Kuusipäiväinen työviikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirsikka

Vieras
Kuinka moni tekee, ja miksi? Mikä ala kyseessä?

Itse kaupan alalla, ja osapäiväsopparin takia ainoa vaihtoehto, jos haluaa saada täyden palkan. Nyt vaan, kun koulut alkavat, mietin että jos palaisin takaisin normaaliin työviikkoon, ehtisi olla lastenkin kanssa enemmän...

tilitoimistoissa tehdään, ainakin isommissa. Töitä on niin paljon yhdellä ihmisellä että on vaan pakko. Työtuntimäärä siis vastaa kuusipäiväistä viikkoa, kaikki ei varsinaisesti ole 6 päivänä toimistolla. odottelen sitä työvoimapulaa niin voi sanoa ittensä irti sieltä...

Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:
Kuinka moni tekee, ja miksi? Mikä ala kyseessä?

Itse kaupan alalla, ja osapäiväsopparin takia ainoa vaihtoehto, jos haluaa saada täyden palkan. Nyt vaan, kun koulut alkavat, mietin että jos palaisin takaisin normaaliin työviikkoon, ehtisi olla lastenkin kanssa enemmän...

Tein monta vuotta.

Meillä oli sovittu, että talvilomaviikko on lasten talvilomaviikko.

Joulukuun viimeinen viikonloppu ennen pyhiä alkoi pekkaset ja ne loppui loppiaiseen.

Heinäkuu oli kesälomakuu. Touko, kesä ja elokuu tehtiin kolmepäiväistä viikkoa á 10 tuntia, joka kompensoitiin sillä, että tehtiin talvella sama määrä 6-päiväistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli just 8 päivää töitä putkeen!Ja parin vapaan jälkeen 7... Ja hoitoalalla olen. Onneksi ei aina oo tälläsiä työrupeamia...

Onko sullakin siis oikeasti vain neljä vapaapäivää kuukaudessa :o Toivottavasti ei ole kolmivuoroa, on varmaan tosi raskasta...

Mulla oli just 8 päivää töitä putkeen!Ja parin vapaan jälkeen 7... Ja hoitoalalla olen. Onneksi ei aina oo tälläsiä työrupeamia...

Pikkasen eri asia kuin 6 päiväinen työviikko, jolloin jää vain yksi vp/vko.

Hoitoalalla mullakin saattoi olla vaikka 10 päivää putkeen, mut sit tulikin 4pvän vapaat. Eli kuitenkin aina ne 2 vapaata per viikko.

Alkuperäinen kirjoittaja kirjanpitäjä:
tilitoimistoissa tehdään, ainakin isommissa. Töitä on niin paljon yhdellä ihmisellä että on vaan pakko. Työtuntimäärä siis vastaa kuusipäiväistä viikkoa, kaikki ei varsinaisesti ole 6 päivänä toimistolla. odottelen sitä työvoimapulaa niin voi sanoa ittensä irti sieltä...

Mä voin tulla sun tilalle sinne. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kirsikka:

Onko sullakin siis oikeasti vain neljä vapaapäivää kuukaudessa :o Toivottavasti ei ole kolmivuoroa, on varmaan tosi raskasta...

On onneksi 6-8 mutta nekin miten sattuu :) Nyt kesä vaan ollut pitkää putkea, onneksi helpottuu...

Pikkasen eri asia kuin 6 päiväinen työviikko, jolloin jää vain yksi vp/vko.

Hoitoalalla mullakin saattoi olla vaikka 10 päivää putkeen, mut sit tulikin 4pvän vapaat. Eli kuitenkin aina ne 2 vapaata per viikko.

Mut on ne pitkät työputket rankkoja, tiedät varmaan.

Yhteistyössä