Kyllä ihmisen järjenjuoksu on joskus aika erikoista=)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cilla79

Vieras
Keitin makaroneja ja laitoin ne kylmään veteen kiehumaan ettei hanasta irtoa mitään pöpöjä kuuman veden mukana. Ensin kun olin odottanut sen puolituntia että vesi kiehuu ja sen jälkeen keittänyt niitä makaroneja sen kymmenen minuuttia, kaadoin makaronit siivilään ja huuhdoin ne niin kuumalla vedellä mitä hanasta tulee.
Olisin siinäkin säästänyt sen puoli tuntia jos olisin suoraan ne makaronit laittanut kuumaan veteen.

Mä teen niin, et laitan kylmän veden vedenkeittimeen ja sit kattilaan, niin on valmiiksi kiehuvaa. Mut miksi sä huuhdoit makaronit? En mä huuhdo ku sillon ku tarvii saada kylmäksi esim. pastasalaattia varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
no eikös ne pöpöt kuole siinä ku vesi kiehuu...

toi on sitäpaitsi myös yksi näistä hauskimmista legendoista, että "kuumassa kraanavedessä on pöpöjä" :D hahaha

kyllä kuuma vesi voi irrottaa vanhojen talojen putkista kökköä

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Mä huuhtelen ne siksi että ne pysyis irtonaisina. En tykkää yhtään sellaisista yhteen liimautuneista makaroniklimpeistä.

Laita maronien sekaan keittämisen jälkeen öljyä tai margariinia niin tartu yhteen. Luulis, että vedellä huuhtelu viilentää niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja pm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
no eikös ne pöpöt kuole siinä ku vesi kiehuu...

toi on sitäpaitsi myös yksi näistä hauskimmista legendoista, että "kuumassa kraanavedessä on pöpöjä" :D hahaha

kyllä kuuma vesi voi irrottaa vanhojen talojen putkista kökköä

Joo jos putkistolla on ikää niin ei kannata, veli tekee kuntokartotuksia putkistoihin ja ne jutut :x

Vaikka keitän ne väljässä vedessä mulla ne menee jäähtyessään klimppiin. Kun huuhtelee sen mikälie tärkkelyksen pois,pysyvät ne jäähtyessäänkin irtonaisina.

Yhteistyössä