Kyläilettekö sairaina?

Kyllä minusta ne kaverit saa jäädä omaan arvoonsa jotka eivät ymmärrä toisten tilannetta. Keskosena syntynyt, sairas tai sairauksille altis lapsi vie jo niin paljon vanhempien voimavaroja, että ne jotka sitä ei ymmärrä, eivät voi olla kunnon ystäviä. Yhteyttä voi pitää vaikkei kovin usein näkisikään. Mielestäni toisten ihmisten toiveita pitää kunnioittaa ja ystävät tukevat toisiaan vaikeissa ja raskaissa tilanteissa, eivät soimaa tiukkapipoksi.
 
varotaan
Meitä ei pidetä tiukkapipoina niiden ystävien parissa, jotka ovat nähneet kuvia / videoita teho-osastoajaltamme tai käyneet sairaalassa katsomassa meitä.
Uudet tuttavuudet, pihan kaverit yms. eivät tahdo ymmärtää kuinka vakavaa nuhakuume voi olla lapsellemme. Siinä vaiheessa, kun lapset kierivät lumessa ja nuolevat toistensa naamoja naapurinmamma sanoo, että heillä on viikon lapsi ollut kuumeessa ja koska häntä alkoi ahdistaa neljän seinän sisällä he lähtivät ulos. Ei siinä auta muu, kuin välttää ko. perhettä pihaleikeissä sillä heiltä olemme saaneet aiemminkin flunssia kun 'unohtivat' että lapsella on ollut kuumetta kun tulevat kylään.

Never mind, millaisena tiukapipona pidetään, edellinen flunssa vei lapsen painosta noin 12%. Jos noro-virus olisi vielä päässyt jylläämään olisi lapsi ollut sairaalassa letkuissa monta viikkoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 09:07 kolmen äiti kirjoitti:
Minusta nykyään ollaan tosi välinpitämättömiä muita ihmisiä kohtaan. Tämä asia ei ole poikkeus. Ja yksi ongelma näissä sairasteluasioissa on se, että toiset ihmiset eivät pidä nuhaa tautina ja toiset taas pitävät. Päiväkodeissa lapset ovat niin kauan kun ei ole kuumetta. Päiväkotilasten vanhemmat pitävät samaa linjaa myös kyläilyissä. Eli pelkkä nuha ja yskä ei ole este mihinkään. Meillä kolme herkästi sairastuvaa ja nuorimmalla korvakierrettä. Haluan tietää jos kyläpaikassa tai kylään tulevilla on edes nuhaa. Tätä ei moni ymmärrä. Mutta jos meillä juuri syöty kuuri ja valvottu öitä, niin kyllä ehdottomasti toivon saavani pienen hengähdystauon flunssista. Juuri eilen oltiin kylässä ystäväni luona, joka sanoi lastensa olevan terveitä, mutta sisään päästyämme huomasin, että niinhän ne nokat valui sellasta paksua keltaista räkää. Ei ollu kivaa. :headwall:

Kertokaa muut, mitä mieltä, että mikä on sairas ja mikä on terve? Onko nenän valuminenkin tautia, joka pitäisi mainita kyläilijöille?
nimenomaan. Itse en nokan vuotamista pidä minään tautina, joten jos on lentsu ilman kuumetta, niin meille saa kyllä tulla kyläilemään.
 
no ei kyläillä...ja mua raivostuttaa ihmiset,jotka kyläilevät..meillä on yksi kaveri,joka kyläilee,vaikka lapsi olisikin kipeä..Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...onneksi eivät käy sentään viikottain!!!!Heidän lapsi on jo päiväkodissa..mutta äiti ei malta olla kotona sairastamassa koskaan montaa päivää jos lapsi on ollut kipeenä...olen ihan kypsänä kyseiseen äitiin tällä hetkellä..kävivät meillä kylässä ja itse olen viimeisilläni raskaana.Kyläilyn jälkeen,seuraavana päivänä ilmoitti,että heidän lapsella puhkesi vesirokko...esikoinen ja mieheni ei ole sairastanut kyseistä tautia..Paniikki päällä,ollaan miehen kanssa käyty verikokeissa,saadaan tietää,onko rokko tullut meihin..pääseekö mies synnytykseen mukaan jne..jos synnytys alkaa parin vkon sisällä ja rokko samaan aikaan esikoisella,minä en voi tulla vauvan kanssa kotiin,eikä hänkään voi tulla sairaalaan meitä katsomaan..että tälläsen asian kanssa painiskellaan meidän perheessä...yöunet on tosiaan menneet itseltäni asian kanssa,ihan kuin en muutenkin jo nukkuisi huonosti ison mahan kanssa...ja uskon lapsen äidin kuulleen päiväkodissa olleen liikkeellä vesirokkoa...hänen lapsensa ei siis ole ainut joka on siellä sairastunut..että en voi ymmärtää noin vastuuttomia äitejä ja varsinkin,kun heidän lapsi on jatkuvasti sairaana!!!!!!Reilun vuoden ollut päiväkodissa ja siitä ajasta kuulemma ollut terveenä n.3kk...tulipa pitkä sepustus,mutta hermot mennyt,kiva jos joku jaksoi lukea :whistle: :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 21:42 Tätä juuri tarkoitan kirjoitti:
..Itsekkyys on huipussaan nykypäivänä, nuoret äiteet ei ymmärrä muuta kuin oman napansa ympärillä pyörimisen. Eivät osaa/halua ajatella, että kaikille elämä ei ole helppoa, sairauksienkaan kanssa. Joten kaikenmaailman räkänokat, sanan varsinaisessa merkityksessä; pysykää kotonanne ja lopettakaa tahallien tartuttaminen.
:eek: mistäs tuon nuoret äidit tähän hommaan vedit mukaan? liittyykö se muka jotenkin olennaisesti aiheeseen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
Aika ja aika... :headwall: :headwall: mun pointti olikin,että ei vastuuttomien äitien tarvi kyläillä silloin,kun oma lapsi on tiettävästi kipee ja toinen viimesillään raskaana!!!!
Kyl meil ollaan ja tullaan sairastaan ihan tavis taudit..ja ihan tavis perhe ollaan,mutta en tosiaan mene itekään viemään kipeetä lastani sinne sun tänne kylään kipeenä...ja tästä kyseisestä tapauksesta on tosiaan tullut meidän perheelle ongelma,synnytyssairaalakin kertoi jo oman kantansa kyseiseen sairauteen,eli vesirokkoon,jos mun synnytys käynnistyy seuraavan 2 vkon aikana...eli esikoinen ei ole tervetullut sairaalaan,samoin mies ei synnytykseen eikä myöskään sairaalaan ja tiedä,koska itse pääsen kotiin vauvan kanssa...lapsikaverit eivät uskalla tulla meille kylään seuraavan 2 vkon aikana,koska lähes kaikilla on alle 2v lapsia+vauvoja...että aika tylsää ja hermoja rassaavaa aikaa...että pidä noi mielipitees kotiäideistä vaan itelläs!!!!Ja hyvää kevään jatkoa sullekin vaan :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 21:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
Aika ja aika... :headwall: :headwall: mun pointti olikin,että ei vastuuttomien äitien tarvi kyläillä silloin,kun oma lapsi on tiettävästi kipee ja toinen viimesillään raskaana!!!!
Kyl meil ollaan ja tullaan sairastaan ihan tavis taudit..ja ihan tavis perhe ollaan,mutta en tosiaan mene itekään viemään kipeetä lastani sinne sun tänne kylään kipeenä...ja tästä kyseisestä tapauksesta on tosiaan tullut meidän perheelle ongelma,synnytyssairaalakin kertoi jo oman kantansa kyseiseen sairauteen,eli vesirokkoon,jos mun synnytys käynnistyy seuraavan 2 vkon aikana...eli esikoinen ei ole tervetullut sairaalaan,samoin mies ei synnytykseen eikä myöskään sairaalaan ja tiedä,koska itse pääsen kotiin vauvan kanssa...lapsikaverit eivät uskalla tulla meille kylään seuraavan 2 vkon aikana,koska lähes kaikilla on alle 2v lapsia+vauvoja...että aika tylsää ja hermoja rassaavaa aikaa...että pidä noi mielipitees kotiäideistä vaan itelläs!!!!Ja hyvää kevään jatkoa sullekin vaan :headwall:
lisäys edelliseen vielä,että siis mulla LA on just 2 vkon päästä ja ilmeisesti minä ja mun kaveri piiri ollaan kaikki ylihysteerisiä äitejä,koska ei haluta kyseistä tautia just meidän lapsille,jotka ovat alle 2 vuotiaita+vauvoja...ja ollaan kotona hyysääviä äitejä...no huh,huh :headwall: :headwall:
 
Eli siis me ei saatais kyläillä koskaan kellään, niinkö. Allergianuhille kun ei voi mitään ja kun on niitä herkkä saamaan ja talviaikana koko ajan nenä vuotaa niin joudutaan siis pysyyy sisällä puolivuotta :headwall: :headwall: :headwall:

Siis voihan vauva saada flunssan jopa neuvolasta tai kaupasta tai ihan mistä vaan :headwall: :headwall: :headwall: älyhoi!!!!!

musta nuha ja yskä ei oo mitään vakavaa, kuumeessa tai oksutaudissa ei todellakaan kyläillä, mut nuhassa ja yskässä kylläkin, ja yleensä kyl kerron asiasta etukäteen.

:D :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 08:14 Elämänlähde kirjoitti:
Eli siis me ei saatais kyläillä koskaan kellään, niinkö. Allergianuhille kun ei voi mitään ja kun on niitä herkkä saamaan ja talviaikana koko ajan nenä vuotaa niin joudutaan siis pysyyy sisällä puolivuotta :headwall: :headwall: :headwall:

Siis voihan vauva saada flunssan jopa neuvolasta tai kaupasta tai ihan mistä vaan :headwall: :headwall: :headwall: älyhoi!!!!!

musta nuha ja yskä ei oo mitään vakavaa, kuumeessa tai oksutaudissa ei todellakaan kyläillä, mut nuhassa ja yskässä kylläkin, ja yleensä kyl kerron asiasta etukäteen.

:D :D
jos tää teksti oli tarkoitettu minulle..niin luepa ensin tekstini tarkemmin...kyse on minun tekstissäni vesirokosta...ei nuhasta tms...
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
no ei kyläillä...ja mua raivostuttaa ihmiset,jotka kyläilevät..meillä on yksi kaveri,joka kyläilee,vaikka lapsi olisikin kipeä..Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...onneksi eivät käy sentään viikottain!!!!Heidän lapsi on jo päiväkodissa..mutta äiti ei malta olla kotona sairastamassa koskaan montaa päivää jos lapsi on ollut kipeenä...olen ihan kypsänä kyseiseen äitiin tällä hetkellä..kävivät meillä kylässä ja itse olen viimeisilläni raskaana.Kyläilyn jälkeen,seuraavana päivänä ilmoitti,että heidän lapsella puhkesi vesirokko...esikoinen ja mieheni ei ole sairastanut kyseistä tautia..Paniikki päällä,ollaan miehen kanssa käyty verikokeissa,saadaan tietää,onko rokko tullut meihin..pääseekö mies synnytykseen mukaan jne..jos synnytys alkaa parin vkon sisällä ja rokko samaan aikaan esikoisella,minä en voi tulla vauvan kanssa kotiin,eikä hänkään voi tulla sairaalaan meitä katsomaan..että tälläsen asian kanssa painiskellaan meidän perheessä...yöunet on tosiaan menneet itseltäni asian kanssa,ihan kuin en muutenkin jo nukkuisi huonosti ison mahan kanssa...ja uskon lapsen äidin kuulleen päiväkodissa olleen liikkeellä vesirokkoa...hänen lapsensa ei siis ole ainut joka on siellä sairastunut..että en voi ymmärtää noin vastuuttomia äitejä ja varsinkin,kun heidän lapsi on jatkuvasti sairaana!!!!!!Reilun vuoden ollut päiväkodissa ja siitä ajasta kuulemma ollut terveenä n.3kk...tulipa pitkä sepustus,mutta hermot mennyt,kiva jos joku jaksoi lukea :whistle: :whistle:


p.s en ole tämän ketjun aloittaja....minun juttujenkohdalla kyse siis vesirokosta...
 
Meillä on tapana aina ilmoittaa etukäteen,jos lapsillamme on nuha/yskä,että voimmeko mennä kyläilemään tai että haluavatko vieraat tulla meille. Suurin osa tutuistamme,joilla on lapsia, eivät välitä nuhasta/yskästä eli kylässä voi käydä,vaikka vähän "kipeänä" lapsemme ovatkin.

Immuniteetti kehittyy lapsillekin vain näitä lentsuja sairastaessa,eli näiden lentsujen sairastaminen ei ole vakavaa. Toki monille lapsille nousee kuume lähes jokaisen flunssan yhteydessä,että eihän se ole tietenkään kiva,mutta kannattaako sen takia linnoittautua kotiin,ettei vain lapsi saisi flunssaa. Monet terveet lapset saattavat tietämättään kantaa pöpöjä,ettei niitä saada pelkästään sairailta lapsilta. Tarttumisriski on aina.

Lasten täyttäessä yli 6 kk niin meillä on loppuneet nämä kyläilyrajoitukset. Siihen asti oi aika tiukat rajat,että ei edes yskiviä lapsia otettu kylään. Emme ole flunssia vältelleet ja molemmilla lapsilla on ensimmäiset kunnon flunssat tulleet vasta lähempänä vuoden ikää ja ovat leikkineet myös nuhaistenkin kanssa.

Nytkin toisella lapsellamme on ollut yskä jo kohta pari viikkoa,että olisi ikävää,jos tämän takia emme voisi käydä missään kylässä,että ainoa mihin voimme mennä on yleiset paikat ,kuten kauppa...ja by the way ja juuri sieltä on meidän muksuille monta pöpöä "tarttunut" matkaan.

Eli ne jotka välttelevät yskäisiä ja nenää vuotavia lapsia niin käyttekö lasten kanssa koskaan kaupassa/neuvolassa/sairaalassa/ tms...?

Jotenkin tuntuu,että joillakin(huom.ei kaikilla) on vähän ylihesteeristä tuo pöpöjen välttely...enkä puhu nyt täällä kirjoittaneista vaan yleisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 21:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
Aika ja aika... :headwall: :headwall: mun pointti olikin,että ei vastuuttomien äitien tarvi kyläillä silloin,kun oma lapsi on tiettävästi kipee ja toinen viimesillään raskaana!!!!
Kyl meil ollaan ja tullaan sairastaan ihan tavis taudit..ja ihan tavis perhe ollaan,mutta en tosiaan mene itekään viemään kipeetä lastani sinne sun tänne kylään kipeenä...ja tästä kyseisestä tapauksesta on tosiaan tullut meidän perheelle ongelma,synnytyssairaalakin kertoi jo oman kantansa kyseiseen sairauteen,eli vesirokkoon,jos mun synnytys käynnistyy seuraavan 2 vkon aikana...eli esikoinen ei ole tervetullut sairaalaan,samoin mies ei synnytykseen eikä myöskään sairaalaan ja tiedä,koska itse pääsen kotiin vauvan kanssa...lapsikaverit eivät uskalla tulla meille kylään seuraavan 2 vkon aikana,koska lähes kaikilla on alle 2v lapsia+vauvoja...että aika tylsää ja hermoja rassaavaa aikaa...että pidä noi mielipitees kotiäideistä vaan itelläs!!!!Ja hyvää kevään jatkoa sullekin vaan :headwall:
kuten huomaat (jos ymmärrät lukemasi), niin en kommentoinut tuota vesirokko-juttua mitenkään :headwall: iski vaan silmään tuo lause jonka lainasin..

pistääkö loppuraskaus vähän pinnan tiukalle? ;) :D
 
Pyrystiina harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
No miten itse toimit kun olette kipeinä ja teille on kutsuttu vieraita tai olette menossa kylään?
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 11:17 Pyrystiina harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
No miten itse toimit kun olette kipeinä ja teille on kutsuttu vieraita tai olette menossa kylään?
aivan....Yhdyn pyrystiinan kanssa samaan kysymykseen HAY-D:lle???
Kuinkas itse karaiset lapsias/lastas?Ja minkä iäisestä lapsestas on nyt kyse?

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 11:17 Pyrystiina harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
No miten itse toimit kun olette kipeinä ja teille on kutsuttu vieraita tai olette menossa kylään?
no jos ollaan oikeasti kipeänä, niin ei kutsuta ketään kylään ja jos joku haluaa tulla meille, niin tervetuloa, mutta annetaan kyllä ymmärtää että kipeänä ollaan. Itse en nokan vuotamisesta välitä ja kaveripiirissä on pääosin samat ajatukset, joten kun olemme menossa kyläilemään, niin ei onneksi tarvitse ilmoittaa että "meillä tulee nyt sellaista puolijuoksevaa vihreän-keltaisen-kirkasta räkää, voidaanko tulla".
 
Pyrystiina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 15:16 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 11:17 Pyrystiina harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 15:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:05 vieras kirjoitti:
Joka kerta,kun he tulevat kylään,ollaan saatu joku tauti...
olisiko aika vähän alkaa karaisemaan vastustuskykyänne...? tulee ekana mieleen kotiäidit, jotka nimenomaan ovat vain kotona hyysäämässä huushollia. ja sit kun lähtevät johonkin niin kaikki taudit iskee, lapset stressaantuu jne..
No miten itse toimit kun olette kipeinä ja teille on kutsuttu vieraita tai olette menossa kylään?
no jos ollaan oikeasti kipeänä, niin ei kutsuta ketään kylään ja jos joku haluaa tulla meille, niin tervetuloa, mutta annetaan kyllä ymmärtää että kipeänä ollaan. Itse en nokan vuotamisesta välitä ja kaveripiirissä on pääosin samat ajatukset, joten kun olemme menossa kyläilemään, niin ei onneksi tarvitse ilmoittaa että "meillä tulee nyt sellaista puolijuoksevaa vihreän-keltaisen-kirkasta räkää, voidaanko tulla".
Jotenkin arvasin sun vastauksen. Kerta olette noin sopineet niin se on teidän asianne. Meillekin saa useimmiten tulla pienessä nuhassa. Joskus vaan on tilanne, että en jaksa uutta tautia ja meille ei saa todellakaan tulla edes pienessä nuhassa. Siksi minusta on hienoa, että kaikki tajuaisivat imoittaa mahdolliset pienetkin tautinsa ennen kylään tuloa. Se on loppujen lopuksi tosi pieni vaiva.

Me ollaan siis lähes aina kipeinä. Lääkäri sanoi, että kun ekan kunnon nuhan saa niin se laskee vastustuskykyä ja muutkin taudit tarttuu helpommin. Eli ei siinä karaistukset paljon auta, päinvastoin. Missään kammiossa ei olla eletty. Toisilla vaan edelleen aikuisenakin tarttuu joka ikinen nuha ja toiset porskuttaa terveinä eteenpäin. Ja toiset tulee sairaina työpaikalle kertomaan kuinka oli kova oksennustauti edellisyönä ja sitten on koko porukka kipeinä. (Meni vähän ohi aiheen jo...).
 
Nuha ei ole välttämättä aina flunssasta. Meillä lapsilla valuu nenät kesät talvet, eikä siihen mikään auta. Jos tiedän, että flunssaa en kyllä kyläile tai ota vieraita vastaan. Tai jos joku mahatauti on.
Mutta tuosta päiväkodista. Ei kyllä lääkäri kirjota jonkun nuhan takia sairaslomaa, eli kyllä niitä lapsia vaan on pakko viedä puolikuntoisena päiväkotiin välillä vaikkei itse tahtoisikaan!
 
Ei kyläillä sairaana, eikä oteta sairaita vieraita vastaan. Yhden kaverin käännytin kerran ovelta takaisin, kun "muisti" mainita kenkiä riisuessaan, että oli oksentanut ja ripuloinut edellisen yön (ja tämä tapahtui vielä aikana ennen lapsia...).
Nuhat ja yskät sovitaan aina erikseen, joskus ei vaan jaksa ottaa uutta tautia, jos ollaan juuri parannuttu edellisestä. Myöskin ilmoitamme aina ennen kylään menoa, jos ollaan nuhaisia tms.

Ja ei kyllä tulisi mieleenkään mennä nuhaisten lasten kanssa vauvaperheeseen kyläilemään!!!
 
Ei kyläillä.
Jos joku on meille tulossa, ilmoitan jos ollaan kipeinä tai just oltu.
Meille on useamman kerran tultu kipeinä, esim.silmätulehdus on ollut just meneillään (ja kaikkihan tietää kuinka herkästi se tarttuu) ja niin sitten tuon vierailun jälkeen istuin terv.keskuksessa yli 3h kolmen pienen kanssa, joista yksi oli vielä pieni vauva :headwall:

Nyt ollaan opittu entistäkin tarkemmaksi, kun veljentyttö sairastaa leukemiaa, niin sinne ei tosiaan ole asiaa edes pienessä nuhassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 08:14 Elämänlähde kirjoitti:
Eli siis me ei saatais kyläillä koskaan kellään, niinkö. Allergianuhille kun ei voi mitään ja kun on niitä herkkä saamaan ja talviaikana koko ajan nenä vuotaa niin joudutaan siis pysyyy sisällä puolivuotta :headwall: :headwall: :headwall:

Siis voihan vauva saada flunssan jopa neuvolasta tai kaupasta tai ihan mistä vaan :headwall: :headwall: :headwall: älyhoi!!!!!

musta nuha ja yskä ei oo mitään vakavaa, kuumeessa tai oksutaudissa ei todellakaan kyläillä, mut nuhassa ja yskässä kylläkin, ja yleensä kyl kerron asiasta etukäteen.

:D :D
Älyhoi vaan itelles :headwall: !!!!!

Onko mielees tullut että vaikka omat lapses on sairaana 24/7 niin on olemassa vanhempia jotka eivät tätä omille lapsilleen toivo. Tässä kai ap tarkotti nuhaa ja yskää (ja muita sairauksia) jotka tarttuvat eikä allergiaoireita. Jos nuha tms tarttuu esim neuvolasta niin sille ei voi mitään. Kai nyt kaikki tajuaa että se riski on olemassa kun lapsen kanssa liikkeelle lähtee ja se on jokaisen oma valinta ja useinhan neuvolaan on pakko jossain vaiheessa mennä. Asia erikseen on ne älypäät jotka tuppaavat kylään sairaana eikä oma järki sen vertaa sano, että jättäis kyläilyt väliin. Tuskin kukaan jaksaa miettiä että täytyyhän sen Elämänlähteen joskus kyläilemäänkin päästä, tulkoon vaan vaikka sairaana. Tuliko mielees, että eivät oo kaveris vaan kehdanneet sanoa etteivät halua teitä tartuttamaan?? :headwall: :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 08:14 Elämänlähde kirjoitti:
Eli siis me ei saatais kyläillä koskaan kellään, niinkö. Allergianuhille kun ei voi mitään ja kun on niitä herkkä saamaan ja talviaikana koko ajan nenä vuotaa niin joudutaan siis pysyyy sisällä puolivuotta :headwall: :headwall: :headwall:

Siis voihan vauva saada flunssan jopa neuvolasta tai kaupasta tai ihan mistä vaan :headwall: :headwall: :headwall: älyhoi!!!!!

musta nuha ja yskä ei oo mitään vakavaa, kuumeessa tai oksutaudissa ei todellakaan kyläillä, mut nuhassa ja yskässä kylläkin, ja yleensä kyl kerron asiasta etukäteen.

:D :D
Älyhoi vaan itelles :headwall: !!!!!

Onko mielees tullut että vaikka omat lapses on sairaana 24/7 niin on olemassa vanhempia jotka eivät tätä omille lapsilleen toivo. Tässä kai ap tarkotti nuhaa ja yskää (ja muita sairauksia) jotka tarttuvat eikä allergiaoireita. Jos nuha tms tarttuu esim neuvolasta niin sille ei voi mitään. Kai nyt kaikki tajuaa että se riski on olemassa kun lapsen kanssa liikkeelle lähtee ja se on jokaisen oma valinta ja useinhan neuvolaan on pakko jossain vaiheessa mennä. Asia erikseen on ne älypäät jotka tuppaavat kylään sairaana eikä oma järki sen vertaa sano, että jättäis kyläilyt väliin. Tuskin kukaan jaksaa miettiä että täytyyhän sen Elämänlähteen joskus kyläilemäänkin päästä, tulkoon vaan vaikka sairaana. Tuliko mielees, että eivät oo kaveris vaan kehdanneet sanoa etteivät halua teitä tartuttamaan?? :headwall: :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä