Kuvittelenko vaan...yhdestä työpaikasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ilmoitus tuli mollin sivuille ja parin päivän päästä jo ilmoitus oli otettu pois...eikö tää yleensä tarkoita että kyseiseen työhön on löydetty työntekijä...kuitenkaan hakuaikakaan ei ollut vielä päättynyt. Hain silloin tähän työpaikkaan, mutta kun se ilmo poistettiin sieltä mollista ennenkuin mun hakemus oli edes perillä...ajattelin että ei sitten voi mitään.

Nyt kuukausi myöhemmin mulle soitettiin ja pyydettiin työhaastatteluun, kysyin että miksi se ilmoitus poistettiin sieltä melkein heti kun oli ilmestynyt, nainen puhelimessa sanoi jotain kiireestä.

Nyt mulle tuli tunne että ne on ottanu siihen homman sillon kuukausi sitten jonkun ja se on ehkä lähteny kävelemään sieltä jostain syystä ja sitten kaivoivat mun hakemuksen kun tais olla ainoa kirjallinen hakemus, myös soitto oli mahdollinen...mutta eihän niillä varmaan ollu muiden yhteystietoja enää.

joku mulla siinä paikassa vaivaa.

Lisäksi löysin edellis ja viime vuodelta useamman kyseisen firman työpaikkailmoituksen....eikö ole vähän omituista että niin usein hakevat työntekijää ja kyseessä on suht pieni paikka, joten edellisten työntekijöiden on täytyny lopettaa siellä.

mulla on yleensä ollut aina koeaika (ja voit itsekin ehdottaa sitä työnantajalle). ja karenssi tulisi varmaan silloinkin jos et ottaisi paikkaa vastaan? tuolla voi olla jotain häikää tai sit vaan sattumaa..

[QUOTE="hmmm";27123543]mulla on yleensä ollut aina koeaika (ja voit itsekin ehdottaa sitä työnantajalle). ja karenssi tulisi varmaan silloinkin jos et ottaisi paikkaa vastaan? tuolla voi olla jotain häikää tai sit vaan sattumaa..[/QUOTE]

Työkkärissä ei tiedetä että sain kutsun haastatteluun, olen omatoimisesti hakenut sinne, eli ei ole työhönosoitus tms. Kyllä mä haastattelussa ajattelin käydä, mut siinä tuskin huomaa vielä mitään, jos jotain hämärää onkin.

Kun mulle soitettiin sieltä, niin nainen puhui tyyliin tuutko töihin ja että tuu huomenna käymään ja sovitaan tarkemmin kaikesta, mä sit itse kysyin että kai tässä joku haastattelu ensin on...

Ensinnäkin, yllätyin että mulle edes soitetaan. Alan koulutus yli 10 vuoden takaa, hyvin vähän työkokemusta, enimmäkseen kotiäitiyttä ja omaishoitajuutta
takana...suoraan sanottuna miten ne voi kiinnostua tällasesta...luulis hakijoita riittävän.

Ei sillä olen erittäin kiitollinen tästä mahdollisuudesta, koska ajattelin että minulla ei ole mitään arvoa työmarkkinoilla...mutta haluan olla myös varovainen siitä minne menen. tässäkin kyse yksityisyrittäjän lounaskahvilasta.

[QUOTE="vieras";27123614]tässäkin kyse yksityisyrittäjän lounaskahvilasta.[/QUOTE]

Haitko ihan kokopäiväistä työtä vai osa-aikatyötä? Ja vaadittiinko ilmoituksessa alan koulutusta? Usein noissa kioski/kahvilapaikoissa on paljon osa-aikaisena esim. opiskelijoita (ja kokopöiväisenä esim. välivuotta pitäviä) jotka lähtee sitten kun saavat opiskelupaikan muualta. Itse olin kans joskus töissä kahvio/kioski/grilli-tyyppisessä paikassa ja kyllä siellä työntekijät vaihtui ja usein piti saada uusia tosi lyhyellä varoitusajalla. Työpaikassa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mut työntekijöillä vaihtui tilanteet usein nopeastikin kun pääsi vaikka viimetipassa varasijalta opiskelemaan tai saikin oman alan töitä jne.

Kyse osa-aikaisesta työstä klo 10-14. Mitä muuten tarkoittaa kun ilmoituksessa haettiin ruoka-alasta kiinnostunutta harjoittelijaa, mutta palkkaus tessin mukainen...luulis kai sen olevan silti ihan norm. työsuhde. Pituudeksi oli laitettu 6-12kk.

Mulla siis on alan koulutus, joten en ole mikään harjoittelija, mutta päätin silti koittaa.

Voiha se yksinkertaisesti olla niin että ne ei vain löydä sopivaa henkilöä juuri heidän tarpeisiin! Ja siksi usein on haussa. Siksi paikka usein haussa. Toki voi olla että hommassa myös jotain mätää. Jos tarve oli palkata kiireesti niin saattaa olla että hyvä hakemus tuli ja henkilö palkattiin, ilmoitus otettiin pois, koska paikka täytetty mutta syystä tai toisesta taas auki!

[QUOTE="Kerma";27125173]Voiha se yksinkertaisesti olla niin että ne ei vain löydä sopivaa henkilöä juuri heidän tarpeisiin! Ja siksi usein on haussa. Siksi paikka usein haussa. Toki voi olla että hommassa myös jotain mätää. Jos tarve oli palkata kiireesti niin saattaa olla että hyvä hakemus tuli ja henkilö palkattiin, ilmoitus otettiin pois, koska paikka täytetty mutta syystä tai toisesta taas auki![/QUOTE]

Kyllähän ne väitti että siellä kiire on, mutta kun sanoin että pystyn aloittamaan vasta 1.10 koska lähden matkoille ja liputkin on jo hommattu...ei kuulemma ole mikään este...jos hakijoita olis enemmänkin, niin luulis että ne ei ala odottamaan kun joku käy ensin lomamatkalla.

ap

Lisää mielipiteitä haluaisin. Haastattelu 2 tunnin päästä, mihin kannattais kiinnittää huomiota työnantajassa, työpaikassa ja henkilökunnassa, onko mitään mikä voisi kertoa jo haastattelussa jos paikka on mätä.

Kun aikoinaan menin haastatteluun kerroshoitajaksi, mulle sanottiin heti haastattelun päätyttyä että saan paikan, paistoi oikein läpi että olivat päättäneet minun ottamisesta jo ennen haastattelua, se oli vaan pelkkä muodollisuus. Todellisuus oli että kukaan muu ei halunnut siihen paskapaikkaan.

Yhteistyössä