Kyllä ihmiset on avuliaita bussissa!!

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin niin:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Sillon harvoin kun mä kuljen bussilla,olen siellä vain sen takia että haluan siirtyä paikasta A paikkaan B,en auttaakseni muita ihmisiä...
Kuskihan se siellä on se asiakaspalvelija,ei ne muut matkustajat.

ja toisaalta tiedän että vaunujen/rattaiden kanssa matkustetaan huoletta ilmaiseksi (ja muut maksavat ihan mukavan hinnan), joten siksikään ei ihan heti tee mieli olla auttamassa..

et ole tainnut koskaan kokeilla päivää reissata kärryjen kanssa. Se on yllättävän vaikeaa, varsinkin kun kanssamatkustajat ovat noin kauhean kateellisia.

Minä en ole muutamaan vuoteen busseilla liikkunut, mut vielä n. 5 vuotta sitten täällä Jyväskylässä sai apua rattaiden nosteluun. Joka kerta oli joku auttamassa, joskus useampi avulias. On tainnut olla meillä onnea matkassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pliiiizzzz:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ei hele:
:laugh: joo, tosi kateellinen. itse en viitsisi 4-vuotiaalle edes raahata rattaita mukana muutaman euron takia..

Mä kuolisin häpeästä jos työntäisin ton kokosta muksua rattaissa :laugh: eikä mun 4v edes menisi enää rattaisiin vaikka pakottaisin :kieh:

Mä en kyllä ole vielä ainakaan kuollut häpeästä vaikka välillä joudun työntämään mun 4,5-vuotiasta lasta rattaissa. Hän on kyllä lievästi liikuntavammainen mutta sitähän ei ulkopuoliset viisastelijat näe ellei lapsi ole joutunut kävelemään pitkää matkaa...
Että joskus,edes joskus voisitte ajatella asiaa muultakin kantilta kuin omaltanne ennenkuin tänne sen suuressa viisaudessanne kirjoitatte!!!

Älä välitä,eihän nämä täydelliset äidit osaa ajatella että asiat voisivat olla joillakin ihmisillä toisin kuin heillä itsellään.
Työnnä vaan lastasi rattaissa niin pitkään kuin on tarpeen!

Enpä voi minäkään kehua ihmisten huomaavaisuutta. Matkustin cp-vammaisen poikani kanssa kaukoliikenteen bussilla. Pyörätuoli laitettiin alas matkatavaratilaan. Siinä tilanteessa jäimme jonon hännille ja pääsimme bussiin vasta viimeisenä, jolloin kaikki paikat olivat täynnä. Kukaan ei tehnyt elettäkään, että poika olisi päässyt istumaan. Olisin kuvitellut, että joku hyvinvoivan ja vahvan näköisistä 30 -40-vuotiaista miehistä olisi voinut tarjota istumapaikkaa pojalleni. Mutta ei. Onneksi takapenkiltä löytyi kohtelias nuorimies, joka tarjosi meille oman paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja pummilla siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden tytön äiti:
Sillon harvoin kun mä kuljen bussilla,olen siellä vain sen takia että haluan siirtyä paikasta A paikkaan B,en auttaakseni muita ihmisiä...

ja toisaalta tiedän että vaunujen/rattaiden kanssa matkustetaan huoletta ilmaiseksi (ja muut maksavat ihan mukavan hinnan), joten siksikään ei ihan heti tee mieli olla auttamassa..

no se ei ole isien eikä äitien vika että tällanen mahtava etu heillä on!
uskomatonta että tuollasestakin vaivaa nähdään ja ollaan kadeja :o

kurkkasin profiiliin ja kappas: sullahan on isot neidit noi lapset. kuljetatko rattaita siks mukana et saat kulkee ilmatteeks? eihän ton ikäiset ainakaan meillä enää mtn rattaita ole tarvinnu tai jos kävelette käupungilla kilometritolkulla niin korkeintaan tolle nuoremmalle 4veelle helposti koottavat satikkarattaat mukaan. mut siis toio kuopushan menee ens syksynä eskariin, vietkö sä sen sinnekki vaunuissa??????

voi hyvää päivää millä sääkin päätäsi vaivaat, onko se sulta jotenkin pois että minun 3½ vee kulkee vaunuissa/rattaissa?! :o tän päivänen reissu olisi kävellen ollut 3kilsaa jota minä en tässä loppuraskaudessani enää jaksa kävellä eikä jaksa kyllä tuo kuopuskaan!
mielestäni mitään ikärajaa rattaissa kulkemisella ei ole, tottakai otan rattaat mukaan reissuille koska kuopus ei aina jaksa kävellä!! ja miksi en käyttäisi mahdollisuutta mennä rattailla, koska lapsi on vielä sen ikäinen että voi.

mä en näe sitä mitenkään raivostuttavana pyytää voisiko joku auttaa. jos silloinkaan ei kukaan auta niin sitten olisi aihetta hermostumiseen. eihän me voida tietää et riskiltäkin näyttävällä ukolla on ehkä edellisenä päivänä leikattu välilevynpullistuma tai jotain :whistle:
mä oon monesti itse niin ajatuksissani etten huomaa kun bussi pysähtyy et vaunut tulee, monesti huristan oman pysäkin ohikin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja toispual:
Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
Nyt kun aloin miettimään tuota bussilla kulkemista, niin Turku on kyllä ihan mahdoton paikka liikkua bussilla. :o Mikäköhän siinä on että se näyttää olevan niin vaikeeta?

johtuu siitä, että turkulaiset ovat vaan omaan napaansa tuiottavaa sakkia, jotka eivät muista välitä. ei siihen sen kummempaa tarvita.

joku tuossa totesi, ettei pääkaupunkiseudulla auteta vaunuilla liikkujia, mutta itse kohta pari vuotta vaunuilla liikkuneena ei minua ole kertaakaan pulaan jätetty...toisin turussa..suomen katellisimpien ihmisten kaupungissa!!

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä en näe sitä mitenkään raivostuttavana pyytää voisiko joku auttaa. jos silloinkaan ei kukaan auta niin sitten olisi aihetta hermostumiseen. eihän me voida tietää et riskiltäkin näyttävällä ukolla on ehkä edellisenä päivänä leikattu välilevynpullistuma tai jotain :whistle:
mä oon monesti itse niin ajatuksissani etten huomaa kun bussi pysähtyy et vaunut tulee, monesti huristan oman pysäkin ohikin :whistle:

no minua ainakin ihmisten yleinen välinpitämättömyys enempi ärsyttää :/
eikä se kahden lapsen kanssa bussilla kulkeminen rv 37 nyt niin kauhean helppoa muutenkaan ole. bussi täynnä matkustajia, en usko että kaikille nyt jokin selkävaiva tai muu sattuu olemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pummilla siis:

no se ei ole isien eikä äitien vika että tällanen mahtava etu heillä on!
uskomatonta että tuollasestakin vaivaa nähdään ja ollaan kadeja :o

kurkkasin profiiliin ja kappas: sullahan on isot neidit noi lapset. kuljetatko rattaita siks mukana et saat kulkee ilmatteeks? eihän ton ikäiset ainakaan meillä enää mtn rattaita ole tarvinnu tai jos kävelette käupungilla kilometritolkulla niin korkeintaan tolle nuoremmalle 4veelle helposti koottavat satikkarattaat mukaan. mut siis toio kuopushan menee ens syksynä eskariin, vietkö sä sen sinnekki vaunuissa??????

Kyllä neljä vee kaupungilla tarvii viä rattaat!

Ai tarvitseeko :D ? Meillä on 3½v joka ei ole rattaita kaivannut noin vuoteen enää, vaikka käydään kaupungilla pari kolme kertaa viikossa.

no tässäkin asiassa lapset ovat yksilöitä. toinen jaksaa, toinen ei. monasti reissut väsyttää pienen ihmisen aika nopeastikin tai tulee kiukkukohtauksia tms. enkä silloin kyllä jaksa lasta sylissä kantaa.

en mä arvannut että tästä avauksestani tulee kiistely, minkäikäinen lapsi on liian vanha rattaissa kulkemaan :/ eiköhän jokainen vanhempii tiedä parhaiten oman lapsensa

voi hyvää päivää millä sääkin päätäsi vaivaat, onko se sulta jotenkin pois että minun 3½ vee kulkee vaunuissa/rattaissa?! :o tän päivänen reissu olisi kävellen ollut 3kilsaa jota minä en tässä loppuraskaudessani enää jaksa kävellä eikä jaksa kyllä tuo kuopuskaan!
mielestäni mitään ikärajaa rattaissa kulkemisella ei ole, tottakai otan rattaat mukaan reissuille koska kuopus ei aina jaksa kävellä!! ja miksi en käyttäisi mahdollisuutta mennä rattailla, koska lapsi on vielä sen ikäinen että voi.

:) eli taisitpa juuri kertoa ottaneesi rattaat mukaan juurikin siksi, että pääsette bussilla ilmaiseksi kun kerran ette jaksa kävellä.. rautalangasta: jos kuitenkin menitte bussilla, olisitte voineet myös maksaa.

tämä on aivan suoraan toisilta pois, koska juuri tuollaistan väärinkäytösten takia tämä vaunullisten etuoikeus ilmaisiin bussikyyteihin poistetaan (ja näin on itse asiassa käynyt jo monessa kaupungissa).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

:) eli taisitpa juuri kertoa ottaneesi rattaat mukaan juurikin siksi, että pääsette bussilla ilmaiseksi kun kerran ette jaksa kävellä.. rautalangasta: jos kuitenkin menitte bussilla, olisitte voineet myös maksaa.

tämä on aivan suoraan toisilta pois, koska juuri tuollaistan väärinkäytösten takia tämä vaunullisten etuoikeus ilmaisiin bussikyyteihin poistetaan (ja näin on itse asiassa käynyt jo monessa kaupungissa).

en ole tilivelvollinen kenellekkään selittämään menenkö lasteni kanssa bussissa rattailla vai en. minulla on oikeus mennä.
tottakai on helpompi kuljettaa lasta rattaissa, kun että silloin kun hän ei jaksakaan enää kävellä pitäisikö mun kantaa häntä ?
en tietenkään tuota 5veetä rattaissa pidä

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
menee vähän asian viereen, mutta pakko nurista : meillä täällä lahessa tuo aikuinen plus rattaat maksaa 2,70? plus 1,40 . eli vaikka kulkisit pari kilometriä vaunujen kanssa bussilla, se maksaa 4,10? - minusta ihan törkeää rahastusta. etenkin kun sitä apua tulee vaunujen nostoihin kuskeilta todella nihkeästi..
onneksi itselläni jo poika on ratasiän ohittanut ( !! ) 4vuotias. tosin 4vuotiaasta täällä meneekin jo lastenlipun hinta :whistle:
tervetuloa lahteen lapsiperheet :xmas:

järkky hintaista! onneks on oma auto!!

että mä inhoon niitä vanhoja busseja joissa rappuset :kieh: ikinä ei kukaan muka huomaa eikä tarjoudu auttamaan nostamisessa. tänään viimeksi kun lasten kans mentiin bussilla ja minä vielä tän ison mahani kanssa, kaikki vaan istuu penkeillään elettäkään että voisi auttaa.
kunnes pyysin apua, silloin yksi poika tuli auttamaan vasta.

olin niin kiukkunen että kun jäätiin bussista, laitoin lapset kävelemään rappuset ja painatin vaunuilla rappuset alas :whistle: eipä tarvinnut kenenkään vaivautua auttamaan.
sama juttu on ovien avausten suhteen, kun kuljet vaunuilla. hyvin harva auttaa :/

tästä sun aloituksesta saa kyllä sen mielikuvan, että kumpaakin muksuasi työnnät rattaissa.. ja minusta tuo sinun viisi vuotiaasi voisi jo jonkin verran auttaa rattaiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että mä inhoon niitä vanhoja busseja joissa rappuset :kieh: ikinä ei kukaan muka huomaa eikä tarjoudu auttamaan nostamisessa. tänään viimeksi kun lasten kans mentiin bussilla ja minä vielä tän ison mahani kanssa, kaikki vaan istuu penkeillään elettäkään että voisi auttaa.
kunnes pyysin apua, silloin yksi poika tuli auttamaan vasta.

olin niin kiukkunen että kun jäätiin bussista, laitoin lapset kävelemään rappuset ja painatin vaunuilla rappuset alas :whistle: eipä tarvinnut kenenkään vaivautua auttamaan.
sama juttu on ovien avausten suhteen, kun kuljet vaunuilla. hyvin harva auttaa :/

tästä sun aloituksesta saa kyllä sen mielikuvan, että kumpaakin muksuasi työnnät rattaissa.. ja minusta tuo sinun viisi vuotiaasi voisi jo jonkin verran auttaa rattaiden kanssa. [/quote

5veeni kyllä ihan kävelee, en todellakaan häntä enää rattaissa kuljeta.
ja meillä on tuollaset yhdistelmävaunut jotka nyt siis rattaina ja ne ei ole mitkään kevyet. yksi päivä kun niitä nostin raskaammasta päästä bussiin, viilsi mahaani todella pahasti. siis pitäiskö oikeesti mun laittaa 5lapseni nostaan rattaita kun on aikuisia ihmisiä vieressä
:o

eikä se kahden lapsen kanssa bussilla kulkeminen rv 37 nyt niin kauhean helppoa muutenkaan ole. bussi täynnä matkustajia, en usko että kaikille nyt jokin selkävaiva tai muu sattuu olemaan..
voihan se olla että joku ei edes uskalla tulla auttamaan pudottamisen pelossa?
onhan toki paljon tuotakin kuvailemaasi välinpitämättömyyttä, hermoja tarvitaan kaikki. turha polttaa sitä tämmöisen takia :hug:

onhan toki paljon tuotakin kuvailemaasi välinpitämättömyyttä, hermoja tarvitaan kaikki. turha polttaa sitä tämmöisen takia :hug:

totta. mutta nyt ollut hiukka hankala olo muutenkin tän ison masun kanssa supistuksineen ja vaikea liikkua jne. että hermot on välillä tiukilla
:(

totta. mutta nyt ollut hiukka hankala olo muutenkin tän ison masun kanssa supistuksineen ja vaikea liikkua jne. että hermot on välillä tiukilla

no eikö silloin oikeasti kannata pysyä kotona? ei elämästään tarvitse liian hankalaa tehdä.. ja eipä tarvitsisi olla valittamassa.

kokemuksella sen verran että reippaasti vaan apua pyytämään ovella. ei ne ihmiset kauaa jaksa siellä istua kun kaikki katsoo yleensä sitä lähintä äijää että eikö tuo auta

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

no eikö silloin oikeasti kannata pysyä kotona? ei elämästään tarvitse liian hankalaa tehdä.. ja eipä tarvitsisi olla valittamassa.

ja sunkin elämäsi voisi olla helpompaa jos sinulla olisi enempi empatia ja ymmärrys kykyä ja tajuaisit olla puuttumatta toisten asioihin.
ja oli vähän pakko lähteä kun on VIIKON välein neuvola ja lapsia en ihan tuosta noin vaan hoitoon saa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minä autan pyydettäessä mielelläni.
Kuin myös. Samoin jos olen nousemassa bussista pois samaan aikaan kuin vaunujen kanssa liikkuva. Mutta muuten en kyllä edes huomaa, ketä bussiin tulee ja ketä siitä lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

ei kaikilla ole mahdollisuutta istua himassa koko raskauden ajan ja saada täyshoitoa sänkyyn asti :whistle:
ei ukkokaan voi kaikkea tehdä saati sitten sukulaiset ja ystävät!

Yhteistyössä