon syyniin että tulevat maksamaan palkat tes.nmukaan.

mule tääe i kauheesti vaikuttanut enää,mutta onpahan muille työntekijöille etu.

Tes on sePIENIN mitä pitää pitä maksaa, sen alle ei saa maksaa edes palkkatukityössä.
jos palkka on sen 940 bruttona, niin siloin työaika pitäisi olla
minuuttia, eikä kuusi tuntia.

kannattaa pitää puoliaan. Kenenkään EI OLE PAKKO tehdä töitä alle tes.n.
ja jos ei kuulu liittoon, voi sen takia liittyä liittoon. B)

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ööh,joo jotain sain selvää tosta.
Mutta sä et siis saa takautuvasti mitään sieltä?
Siinä olen sun kanssas samaa mieltä,että liittoon kannattaa liittyä töihin mennessään.

saan mä jonkun alle satasen ja lomarahat marraskuulta aj joulukuulta.

Työpaikka on masanut mulle epähuomiossa sairausajan palkkaa, joka vähennetään tästä, mikä heidänpitäisi maksaa. Työpaikalal on tapana maksaa vain 28päivää sairausajan palkkaa ja mä sain koko lokkuun ja osan syyskuun palkkaa ihan kokonaan. marrasja joulukkuu menee mulla siten kelan sairauspäivärahoille.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mun sisko sai takautuvasti entiseltä työnantajaltaan palkkaa muutaman tonnin,kun oli maksanut liian vähän palkkaa,kiitos että sisko kuului oman alansa liittoon silloin.

mä vaihdoin tämän asian takia liitoa,olen nyt pamissa, enen oli jhL.ssä.

Liiton vaijhto on helppoa aj moni ei muuten tiedä että liiton maksut voi maksaa itse, ei niitä ole pakkotyönantajan ottaa palkasta. työnantajan ei tarvitse tietää kuulutko liitoon vai et.
Työnanataja ei uskonut minua vaika sanoin että otan yhteyttä liittoon, ei uskonutenenkuin liitosta soitettiin.
enkä mä usko vieläkään, ennkui viimeinen päivä kun san en puuttuvat palkat aj nään laskelmat joka on laskettu, jos edelelenkin on jotain väärin liittoo lupas auttaa asiassa.

Vaikka olen pudonnut siis työttömyyskassasta, niin jäsenmaksut kanantaa liiton maksaa, pääse sitten ansiosidonnaiselle kun sen aika tule, toivottavasti jo pian.

Yhteistyössä