Mitä voi tehdä, vai voiko mitään, jos joku esim. irc galleriasta kopioi kuviasi, ja pistää ne toiselle sivustolle väittäen esiintyvänsä kuvissa itse?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:ircissä ei voi kopioda kuvia mutta monilla palstoilla voi....
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
Tiedätkö kuka se sitten on?
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
Eikö tuosta voisi tehdä jonkun laista rikosilmoitusta jo, käyttää toisen henkilöllisyyttä tavallaan jos esittää väärää kuvaa ja johdonmukasesti vielä saman ihmisen kuvaa erehdyttämistarkotuksessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
pitäiskö ottaa jo järki käteen ja lopettaa se kuvien syytäminen? ne kuvat ei "ikinä" poistu lopullisesti, ovat tämän urpon koneella josta jakaa niitä ihan minne haluaa..
Esim. minä en voi kovinkaan paljon sille miten paljon noita meidän kuvia on tuolla netissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
pitäiskö ottaa jo järki käteen ja lopettaa se kuvien syytäminen? ne kuvat ei "ikinä" poistu lopullisesti, ovat tämän urpon koneella josta jakaa niitä ihan minne haluaa..
Esim. minä en voi kovinkaan paljon sille miten paljon noita meidän kuvia on tuolla netissä.
Jaa niinkuin miten et voi?
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:ircissä ei voi kopioda kuvia mutta monilla palstoilla voi....
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Kyllä kai näihinkin pätee se tekijäinoikeuslaki? Ilman lupaa ei saa käyttää, varsinkaan jos sanoo niitä omikseen!
Heheh, eli pitäisi kuvaajien kiertää kaikki karnevaaleilla esiintyvät jos meinaavat luvat saada? just.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Tämä sama(?) ihminen on pistänyt tyttäreni kuvia ensimmäisen kerran jo vuosia sitten johonkin sivustolle, kuvat aina häviää kun niistä tehdään ilmianto ylläpitäjälle, ja ilmestyvät sitten taas johonkin muualle. Tai mistäs minä tiedän, vaikka niitä olisi tälläkin hetkellä ties missä. Homma vaan jatkuu, ja pitäis ottaa järeemmät aseet käyttöön.
Eikö tuosta voisi tehdä jonkun laista rikosilmoitusta jo, käyttää toisen henkilöllisyyttä tavallaan jos esittää väärää kuvaa ja johdonmukasesti vielä saman ihmisen kuvaa erehdyttämistarkotuksessa.
Niin mutta onko siitä hyötyä? Tai siis voiko ne poliisit tehdä mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Kyllä kai näihinkin pätee se tekijäinoikeuslaki? Ilman lupaa ei saa käyttää, varsinkaan jos sanoo niitä omikseen!
Heheh, eli pitäisi kuvaajien kiertää kaikki karnevaaleilla esiintyvät jos meinaavat luvat saada? just.
Alkuperäinen kirjoittaja just:julkisilla paikoilla saa kuvata ellei kuvattava erikseen sitä kiellä. julkaiseminen onkin hiukan tiukemman "säännön" alla. se tiukkenee kun kyseessä on alaikäinen tai kuvatta esiintyy huonossa valossa tmv.
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Kyllä kai näihinkin pätee se tekijäinoikeuslaki? Ilman lupaa ei saa käyttää, varsinkaan jos sanoo niitä omikseen!
Eri asia että jos kuvat on jonku ottamia ja sillä on niihin tekijän oikeus, kuin se, että ketä saa kuvata ja missä.
Sitäpaitsi suurin ongelma kait tossa ei vain ole sen kuvan levittäminen vaan se, että se luvaton käyttäjä levittää sitä omana kuvanaan jos oikein käsitin. Siis että kuva ESITTÄISI häntä, henkilöllisyyden huijaamista siis tavallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Alkuperäinen kirjoittaja just:julkisilla paikoilla saa kuvata ellei kuvattava erikseen sitä kiellä. julkaiseminen onkin hiukan tiukemman "säännön" alla. se tiukkenee kun kyseessä on alaikäinen tai kuvatta esiintyy huonossa valossa tmv.
ei niitä saa ominaan esittää.. ellei ole ostanut oikeutta käyttää niitä?
Eli siitä sais ainakin sille jos jonkin rikkomuksen jos ottaa poilsiin yhteyttä?
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Alkuperäinen kirjoittaja just:julkisilla paikoilla saa kuvata ellei kuvattava erikseen sitä kiellä. julkaiseminen onkin hiukan tiukemman "säännön" alla. se tiukkenee kun kyseessä on alaikäinen tai kuvatta esiintyy huonossa valossa tmv.
ei niitä saa ominaan esittää.. ellei ole ostanut oikeutta käyttää niitä?
Eli siitä sais ainakin sille jos jonkin rikkomuksen jos ottaa poilsiin yhteyttä?
juu. siis tuossa vaan siitä lähinnä et saa "karnevaaleissa" kuvata.
mutta kuvaajalla on oikeudet kuviinsa. (ei välttämättä oikeutta julkaista silti)
ja se on ahterista että joku ottaa mirenan kuvan ja sanoo että tässä mä. luultavasti jopa laitontakin.