Kuvankäsittely!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä panostan yleensä jo siinä kuvausvaiheessa sen verran, että ei tarvi muuta kuin rajata. Mutta kuvaankin yleensä muuta kuin esim ihmisiä. Sellasissa kuvissa, joissa on ihmisiä voi usein tarvia punasilmäsyyden korjausta.

Sitten voi tietysti korjata kuvan säyvä, siis jos on vaikka liian tumma kuva. Paljon on kiinni siitä millanen käsittelyohjelma on käytössä, että mitä sillä saa aikaan. Aika paljon harjottelua vaatii, jos jotain enemmän haluaa kuvalle tehdä korjailuja ja saada aikaan luonnollisen näkösen lopputuloksen. Sellaset kikkailuleikkimiset sitten on erikseen, missä näkee selkeesti, että kuvaa on käsitelty ja tehty tarkotuksella jotenkin käsitellyn näköinen.

Mies käsittelee Paint Shop Pro ohjelmalla kuvat. Siis rajailee, terävöittää valkotasapainoisuuden säätö, korjailee punaisia silmiä yms. Käyttää välillä aikakonetta, tekee vanhan näköiseksi kuvan.
Mikä ohjelma teillä?

Mä käsittelen jokaisen kuvan, jonka tulostan/lähetän s-postilla jollekin... Rajaus, valkotasapaino, värisäätö, tarkkuus, värilämmönsäätö, värikylläisyys, punasilmät, heijastukset yms. Saatan poistaa henkilökuvien taustoilta objekteja, kääntää taulun suoraksi jne. Periaatteessa mitä tahansa mä haluan (ja osaan, hehe)

Jokainen kuva joka tulee esim. lehteen käsitellään ensin. Alkuperäinen kuva on ns. raakaversio. Ennen käsiteltiin pimiössä kuvat.

Mä oon opiskellut valokuvausta ja kuvankäsittelyä, jopa pimiötyöskentelyäkin (ei kivaa). :D

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
En käsittele, koska se on mun mielestä huijausta :) Jos otetaan vaikka kuva jostain ja muokataan paremmaksi, niin ei kerro paljoa muuta kuvaajasta, kun että ei osaa kuvata vaan huijata...

Miten niin huijausta? Koko kuvahan on vain kuva, taidetta... ei mitenkään todellisuudesta kopio vaan kameran linssin läpi otettu kuva. Kameran linssi näkee maailman eri tavalla kun silmä, eikö sekin sitten ole pelkästään jo huijausta sun mielestä?

Älä vaan koskaan mene valokuvanäyttelyyn tai ihaile jotain upeaa lehtikuvaa, ihan taatusti olet muuten huijattu!

;)

Kuumimmat

Yhteistyössä