kv-tes, osittainen työaika ja loma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tajuaakohan kukaan kysymystäni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tajuaakohan kukaan kysymystäni

Vieras
Eli jos tekee osittaista työaikaa ja vuosiloma jää sen "alle" vaikuttaako tämä osittainen työaika muuhun kuin siihen että lomaraha on pienempi eli sen osittaisen työajan mukainen?

Mulla nimittäin on nyt kadonnut yksi lomapäivä, koska osastonhoitaja vetänyt hommaa talolle päin ja ajattelin että haen sitten "kostoksi" osittaista työaikaa eli ettiköön mulle sijaisen.

Tuo perustelusi on kyllä tyhmä ja lapsellinen... Ei ne lomapäivät mihinkään katoa ja isoissa yksiköissä niitä lomapäiviä ei määrää mikään osastonhoitaja vaan ne lasketaan palkanlaskennassa. On tosi aikuista kostaa työpaikalla yhtään mitään, varsinkaan noin naurettavaa asiaa, joka selviää kun asian selvittää.
Mutta käsittääkseni osittainen työaika ei tosiaan vaikuta muuhun kuin loma-ajan palkkaan, mikäli tuntimäärä täyttyy joka kuukausi, eli jokainen kuukausi on lomanmääräytymiskuukausi. En muista mikä se tuntimäärä hoitoalalla? on.

[QUOTE="just";22810106]Tuo perustelusi on kyllä tyhmä ja lapsellinen... Ei ne lomapäivät mihinkään katoa ja isoissa yksiköissä niitä lomapäiviä ei määrää mikään osastonhoitaja vaan ne lasketaan palkanlaskennassa. On tosi aikuista kostaa työpaikalla yhtään mitään, varsinkaan noin naurettavaa asiaa, joka selviää kun asian selvittää.
Mutta käsittääkseni osittainen työaika ei tosiaan vaikuta muuhun kuin loma-ajan palkkaan, mikäli tuntimäärä täyttyy joka kuukausi, eli jokainen kuukausi on lomanmääräytymiskuukausi. En muista mikä se tuntimäärä hoitoalalla? on.[/QUOTE]

No haen sitten virkavapaata siihen jos se on mielestäsi vähemmän lapsellista. On nimittäin ulkomaan matka tuohon jo varattu mistä nyt se yksi lomapäivä puuttuu.

[QUOTE="vieras";22810195]Haet virkavapaata yhdeksi päiväksi... jepjep.[/QUOTE]

No soitetaan sitten edellisenä iltana toiselta puolen maapalloa että olen sairaana enkä tule töihin.

Yhteistyössä