kyläilykulttuuria kaipaava

Olispa vielä se kyläilykulttuuri joka vielä oli "ennen vanhaan".
Aina joutuu paria viikkoa aikasemmin sopimaan koska sopis tai sopiiko kun monellakin on minuutti aikataulut.
Voi kun piristäis kun joku tulis ihan ilmottamatta ja omalla vastuulla, eikä sit tarttis miettiä jos koti on sekaisin ja kahvin saa juoda ilman kostuketta.
Ihmiset hakevat seuraa mutta ei sitten ollakaan valmiit sitoutumaan. Tutustuvathan lapsetkin paremmin kun näkevät vähintään kerran viikossa kuin kerran kuukaudessa.
Onko samalla aaltopituudella olevia?
Itse olen pirkanmaalta.
 
tässä samanhenkinen äiti myös pirkanmaalta! =)
Mistä päin täältä olet? Mä oon Tampereelta..
Avoimet ovet on aina päiväsaikaan ja kahvipannu kuumana samalla :p

Mulla on poika 8/05 eli vielä ei ihan leikkikaveriks ole,mutta kovaa kyyitä siihen suuntaan..

Ite oon 23 vuotias ja naimisissa..
 
Minäkin olen kaipaillut "ennenvanhaista" kyläilytapaa. Tosi on, että todella harvaan paikkaan voi mennä ilmoittamatta etukäteen.
Monesti olen miettinyt, mitä kyläreissusta on jäänyt mieleen: mukava yhteinen jutteluhetki eikä se, onko huusholli siistissä kunnossa vai ihan sekaisin, koska sillä ei ole merkitystä.
Jos haluaa sen kahvikupposen kanssa jotain syömistä, voi itse viedä sen mukanaan.
 
kärpäsenä katossa
aivan,tota mäkin olen miettiny,että ois kiva poiketa jonkun luona just sillon ku tekee mieli(ei ny tietty enää 9 aikaan ehtoosti välttämättä) eikä aina viikon varotusajalla..juttuseura siinä se oleellisin on eikä huushollin siisteys/tarjoomiset..me ollaan siinäsuhteessa kumminkin kaikki erilaisia,toiset siivoo vasta ku joku tulee kylään ja toiset sillon ku siivousinspis iskee..entä sitten..
kaikista asioista voi tehdä ongelman..itse ainakin ilahdun jos joku soittaa tulevansa kylään,kaikkeen voi varautua,pakastimeen voi etukäteen tehdä kaikkea..
 
saija2005
Tota mäkin kaipaan, kylään saa tulla muutenkin, kuin että siitä sovitaan viikkoja ennen !
Me asutaan pääkaupunkiseudulla, onkohan täällä muita kyläilykulttuuria kaipaavia pääkaupunkiseutulaisia ?
 
Asiaa!

Olis mukava kyllä kun olisi paikkoja joihin piipahtaa tai joku joka meillä pyörähtäisi. Eikähän sitä tänä kännykkä-aikana tarvitsisi ihan puskista hyppiä, vaan pirauttais 10min ennen että ollaan teidän suunnalla liikenteessä sopiiko käydä, siinä kerkee just paskasimmat verkkarit vaihtaa niihin toisiks kamalampiin :LOL:
Ja kun kyläilykulttuuri olisi rennompaa, niin ei tarvitsisi ottaa sitä pakollista vieraita ennen siivoomista (siivottaskohan meillä sitten ikinä?) ja seitsemää sorttia pöytään. Juuh.
Keski-suomesta päin löytyisi tälläistä kyläpaikkaa...
 
Juu, mitenkähän sitä silloin pärjättiin kun oli vaan lankapuhelimet ja aina ei niitäkään. Minä harrastan edelleen näitä "yllätysiskuja" ystävien luo.. Ja jos joku Nurmeksen suunnalla liikkuu niin tervetuloa. Tosin en kyllä sitten ihan satavarma ole läytyykö kahvileipää yllätysvieraille, mut kaffetta nyt ainakin! Ja yytä saa laittaa jos on meilikamua vailla.. :wave:
 
Täällä kanssa yksi, joka kovasti kaipailisi tätä "wanhan ajan mallia" ottaa ja mennä kylään ihan noin vain yks kaks. :wave: :)

Joensuun seudulla asustellaan, et jos täällä on porukkaa sieltä päin, niin tere tulemast kylättelemään vain. =)

 
Täällä Hämeessä oon samaa asiaa monesti ihmetellyt. Tuntuu, että kaikki todellakin vetoavat kiireeseen myös tässä kyläilyasiassa. Töiden jälkeen ei enää jaksa, pitää tehdä sitä ja tätä, muksun päiväunet on silloin ja silloin, sitten käydään siellä ja täällä... Jokaiselle elämänvaiheelle on omat "kiireensä" ja "esteensä", miksi ei voisi sopia mitään, ja milloin ei olisi hyvä tulla/tavata. Ja kun muilla on näin, niin sitä alkaa osittain itsekin muodostaa tällaisia muka-esteitä. Jännä juttu. Yhteiskunta jo sinällään luo joka tuutissa tuota kiireisyyttä, ja sehän taitaa sitten tarttua. Itse en mielestäni juuri kiireisiin vetoa, vaan myönnän puhtaasti aikaansaamattomuuteni:)
 
Heippa vaan!

Ompas hyvä lista! varsinki jos sattuis vaikka tätä kautta uusia kyläily kavereita saamaan! Minusta on ihanaa jos joku soittais ja kysäsis passaisko kylään tulla! kehtaan kyllä sanoa jos ei käy.(niin ei tosin ole tainnu käydä koskaan! enemmän ku tervetulleita on aina vieraat ollu!)
Viikko tolkulla kyläilyn suunnittelu on vähän tylsää minusta, tulee mahottomat suorituspaineet että on koti vimpan päälle ja sen seitsemät sortit pöydässä! kun kerran on niin kauan suunniteltu ni odotukset on jo niin isot että ihan jo uuvuttaa! :) (siis odotukset itseään, ei muita kohtaan.) no vähän ehkä liiottelin, kyllä mä voin tarjota vaikka valmis pullia ilman suurempia tunnontuskia! :)
Mutta kaikki vaan kirjottelemaan jotka tahtois tutustua ja kyläillä lepposasti rennossa ilmapiirissä iloisen perheen tykönä!
perheeseen kuuluu äiti 26v, iskä 30v ja lauma lapsia..t6v, t2v ja p10kk!
asustellaan järvelässä, mutta kannattaa tänne ajella kauempaakin! ;)

ankka6@luukku.com
 
äiti-76
Heippa!

täällä 10-kk-ikäsiten kaksosten äiti, joka olisi myös kyläilyseuraa vailla!kahvi maistuu aina hyvässä seurassa ja olisi kiva saada aikuisten juttuseuraa!
laita viestiä jos kiinnostaa, Murre ja muut Turusta!
 

Yhteistyössä