Kyllä harmittaa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiliini

Vieras
Odotan esikoistani (tyttöä) ja olemme mieheni kanssa nyt pitkän aikaa vatvonut kahta nimeä lapselle. Olen halunnut puhua näistä nimi asioista vain mieheni kanssa. Ystäväni yritti tuskaisesti kielloistani huolimatta udella nimistä joita olen suunnittellut mutta koska en paljastanut hän sitten ilmoitti nimen jonka on itse suunnitellut lapsellensa (ei odota vauvaa, ei ole aikeissa yrittää vauvaa kahteen vuoteen eikä voi edes tietää saako tytön vai pojan). Tuo nimi sitten oli juurikin se jota olin pitänyt vahvimpana vaihtoehtona tyttärelleni! Nyt tuo nimi sitten täytyy unohtaa koska tiedän että ystäväni suuttuisi verisesti jos laittaisin nimen lapselleni. :( Juuri tämän takia en halunnut puhua kenenkään kanssa nimiasioista. Olen tosi harmistunut. :(

Suoraasanottuna mun mielestä toi on hölmöä, koska sä et enää vauvan tulon jälkeen todnäk ole ystävä enää ton ihmisen kanssa, joten mikset voisi harkita edelleen samaa nimeä? Kai sä tiedät, että vanhat ystävät jää kun vauva tulee mahasta?

Ja juuri tuon takia mä olen heti alkuunsa jo kovaan ääneen kertonut kaikille mitä nimiä ollaan pyöritelty tulevalle vauvalle.Mua ei haittaa vaikka kaverit samoja nimiä miettisivätkin ja mun puolesta jokainen nimeää vauvansa kuten tykkää vaikka se sitten olisikin sama nimi kuin meidän lapsella on.Ne on vaan nimiä kuitenkin..Ei kenenkään omaisuutta ja aina jostain löytyy joku,jolla on sama nimi joten so what?

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
En halunnut kertoa nimeä ennen ristiäisiä. Mielestäni nimen tulee tulla ilmi vasta silloin eikä jo aiemmin.

Tuo on se toinen asia,mitä en ymmärrä,mutta ilmeisesti on yleinenkin tapa. :) Nyt sun täytyy sitten vaan pitäytyä siinä pitämässäsi nimessä ja pitää se salassa ristiäisiin asti ja selittää kaverillesi asia myöhemmin,mikäli jotain sanomisia asiassa tulee.Kaveri sitten joko uskoo,että todella olitte miettinyt nimeä etukäteen taikka sitten uskoo,että "varastit" nimen häneltä.

Miten päin vaan,älä nyt tuollaisen asian takia harmistu.Nimi on vapaata riistaa vaikka se olisi kuinka monella ihmisellä entuudestaan,joten mun mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa.

Siis tässä taas tää naisten lojaalius.

Mä en antaisi nimeä, jonka ystäväni haluaisi antaa lapselleen. Olisit sitten ensin kertonut hänelle et tää on vahvin vaihtoehto. Tai ystävän kanssa asiasta puhunut, että onko maailmanloppu jos teidän vauvan nimeksi tulee just se nimi. Keskustelkaa, puhukaa.

Mikä juttu toi on että todnäk ei tule olemaan enää ystävä, höpö höpö, tosiystävät ei häivy elämästä tosta noin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En halunnut kertoa nimeä ennen ristiäisiä. Mielestäni nimen tulee tulla ilmi vasta silloin eikä jo aiemmin.

Tuo on se toinen asia,mitä en ymmärrä,mutta ilmeisesti on yleinenkin tapa. :) Nyt sun täytyy sitten vaan pitäytyä siinä pitämässäsi nimessä ja pitää se salassa ristiäisiin asti ja selittää kaverillesi asia myöhemmin,mikäli jotain sanomisia asiassa tulee.Kaveri sitten joko uskoo,että todella olitte miettinyt nimeä etukäteen taikka sitten uskoo,että "varastit" nimen häneltä.

Miten päin vaan,älä nyt tuollaisen asian takia harmistu.Nimi on vapaata riistaa vaikka se olisi kuinka monella ihmisellä entuudestaan,joten mun mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa.

Niin tapoja/tottumuksia kun on omia ja tuo on omani nimi asian kanssa. Itse en taas ymmärrä sitä miksi nimistä pitäisi kertoa jo raskausaikana mutta toki ymmärrän että monet tekevät myös niinkin, en tuomitse, se vain ei ole minun juttuni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:

Mä en antaisi nimeä, jonka ystäväni haluaisi antaa lapselleen. Olisit sitten ensin kertonut hänelle et tää on vahvin vaihtoehto. Tai ystävän kanssa asiasta puhunut, että onko maailmanloppu jos teidän vauvan nimeksi tulee just se nimi. Keskustelkaa, puhukaa.

Mikä juttu toi on että todnäk ei tule olemaan enää ystävä, höpö höpö, tosiystävät ei häivy elämästä tosta noin vaan.

Mainitsin kyllä asiasta ja ystäväni teki erittäin selväksi että toivoo nimen pysyvän "varattuna" hänelle. Ystäväni ei todellakaan häviä tuosta noin vaan elämästäni!

Mainitsin kyllä asiasta ja ystäväni teki erittäin selväksi että toivoo nimen pysyvän "varattuna" hänelle. Ystäväni ei todellakaan häviä tuosta noin vaan elämästäni!

Juu, ei niin, ihmettelinkin tuon erään kommentointia, että ei väliä, todnäk ei ole enää ystäväsi...

Juu, ei niin, ihmettelinkin tuon erään kommentointia, että ei väliä, todnäk ei ole enää ystäväsi...

Siinäpä vasta kaunis nimi (pisti silmään nimimerkkisi/nimesi) Vivian. :)

Yhteistyössä