Kyläily G

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piika-äiti

Vieras
Kuinka usein käytte kylässä?
Kauanko kyläilyt kestää?
Montako paikkaa teillä on missä kyläilette säännöllisesti?
Kyläilettekö lapsiperheissä?
Ketkä perheestänne kyläilee?

Minä ja taapero kyläilemme kahdestaan 2-3 kertaa viikossa, ja viivymme 1-3 tuntia. Viivymme usein pitkään, sillä kyläilyyn saattaa liittyä yhteistä leivontaa tai hetkiä, jolloin kestiemäntämme käy esim. lähikaupassa ja vahdin kauppa-ajan hänenkin lapsiaan.
Meillä on 5 säännöllistä kyläilypaikkaa, joissa kolmessa on suunnilleen taaperon ikäisiä lapsia, muut paikat ovat teinipaikkoja tai lapsettomia.
Lisäksi on kymmenkunta muuta kyläpaikkaa, joissa käymme epäsäännöllisen säännöllisesti vaihtelevilla kokoonpanoilla kylässä.

Meille kyläily on tosi tärkeä asia.

Pari kertaa viikossa, käydään miehen kummeilla ja mummulassa. Harvemmin kaveriperheissä mut suht usein kumminkin.
Meillä käy samat ihmiset kuin jotka jo mainitsin + miehen kaverit.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kauanko kyläilyt kestää?

-kerran tai pari viikossa
-ehkä pari tuntia kerrallaan
-kaksi sellaista paikkaa, joissa käydään usein. Monia sellaisia, joissa käydään esim. muutaman kerran vuodessa.
-kyllä
-kaikki

Kuinka usein käytte kylässä? Ehkä kerran kahdessa viikossa

Kauanko kyläilyt kestää? Riippuu, ollaanko illalla vai päivällä kylässä, tunnista kolmeen tuntiin...

Montako paikkaa teillä on missä kyläilette säännöllisesti? Monta!

Kyläilettekö lapsiperheissä? Kyllä

Ketkä perheestänne kyläilee? Kaikki

Kuinka usein käytte kylässä? hmm, kerran viikossa joskus ei sitäkään
Kauanko kyläilyt kestää? yleensä sitten 3-5 tuntia
Montako paikkaa teillä on missä kyläilette säännöllisesti? kaksi
Kyläilettekö lapsiperheissä? toinen on siskoni jolla 3 lasta ja toinen äitini
Ketkä perheestänne kyläilee? minä ja poika :)

olen nykyisin tosi huono kyläilemään, jotenkin tuntuu että aamuisin ei pääse liikkeelle ja sitten iltapäivästä päikkärien jälkeen onkin muka niin hankalaa kun pitää iltaruuat ym hoitaa... siis olen vaan melko laiska... ja sitten poika on nyt 1v10kk joten myöskin siinä iässä että kyläily vieraassa paikassa mikä ei ole lapsille suunniteltu aiheuttaa mulle stressiä kun toi apina koskee kaikkeen mihin ei saa :D
mieluiten haluaisinkin että meillä käytäis kylässä kun kotona ei ole niin väliä jos poika hajottaa jotain... :D

Kyläillään viikolla päivisin keskimäärin 3 kertaa ja pari kertaa iltaisin sekä viikonloppuna. Kyläilyt kestävät 1-3h.
Päivisin säännöllisiä kyläpaikkoja 3-4 ja kaikki on lapsiperheitä.
Päivisin kyläilen lasten kanssa ja iltasin mieskin on mukana.

Meillä päivisin kyläilee joku 1-2 kertaa, iltaisin 2-3 kertaa. Sekä lapsettomia ja lapsiperheitä.

Joskus saattaa olla joku viikko etten käy missään, joskus enemmän, vaihtelee.

Kyläily on mulle päivisin tosi tärkeetä, lapsilla seuraa ja itsellä juttukaveri :)

2-3 kertaa viikossa

Kauanko kyläilyt kestää?

Monta tuntia

pari

Harvemmin

Koko poppoo, äiti, isi ja vauva.

Hyvin harvoin käymme kylässä tai kutsumme kylään. Meillä on enemmän tapana kokoontua johonkin ruokapaikkaan lämpimien patojen ääreen. Ja lapset mukana, jotta oppivat tavoille.

Kyläillään ehkä kerran kuukaudessa. Emme ole oikein kylä ihmisiä. Meillä samaten käy vieraita ehkä kerran kuukaudessa. Vierailu kestää yleensä noin pari tuntia.

Viikottain kyläillään,riippuu kyläpaikasta,joskus olen nuorimmaisen kanssa siskoni luona melkeen koko päivän..mutta yleensä 3-5tuntia..Montakohan noita paikkoja olisi,lasten kanssa käyn ainakin 7 paikassa säännöllisesti ja koko perheellä kyläillään 4-5 paikassa.Ja lapsiperheissä kyllä, sekä omilla vanhemmillani.Itse kyläilen lasten kanssa,tai ainakin yksi mukana 1-4 krt vkossa ja sit koko perheellä ehkä semmoset 4 kertaa kuussa.Joskus tiheemminkin ja joskus harvemmin,riippuu vähän kuinka meillä käy noi ihmiset.

6 viikon aikana ehkä 1-2 kertaa

Kauanko kyläilyt kestää?

noin 3 tuntia per kerta

pari

Yhdessä vain

Kaikki, eli äiti, isä ja lapsi kohta 2 v.

[/quote]

Yhteistyössä