****KUVIA**** eli siis sisustusapua pliis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Aion uskaltaa läväyttää täysin keskeneräisen sisustukseni teidän nähtäville. Antakaa ideoita, niitä kaipaan.

Keittiössä on typerä jouluverhon tapainen, unohtakaa se, se ei ole lopullinen. Ja olohuoneesta en anna koko kuvaa kun sohva jolla juurikin istun, on kamala. Uutta vaan ei meinaa löytyä, kivaa siis.

Mutta niihin kuviin:

Keittiö
http://www.aijaa.com/v.php?i=3220565.jpg

Olohuone
http://www.aijaa.com/v.php?i=3220570.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3220574.jpg

:snotty:

Keittiöstä bambukauhistus pois ikkunasta, isompaa lamppua koko pöydän yllä, joku pitkulainen malli voisi olla hyvä. Pakastin vie paljon hyvää tilaa - ei sille löydy parempaa paikkaa?

Olohuone kaipaa jotain väriä seinilleen, vaikka tauluja. Hyllyn päälle voisi laittaa jotain ryhdikkäämpää.

Pakastin jonnekin muualle jos mahdollista, piiloon ihmisten katseilta. Tilalle jokin pöytä, lipasto tms. Olen samaa mieltä vieraan kanssa, että olohuoneeseen jotakin väriä.

Mullakin muuten olkkarissa Audrey Hepburn-kello, neliön muotoinen vain. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Aion uskaltaa läväyttää täysin keskeneräisen sisustukseni teidän nähtäville. Antakaa ideoita, niitä kaipaan.

Keittiössä on typerä jouluverhon tapainen, unohtakaa se, se ei ole lopullinen. Ja olohuoneesta en anna koko kuvaa kun sohva jolla juurikin istun, on kamala. Uutta vaan ei meinaa löytyä, kivaa siis.

Mutta niihin kuviin:

:snotty:

keittiöön isompi pöytäliina ja tosiaanki verholauta pois ja tilalle joku kiva tanko. oisko keittiönmatto mitään? joku punertava vois olla jees.

olkkariin suurikuvioinen tapetti jollekin seinälle tai maalilla eriväriseksi koko seinä. kello on liian pieni seinälle ja ei jotenkin sovi, sopisko se paremmin keittiöön? oisko työpöydälle muuta paikkaa ku olkkari? joku m atalampi hylly vaikka koko seinän mitalle ois kiva olkkariin, tuo on jotenki nii massiivine mötikkä tuo nykyinen kirjahylly?

Hmm, kiitos vinkeistä. Vähän taustaa:

Kaikki huonekalut on vuoden sisään hankittu, joten aloitan taas alusta että saisin koko sisustuksen yhtenäiseksi. Hylly ei vaihdu mihinkään pienempään, koska se on juuri se minkä halusin ja jää pieneksi kuitenkin ennen pitkään: mä olen kova ostelemaan kirjoja :D

Ei yhtä seinää eriväriseksi-teemaa, koska en pidä siitä. Tauluja toki voin hankkia.

Asunto on kaksio, joten pakastinta (joka tulee tarpeeseen) ei saa heivattua mihinkään. Työpöytäkin on olohuoneessa kunnes tulee isomman asunnon aika, makkariin en suostu tietokonetta tai telkkaria viemään, en ikinä :D

Juu se kaislaverho on edellisen omistajan jäännöksiä, heivaan sen parvekkeelle :D Ja keittiössä oli isompi liina vielä eilen mutta mä sotkin sen :ashamed: se on siis pesussa.

Lisää väriä asuntoon! Tummat lattiat ja kalusteet ilman väriä tekee asunnosta pimeän ja tunkkaisen oloisen. Eikä sitten montaa väriä, vaan paria väriä lisäksi. Jotka sointuu toisiinsa. Ei siis kirkuvaa keltaista ja sinistä..

Kaikki huonekalut on vuoden sisään hankittu, joten aloitan taas alusta että saisin koko sisustuksen yhtenäiseksi. Hylly ei vaihdu mihinkään pienempään, koska se on juuri se minkä halusin ja jää pieneksi kuitenkin ennen pitkään: mä olen kova ostelemaan kirjoja :D

Ei yhtä seinää eriväriseksi-teemaa, koska en pidä siitä. Tauluja toki voin hankkia.

Asunto on kaksio, joten pakastinta (joka tulee tarpeeseen) ei saa heivattua mihinkään. Työpöytäkin on olohuoneessa kunnes tulee isomman asunnon aika, makkariin en suostu tietokonetta tai telkkaria viemään, en ikinä :D

Juu se kaislaverho on edellisen omistajan jäännöksiä, heivaan sen parvekkeelle :D Ja keittiössä oli isompi liina vielä eilen mutta mä sotkin sen :ashamed: se on siis pesussa.

Ok. No sitte olkkariin jotain tauluja esim semmosiin kollaaseihin. Oisko kirjahyllyn kaveriksi jotain toista hyllykappaletta ettei se seisois niin orpona tossa seinällä? esim. samanvärinen tv-taso siihen kylkeen?

saako tietsikkaa mihinkään nurkkaan ku se on tuossa vähän niinku aitiopaikalla sohvalta katsottuna :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keittiöstä bambukauhistus pois ikkunasta, isompaa lamppua koko pöydän yllä, joku pitkulainen malli voisi olla hyvä. Pakastin vie paljon hyvää tilaa - ei sille löydy parempaa paikkaa?

Olohuone kaipaa jotain väriä seinilleen, vaikka tauluja. Hyllyn päälle voisi laittaa jotain ryhdikkäämpää.

Mullakin kiinnitty ekaksi huomio tuohon kamalaan bambuhökötykseen, tilalle voisit asennuttaa sälekaihtimet. Tuo punainen verho on muuten ihan ok!
Ajattelin myös samoin, että sellainen suorakaiteen muotoinen lamppujuttu vois sopia tuon ruokapöydän ylle. Nykyinen ei sovi muuhun ympäristöön.
pakastimen laittaisin muualle, jos sopii johku?

olohuoneen seinät maalaisin lämpimiksi ja työpisteen erottaisin jotenkin muusta tilasta. Jos nuo kirjat ei oo teillä käytössä, niin veisin varastoon tai kirpparille ja poistaisin hyllykön ja sen lisäksi vielä tv-tason. Tilalle pitkä tv-taso jossa tilaa myös lampulle ja musavehkeille ja ehkä jollekin koriste-esineelle, maljakolle? Nuo dvd:t ja myös cd-levyt saisi piiloon sinne tasoon. Tv voisi olla seinällä tason yllä?

Kivannäköistähän teillä on. Ehdin lukea taustat ennen kuin aloitin vastaamaan, muuten olisin ehdottanut pakastimen siirtämistä minäkin. Mutta pakko sen on siis olla keittiössä. Bambu pois ikkunasta ja sivuverhot molemmille puolille olisi mun ehdotukseni, se toisi kivasti kotoisuutta keittiöön. Väritykseltään voisivat olla jotain valkoista, beigeä, tummanruskeaa/mustaa, eli toistaisivat keittiön muita värejä. Entäs matto lattialle, keittiö on jotenkin alastoman oloinen?
Olohuoneeseen kaipaisin mäkin jotain seinille. Taulut ovat hyvä ehdotus, mutta myös peili/hylly/kukkia voisi näyttää kivalta. Lisäksi jotain voisi lisätä lattialle hyllykön viereen, kuten tuo kitara, mutta jotain... patsas/kukka/lattialamppu/suuri kynttilänjalka?

Tv:n alle pidempi taso, samaa tyyliä kuin hyllykkö! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ens alkuun..:

Ok. No sitte olkkariin jotain tauluja esim semmosiin kollaaseihin. Oisko kirjahyllyn kaveriksi jotain toista hyllykappaletta ettei se seisois niin orpona tossa seinällä? esim. samanvärinen tv-taso siihen kylkeen?

saako tietsikkaa mihinkään nurkkaan ku se on tuossa vähän niinku aitiopaikalla sohvalta katsottuna :)

Tässä sohvan yläpuolella, joka on tvtasoa vastapäätä ja ikkunan vieressä siis, on kaksi taulua jotka ovat siis samaa sarjaa, ne on todella vanhoja, niissä vain on uudet kehykset jotka on (mikä ylläri) mustat ja ohuet. Työpöytä ei ole paraatipaikalla vaan nurkassa. Se on samaa sarjaa kirjahyllyn kanssa. Lattialla on iso valkoinen matto... ja tulee lattialle vielä isomman sohvan lisäksi rahi ja vauvan juttuja... niistä siis lisää väriä.

Alkuperäinen kirjoittaja PatethicOne:
Lisää väriä asuntoon! Tummat lattiat ja kalusteet ilman väriä tekee asunnosta pimeän ja tunkkaisen oloisen. Eikä sitten montaa väriä, vaan paria väriä lisäksi. Jotka sointuu toisiinsa. Ei siis kirkuvaa keltaista ja sinistä..

Vaaleanvihreää? Olisko ihan tyhmä väri? Mä en tykkää sinisestä yhtään, onneksi :D

Eli kun maalaat tai laitat tapettia seiniin niin käytä värejä. Muuten mä kyllä tykkäsin sun sisustuksesta. Kun on väriä seinissä niin ei tarvitse laittaa niin paljon tauluja tai muita koristeita seinille.

Lisää väriä olis saatava...
Mites jos ostat keittiöntuoleihin sellaiset istuinpehmikkeet, ja bambuverho poijjes
Olkkariin kanssa värikkäämpi matto ja seinälle tauluja tms, jotka olisivat samaa sävyä

Mut noista Hietamiehen kirjoista elä luovu :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Aika ikea toi sisustus...mites ois persoonallisuus. Antiikkia tai omia henk.koht tarvaroita? Tietokone piiloon. Mattoja lattialle. Punanen pois keittiöstä..

Kirjat on henkilökohtaisia, tiesitkö? Ne kertoo ihmisestä paljon, mitä se lukee. Ja henk. koht juttuja on makkarissa ja keittiössäkin. Mihin laitat työpöydän, joka on oikeasti ihan oikea työpöytä ja joka päivä miehen käytössä?

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Aika ikea toi sisustus...mites ois persoonallisuus. Antiikkia tai omia henk.koht tarvaroita? Tietokone piiloon. Mattoja lattialle. Punanen pois keittiöstä..

Kirjat on henkilökohtaisia, tiesitkö? Ne kertoo ihmisestä paljon, mitä se lukee. Ja henk. koht juttuja on makkarissa ja keittiössäkin. Mihin laitat työpöydän, joka on oikeasti ihan oikea työpöytä ja joka päivä miehen käytössä?

:D

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mites jos ostat keittiöntuoleihin sellaiset istuinpehmikkeet, ja bambuverho poijjes
Olkkariin kanssa värikkäämpi matto ja seinälle tauluja tms, jotka olisivat samaa sävyä

Sellaisia pehmikkeitä oon katsellutkin... mikähän väri olis hyvä?

oisko se vaaleanvihreä/sammalenvihreä mittään?

Ihan vaikka lempivärin mukaan ja sitten verhot samaa sävyä

Yhteistyössä