kuusi vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miisa

Vieras
onko kenellekkään sanottu kuusvuotis neuvolassa että lapsen puhemotoriikassa olisi jotain tsekattavaa. Meille sanottiin ja pyydettiin ottamaan puheterapiaan yhteyttä, jonne on valtavat jonot aika tulee joskus loppukesästä- milloin sitten lie ite aika on. Pitäiskö mennä yksityiselle?
Ite en lapsen puheesta mitään huomaa- tosi kova on puhua papattamaan. Neuvolatäti ei sanonu enempää

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 17:37 miisa kirjoitti:
onko kenellekkään sanottu kuusvuotis neuvolassa että lapsen puhemotoriikassa olisi jotain tsekattavaa. Meille sanottiin ja pyydettiin ottamaan puheterapiaan yhteyttä, jonne on valtavat jonot aika tulee joskus loppukesästä- milloin sitten lie ite aika on. Pitäiskö mennä yksityiselle?
Ite en lapsen puheesta mitään huomaa- tosi kova on puhua papattamaan. Neuvolatäti ei sanonu enempää
Apua, onko meidän tyttö ainoa jolla tällasta?! On lienee paras ottaa yhteyttä sinne yksityiseen puheterapiaan jos onkin kovin erikoista, että ehtis ennen koulun alkua ehkä tehdä jotain, jos jotain tehtävissä..

Minulla on 6-vuotias tyttö. 6-vuotis neuvolassa hän ei ollut osannut vastata kaikkiin siinä testissä olleisiin kysymyksiin. Terkkari meinasi, että mahtaakohan ollenkaan ymmärtää niitä kysymyksiä. Itse olen sitä mieltä, että hän kyllä ymmärsi mitä kysymyksissä sanottiin, mutta ei ollut osannut vain selittää asiaa. Tai en tiedä. Terkkari sanoi, että eskarin opettajalla on varmaan jotain harjoituksia, joita koulussa tekevät kyseisistä asioista, ja kehoitti kysymään häneltä, jotta niitä voisi harjoitella kotona. En ole vielä niitä kysynyt, ajattelin asiasta mainita, kun käyn koululla isompien lasten kehityskeskustelussa. Minä en ole kotioloissa huomannut mitään sellaista, että tyttö ei jotain ymmärtäisi tai muuta ongelmaa olisi puheen kanssa. Aikaisemmin oli jotkut kirjaimet hakusessa, mutta nyt kaikki on siinä suhteessa ok. Ihme, että neuvolassa ei selitetty tarkemmin mistä on kysymys.

Yhteistyössä