Kyllä HÄVETTÄÄ :( Palkkasin personal trainerin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi V*ttu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi V*ttu.

Vieras
Tänään oli ensimmäinen tapaaminen joka sisälsi vain lähtökuntotestin.
En saanut YHTÄÄÄN punnerrusta! En edes naisten!!! Siis oikeasti se personal trainerkin jo vähän ihmetteli. Mulla ei yksinkertasesti ole yhtään niitä lihaksia mitä siihen tarvitaan, vaikka kannan päivät pitkät vauvaa sekä esikoista vuoronperään. Kyllä hävetti. Muutenkin meni aika surkeasti. Jännä havahtua tälleen kuinka paskassa kunnossa sitä onkaan. Tuntuu että tuo trainerikin ihmetteli oikeesti. Yleensä kai jokainen saa edes MUUTAMAN punnerruksen. Kokeiltiin sitte viellä muutamalla muullakin tavalla niitä punnerruksia ja sain YHDEN nojaten sellaseen tukkiin. Hävettää kamalasti ..... En tajuu miten kehtaan enää mennä sinne salille saati kehtaan treenata tuon trainerin kanssa... APua....

Oma vika ja kyllä harmittaa että oon päästäny lihaskunnon tälläseen kuntoon. ylipainoa ei oo kuitenkaan yhtään. Oon niin vihanen itselleni.... :(

Älä soimaa itseäsi! Ehkä sulla ei ollut tekniikka hallussa! Hyvä, että oot mennyt salille ja hienoa, että otit personal trainerin ohjaamaan. Nyt vaan ahkerasti treenaamaan, kyllä se siitä!

PS. Mulla ei vielä joitain kuukausia sitten mennyt yhtään miesten punnerrusta, nyt menee jo 15. Kun lähtötilanne on surkea, on rohkaisevaa edistystä ainakin roimasti luvassa!

Totta kai sä uskallat mennä jatkossakin! Nyt se on nähny pahimman, mitä noloa enää vois olla, jos oikeesti teet hommasi etkä lusmuile. Nolompaa ois jäädä trainerin mieleen ihmisenä, joka luovutti heti.

Ajattele, mitä huonompi lähtötaso, sitä suuremman vaikutuksen treineriin tekee kun saat mitään aikaan. Ei pitäisi aina verrata itseään muuhun maailmaan.

Eiköhän ne ole kaikenlaista nähnyt... Itse seurasin tässä yhtenä päivänä personal trainerin työskentelyä yhden naisasiakkaan kanssa juoksumatolla. Matto rullasi normaalia kävelyvauhtia ja asiakas puuskutti naama punaisena 5 min kävelyn jälkeen että " ei jaksa, ei jaksa". Kyseessä max 40v, ylipainoa max 10-15kg, mutta ei vaan minkäänlaista kuntoa ihmisellä.

No älä välitä. En mäkään pysty punnerruksia tekemään, varmaan yksi naistenpunnerrus menee kun oikein ähkii. Toisaalta pystyn kyllä fillaroimaan kymmeniä kilometrejä päivässä jos haluan ja jaksan jopa juosta jonkun puoli tuntia-tunnin. Jalkalihakseni ovat hyvässä kunnossa mutta käsilihakset olleet aina heikot. Ei kai jotkut punnerrukset sun kunnostasi kerro juuri mitään muuta kuin että ylävartalon lihakset kaipaavat vähän treeniä.

Vihastuminen itselleen on tiettyyn rajaan asti järkevää, jos se innostaa jatkamaan. Mutta se määrä, mitä itseäsi haukuit ei hyvää lupaa. Jos olet heti noin ankara itsellesi ei treeneissä tule olemaan yhtään mukavaa. Ja mistä ihmeestä löysit noin pölvästin oloisen personal trainerin? Hän saa palkan siitä, että hyväksyy sinut ja kannustaa myönteisellä tavalla jaksamaan.

Itselläni oli aivan mahtava personal trainer yhden kevään ja hän sai minut innostumaan tosissaan. Ja edelleenkin noudatan hänen ohjeitaan. Olen ylipainoinen ja huonokuntoinen, mutta en niin huonokuntoinen kuin voisin olla. Joten koeta nyt vaatia vähän vastinetta rahoillesi, eikä kiitellä siitä miten joku ryhtyy ihmettelemään sinua. Hän on asiakaspalvelutehtävässä, eikä mikään missituomari.

Oon muuten mietiny sitä että jos ottais kanssa pt:n niin mitenköhän semmosen asian kanssa kun en voi punnerruksia tehdä kun ranteeseen sattuu se asento :/ en siis ole voinut ikinä tehdä punnerruksia kun se ei ole mahdollista ranteen takia :( luuleekohan ne sitte etten vaan halu tehdä punnerruksia :/

Ja tsemppiä sulle! Ei kukaan ole seppä syntyissään ja tuostahan se lähtee =) viikon päästä huotaat edistyneesi jo kummasti! =)

Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;28148844:
Oon muuten mietiny sitä että jos ottais kanssa pt:n niin mitenköhän semmosen asian kanssa kun en voi punnerruksia tehdä kun ranteeseen sattuu se asento :/ en siis ole voinut ikinä tehdä punnerruksia kun se ei ole mahdollista ranteen takia :( luuleekohan ne sitte etten vaan halu tehdä punnerruksia :/

Ja tsemppiä sulle! Ei kukaan ole seppä syntyissään ja tuostahan se lähtee =) viikon päästä huotaat edistyneesi jo kummasti! =)

No mulla esim on huonot polvet, niin sitten kunto-ohjaaja laittoi jalkaharjoitteet sen mukaan. Ei ne mitään orjapiiskureita oo, tai ei se mun ainakaan.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Alkuperäinen kirjoittaja mietityttää;28148844:

Mä joudun tekee punnerrukset kädet nyrkissä rystyset lattiassa heikkojen ranteiden vuoksi.
Kun ranteet pysyy suorina eikä taivutusta tule kämmeniin niin ei satu.
Oletko kokeillut?

Mä taas vähän ylipainoisena(166cm ja 70kg) menin PT juttusille ja se kysy tavoitteita, mut jatko itse samaan, että ilmeisesti painon pudotus. Kuntotestissa kun piti punnertaa, kysyin 'miestenkö' ja tuumas, et jos jaksat, no punnersin 20 ja sit sano, et voit lopettaa ja tuumas, et nyt kyllä yllätiti.

Joten ulkonäkö voi pettää ja tommonen PT on saanu jäädä. Vaihdoin heti toiseen :)

Ei tossa ole aihetta nolosteluun. Sehän on hienoa että olet päättänyt tehdä asialle jotain. Jos pt on oikeesti päivitellyt ja ihmetellyt asiaa niin hän on todella ammattitaidoton. Ammattitaitoinen osaa katsoo lähtötilanteen sen takia että tietää mitä alueita pitää harjoittaa enemmän, mitä vähemmän ja millä tavoilla. Ei sen takia että pääsee hämmästelemään asiakkaan kuntoa. Pt: n duuni on olla asiantuntija ja tsemppari ja saada asiakkaan kropasta asiakkaan toiveiden mukainen paketti.

Ap, mulla on pian sama edessä. Jumppatunnit jo aloitin, mutta tiedostan olevani niin rapakunnossa kun 5 vuoteen en ole oikeastaan tehnyt mitään todellista.

Vaikka pohjalla ollaan ja pt:kin sen näkee, on kummallekin osapuolelle ilo seurata edistymistä sitten kun joskus myöhemmin rukataan treeniohjelmaa taas silloista vointia vastaavaksi ja haastavaksi :)

Minä olen aika hyvässä kunnossa noin yleisesti, mutta punnerran korkeintaan kolme miesten punnerrusta. En vain ole kovasti siihen panostanut, eikä tekniikkakaan kai ole ihan hallussa.

Ja kyllä minustakin on joskus hassua seurata, miten joku ei vaan yhtään osaa vaikkapa virkata, kun se on itselle niin luontevaa. Samaan tapaan kai se PT:kin on sua ihmetellyt, ei siinä sen vakavammasta ole kyse. Luultavasti ihmettely on johtunut siitäkin, että et ole ulkoisesti vaikuttanut niin huonokuntoiselta, etteikö punnertaminen onnistuisi.

Ei kun jatkoa vaan harjoituksille. Kyllä se siitä! Se, että olet liikunnan lisäämisen kanssa niin vakavissasi, että olet hankkinut trainerinkin, on jo merkki motivaatiostasi. Häpeä on mielenkiintoinen tunne, mutta ei siinä pidä liikaa velloa.

Punnertaminenkin on vähän tekniikkalaji, joka vaatii useita lihaksia. Kyllä se siitä :)

mulla samassa tilanteessa ei irronnut yhtä ainuttakaan vatsalihasliikettä :ashamed:

Paskakuntoisten laiskojen ulinaa. Nuo yksinkertaiset liikkeet eivät ole mitään tekniikkalajeja vaan huonot suoritukset johtuvat suoranaisesti liian vähästä ja kevyestä liikunnasta ja urheilusta.

Ylipäätään ihmisen kroppa kehittyy kun sitä rasitetaan. Liikkeitä pitää tehdä aika isoilla painoilla heti kun kehitys alkaa. Saleilla näkee paljon naisia jotka "treenaa" heiluttelemalla 1-2 kg käsipainoja :D

Yhteistyössä