KUVAPINO: Vanha esine kodistasi?

No mäkin olen perinyt ne mitä mulla on, mitään hirveän arvokkaita astioita mulla ei kuitenkaan ole, mutta tunnearvoa on...ja esillä vitriinissä, kai mä olen jonkinlainen astiafriikki.
Keräilen myös vanhoja emali-astioita ja vanhoja kahvipurkkeja.
Muutama vanha englantilainen teekuppi tännekin on tiensä löytänyt :)
Joo tunnearvohan noissa on suurin. Ihan perusesineitä pääasiassa.
Ymmärtääkseni kyllä tuo Mökkiastiasto on jonkin verran arvokas, kun on ihan ehjä kokonaisuus.

Kahvipurkit on kivoja ja hienoja, en kyllä niitä itse kerää. Taitaa olla yksi purkki 70-luvulta.
 
Joo tunnearvohan noissa on suurin. Ihan perusesineitä pääasiassa.
Ymmärtääkseni kyllä tuo Mökkiastiasto on jonkin verran arvokas, kun on ihan ehjä kokonaisuus.

Kahvipurkit on kivoja ja hienoja, en kyllä niitä itse kerää. Taitaa olla yksi purkki 70-luvulta.
samanlaisia kahvikuppeja joka kuvassa on, on mulla useita, ja keräilijät maksaa niistä tällä hetkellä 20-25 euroa pari, lysterilasi sokerikko ja kermakko ovat kumpainenkin keräilytavaraa, hinnat 30 eurosta ylöspäin kipale, ja yllättäen ns Arabian suola-astiasta olisi maksettu 80 euroa, mutta siis joo ei näiden myynnillä rikastu, ja aionkin ne säilyttää lapsilleni joista toivon mukaan joku innostuu aikanaan vanhoista astioista
 
"Satunnainen vierailija"
Mulla on koti täynnä vanhoja esineitä, mutta tässä pari mieluista

Äidin evakkoreissulta hänen valurautainen leikkipaistinpannunsa, jolla olen itsekin paistanut pikkulettuja

Tällä mummo jauhoi kahvinpapuja


(Eilinen vastaava viesti meni tarkistukseen ja sinne jäi. Saas nähdä, miten tälle käy...)
 
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22282368]Mulla on koti täynnä vanhoja esineitä, mutta tässä pari mieluista

Äidin evakkoreissulta hänen valurautainen leikkipaistinpannunsa, jolla olen itsekin paistanut pikkulettuja

Tällä mummo jauhoi kahvinpapuja


(Eilinen vastaava viesti meni tarkistukseen ja sinne jäi. Saas nähdä, miten tälle käy...)[/QUOTE]

meillä oli kanssa tuontapainen leikkipaistinpannu :) valitettavasti hukkunut vuosien saatossa

ja kahvimyllyt ovat ihania, sellaista mulla ei (vielä) ole
 
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22283990]No on kyllä ihana sormus. Olen niin katkera vieläkin eksälleni, joka möi pilkkahintaan (luultavasti) mummoni vanhat korut, jopa hänen vihkisormuksensakin.[/QUOTE]

Voi kamala!! :O No oisin kyllä minäki!

Mä oon ihan hulluna kaiken vanhan tavaran perään, meil on aika paljon esim. astioita jotka on tosi vanhoja. Mulla on ittelläni sellanen yli 50 vuotta vanha kahviastiasto jonka oon mummultani saanu, mä en ees raaski käyttää sitä :D Miehen puolelta on taas tullu tuota koruosastoo.

Ja onhan se sillee et suurin arvo näissä on just se tunnearvo, sitähän ei voi rahassa mitata. Mulla ittelläni on esim. tallessa kindermunasta saatu sormus jonka mummu anto mulle ku mä olin 7 v :D Ihan roskaa jollekkin mutta tärkee mulle :heart:
 
"Satunnainen vierailija"
Tässä ihana Joutsenlipasto, joka pitäisi saattaa alkuperäiseen tilaansa.

Kuvassa näyttää olevan kirpparille menevää kamaa ja kissakin. Kattolamppuja saa kuvattua niin, ettei kissaa näy kuvassa. :)
 
"Satunnainen vierailija"
Voi kamala!! :O No oisin kyllä minäki!

Mä oon ihan hulluna kaiken vanhan tavaran perään, meil on aika paljon esim. astioita jotka on tosi vanhoja. Mulla on ittelläni sellanen yli 50 vuotta vanha kahviastiasto jonka oon mummultani saanu, mä en ees raaski käyttää sitä :D Miehen puolelta on taas tullu tuota koruosastoo.

Ja onhan se sillee et suurin arvo näissä on just se tunnearvo, sitähän ei voi rahassa mitata. Mulla ittelläni on esim. tallessa kindermunasta saatu sormus jonka mummu anto mulle ku mä olin 7 v :D Ihan roskaa jollekkin mutta tärkee mulle :heart:
Minä kans kerään kaikkea vanhaa ja kotoa olen saanut paljon. Kerään jopa enemmän kuin meille mahtuu ja pyytelen sitten kamujani säilyttelemään niitä nurkissaan.

Pidetään ketjua yllä. On mukavaa nähdä mitä aarteita muilla on.

Aatamin akalla tosi aarre tuo keinutuoli. :)
 
Tässä olis meitin keittiön kulmakaappi, jostain kirpparilta ostettu. Siellä välitasolla näkyy mummun vanha vaaka ja sen edessä tädin vanha käsveska.
Ylhäällä on kaksi kahvipurkkia jotka saatiin talon entiseltä omistajalta ja punainen jääpalarasia ja atulat jotka mummu on ostanut papalle 50-luvulla lahjaksi. :)
 
Satunnainen vierailija Ihana tuo joutsenlipasto!!

Tässä meidän perintöastioita :D

Ekana on mun äitin ja isän häälahjaksi saatu kahviastiasto. Tuohon kuuluu myös iso pullavati, tosi mahtava sekin!



Ja tässä sitten se mummulta saatu kahviastiasto, ikää yli 50 vuotta :) (kahviastiastolla siis, ei mummulla.. :D)

 
"Satunnainen vierailija"
Tässä olis meitin keittiön kulmakaappi, jostain kirpparilta ostettu. Siellä välitasolla näkyy mummun vanha vaaka ja sen edessä tädin vanha käsveska.
Ylhäällä on kaksi kahvipurkkia jotka saatiin talon entiseltä omistajalta ja punainen jääpalarasia ja atulat jotka mummu on ostanut papalle 50-luvulla lahjaksi. :)
Hieno kaappi. Noita kulmakaappeja näkee harvoin enää missään.
 
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22284598]Hieno kaappi. Noita kulmakaappeja näkee harvoin enää missään.[/QUOTE]

Kiitos :) Oli ihan vahinkolöytö ja meinasi jäädä ostamattakin. Ja mun äiti sen lopulta meille ostikin. Ja onneksi osti, sopii tuohon kuin nenä päähän :)
 
On meillä vaikka mitä, mut ei oo kuvia koneella.
Vanhimmat taitaa olla merimieskirstu 1800-luvulta ja meen pihassa oleva kuivuri, myös 1800-luvulta.

!900-luvulta alkaakin sit jo löytyä vaikka mitä (arabiaa vähän keräilen) astioista huonekalujen kautta työkaluihin.
 
vv
[QUOTE="tonttu";22281019]Meillä on tällainen tonttu. 50-v mieheni muistaa sen jo lapsuudestaan, tarkkaa tietoa ei ole kuinka vanha se on.

[/QUOTE]

Ensimmäiset kiiltävät joulupallot ovat tulleet myyntiin 50-luvulla, epäilisin tuon olevan 60- luvulta. Ensimmäiset pallot olivat ohutta foliolevyä eivätkä olisi kestäneet mitään painoa päällään. 60- luvulla tuli sitten tekstejä ja muita koristeita palloihin.
 
"Satunnainen vierailija"
Satunnainen vierailija Ihana tuo joutsenlipasto!!

Tässä meidän perintöastioita :D

Ekana on mun äitin ja isän häälahjaksi saatu kahviastiasto. Tuohon kuuluu myös iso pullavati, tosi mahtava sekin!



Ja tässä sitten se mummulta saatu kahviastiasto, ikää yli 50 vuotta :) (kahviastiastolla siis, ei mummulla.. :D)

Nuo on niin hienoja. Vähän huvittaa, kun sinun vanha kahviastiastosi on samaa ikäluokkaa kuin tää palstailija. Astiat on vanhoja - minä en! :D

Tässä mun vanhempieni häälahja (kokonaisesta astiastosta ei ole kuvaa). Vanhaa Arabiaa vuodelta jotain.
 

Yhteistyössä