Kyläilykutsu, mutta....

Ryysyrannan rinsessa

Aktiivinen jäsen
17.07.2009
3 884
0
36
Miehen sisko lapsineen kutsui kylään tälle päivälle. Eilen vielä asiasta juteltiin puhelimitse, sovittiin aikatauluja jne. Sit illalla anoppi kertoi et ne kaikki on kuumeessa olleet jo monta päivää?? |O

Mieshän sinne sit soitti ja kysyi suoraan tuosta, ja juu, kipeenä ollaan, moneltaks te tuutte?!

Mä en halua tietentahtoen mennä kuumetta hakemaan, itse rv 29, meillä 2 lasta, ei hirveesti haluttas istua loppua joululomaa sit kipeänä. Mies vaan ihmettelee et eihän se nyt noin pian tartu, ja arvelee siskonsa loukkaantuvan.

No en todellakaan menisi.

Miehen veljeltä kysyttiin oletteko kipeinä, vastaus oli ei. Paikan päällä mummolassa lasten äiti oli flunssassa ja kuumeisen näköinen, lapsilla kova yskä ja nenät vuoti... ei oltaisi menty, jos olisi tiedetty.

En minäkään menisi. Sama se onko kaveri,sisko tms.heillä ollaan kipeinä ja he parantavat ensin itsensä. Ei niillä lapsetkaan varmaan kipeänä jaksa leikkiä koko aikaa. Kyllä sitä seuraa ehtii saamaan jahka ovat ok! Mekin haluttais nähdä yks kamu perhe nt,mut heillä oli mahatautia alku viikosta joten se ei vaan nyt passaa.

Loukkaantukoot miehen sisko -ole itsekäs ja pysy kotona. Minusta on oikeasti ihan normaalia, että kieltäytyy lähtemästä kylään, jos kyläpaikassa ollaan kuumeessa/sairaana. Ja kyllä yleensä kutsujakin ymmärtää olla kutsumatta tai ainakin jättää valinnanmahdollisuuden kutsutuille.

onkohan meillä samat tutut? olisivat tullut meille, sovittiin jo, sit alkoi samaan syssyyn marmattaa kuinka ovat kamalassa räkätaudissa ja yskässä että heki pihisee! Joo, meille tulikin sit menoja eikä meille voi tulla....

No mua on alettu pitää ihan hysteerikkoäitinä, kun en mene kylään paikkoihin, missä on räkätautia, mahataitia tai ihan vaan "pelkkää kuumetta". Ja lapsi 10 kk.
Kyllä se kuulemma ne samat taudit saa kaupastakin (kuin, että kuolaa samat lelut räkätautisen kaverin kanssa). Niin varmaan joo...

No niin...riitahan tästä tuli. Mies vielä nukkumassa kun tämä sisko soitti. Kysyin sitten suoraan et vieläkö ootte kipeenä? Kuulemma ei kuumetta enää, eikä poikakaan ole TÄNÄÄN oksentanut.

En todellakaan aio mennä kylästelemään oksennustauti paikkaan. Mies sitten heräili ja sanoin et siellähän on ollut oksennustautia....siihen mies vihaisena et no totta sä sanoit ettei tulla? Minä et no en sanonut muutakun et juttelen ton miehen kanssa kun herää ja soitellaan sitten..

Ilmeisesti mies odotti että minä otan paskan ihmisen leiman hänen puolestaan. Siihen mä sitten räjähdin että voi perkele mä en lähde tietentahtoen tauteja tänne hakemaan, kattos kun meillä on minun hoidettava omat lapseni, kipeänä tai ei.

Eikä mulle mamma tule lapsia hoitelemaan ja pipareita leipomaan!!! (kuten anoppi hoitaa tämän siskonmuksuja) :kieh:

Ihan itse joudun tekemään kaikki kipeänä, sikainfluenssankin kun sairastettiin niin minähän se täällä taloutta silti pyöritän. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
No niin...riitahan tästä tuli. Mies vielä nukkumassa kun tämä sisko soitti. Kysyin sitten suoraan et vieläkö ootte kipeenä? Kuulemma ei kuumetta enää, eikä poikakaan ole TÄNÄÄN oksentanut.

En todellakaan aio mennä kylästelemään oksennustauti paikkaan. Mies sitten heräili ja sanoin et siellähän on ollut oksennustautia....siihen mies vihaisena et no totta sä sanoit ettei tulla? Minä et no en sanonut muutakun et juttelen ton miehen kanssa kun herää ja soitellaan sitten..

Ilmeisesti mies odotti että minä otan paskan ihmisen leiman hänen puolestaan. Siihen mä sitten räjähdin että voi perkele mä en lähde tietentahtoen tauteja tänne hakemaan, kattos kun meillä on minun hoidettava omat lapseni, kipeänä tai ei.

Eikä mulle mamma tule lapsia hoitelemaan ja pipareita leipomaan!!! (kuten anoppi hoitaa tämän siskonmuksuja) :kieh:

Ihan itse joudun tekemään kaikki kipeänä, sikainfluenssankin kun sairastettiin niin minähän se täällä taloutta silti pyöritän. :kieh:

Mä ymmärrän sua aika hyvin :hug:

Yhteistyössä