kvtes ja lomapäivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lomalle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lomalle?

Vieras
Osaiskos joku auttaa onnetonta... Siis miten lomapäivät lasketaan? Milloin lauantai on työpäivä milloin ei. Soppari siis kvtes.

Tilanne on siis tämä... Minulla alkaa ä-loma 30.8 ja sitä ennen pidän lomat. Lomaa on kertynyt 21 päivää. Milloin voin siis aloittaa loman?

Alkuperäinen kirjoittaja Tara80:
Kylläpä kyllä.. Meillä menee automaattisesti niin että myös lauantai on anottava jos meinaa viikon olla pois..

kvtessin mukaan jos anot koko viikon lomaa (ma-su) kuluu 5 lomapäivää. Katkenneissa jaksoissa vaikuttaa ilmeisesti työsopimus (onko yleistyöaika, jaksotyö vai mikä) ja niistä en tiedä kuin tarkemmin jaksotyöstä.
Yleistyöajassa katsotaan, et työpäivät on yleensä ma-pe työaika 6-18 välillä (ihan hatusta vedetty kellonaika) joten siinä saattaa loma kulua lomajaksossa olevien arkipäivien mukaan. Jaksityössä katkenneen jakson sisällä olevilla päivillä ei oe väliä. Jos haet lomaa esin maanantaista lauantaihin kuluu lomaa 4 päivää.

No niin, eli olen siis ihan tavallisessa päivätyössä välillä 6.30-17 ja maanantaista perjantaihin. En kyllä millään jaksa uskoa, että siis lauantaitkin kuluisivat tällöin lomapäivinä.. jahas, varmaan täytyy käydä esimiehen juttusilla... ei ihan kaikki asiat täällä palstalla roikkumisella taida selvitä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos tästä! itse tosiaan kuvittelin, että lauantait ei kuluta lomapäiviä... No aina oppii jotain uutta....

Ei kvtesissä lasketa lauantaita ainakaan silloin jos tekee arkipäivä työtä eikä vuorotyötä. Siinä taitaa lomanlaskenta hieman poiketa, mut teoriassa päivät lukumäärältään lomassa ihan samat.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos tästä! itse tosiaan kuvittelin, että lauantait ei kuluta lomapäiviä... No aina oppii jotain uutta....

Ei kvtesissä lasketa lauantaita ainakaan silloin jos tekee arkipäivä työtä eikä vuorotyötä. Siinä taitaa lomanlaskenta hieman poiketa, mut teoriassa päivät lukumäärältään lomassa ihan samat.

30.7 perjantai olis eka lomapäivä, jos sulla 21 lomapäivää ja 30.8 alkaa äippäloma...

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
No niin, eli olen siis ihan tavallisessa päivätyössä välillä 6.30-17 ja maanantaista perjantaihin. En kyllä millään jaksa uskoa, että siis lauantaitkin kuluisivat tällöin lomapäivinä.. jahas, varmaan täytyy käydä esimiehen juttusilla... ei ihan kaikki asiat täällä palstalla roikkumisella taida selvitä :laugh:

No kannataa käydä, lauantai ei ole ollut lomapäivä enää pitkään aikaan!! Viikossa voi mennä korkeintaan 5 lomapäivää, jos KVTESin mukaan mennään!!

Yhteistyössä