Kuusi henkisen perheen kulut

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Jekkuli
Meillä jää kaikkien laskujen yms jälkeen noin 600€. Tästä maksetaan kaikki ruuat, vaatteet, pesuaineet, lasten viikkorahat jne. Pärjätään kyllä, mutta ei jää esimerkiksi rahaa leffassa käynteihin tai mihinkään muuhun extra kivaan. Meitä 1 aikuinen ja 4 lasta, joista 2 jo teinejä.

vierailija
Meillä jää kaikkien laskujen yms jälkeen noin 600€. Tästä maksetaan kaikki ruuat, vaatteet, pesuaineet, lasten viikkorahat jne. Pärjätään kyllä, mutta ei jää esimerkiksi rahaa leffassa käynteihin tai mihinkään muuhun extra kivaan. Meitä 1 aikuinen ja 4 lasta, joista 2 jo teinejä.
Te laitatte varmaan vain kerran päivässä ruokaa? Miten 600 e voi riittää ruokiin JA vaatteisiin? Kengätkin maksaa jo ainakin 20 e/henkilö. En ymmärrä... Saisimpa itsekin rahat riittämään noin! Meillä menee 700 euroa ruokiin, pesuaineisiin, taloustarvikkeisiin mutta vaatteet ei sisälly siihen. 4 lasta ja 2 aikuista. Puolet lapsista on teinejä.

jekkuli
Te laitatte varmaan vain kerran päivässä ruokaa? Miten 600 e voi riittää ruokiin JA vaatteisiin? Kengätkin maksaa jo ainakin 20 e/henkilö. En ymmärrä... Saisimpa itsekin rahat riittämään noin! Meillä menee 700 euroa ruokiin, pesuaineisiin, taloustarvikkeisiin mutta vaatteet ei sisälly siihen. 4 lasta ja 2 aikuista. Puolet lapsista on teinejä.
Joo kerran päivässä laitan lämpimän ruuan arkena. Vkloppuna tietenkin 2krt. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka kk, joten se on kerta paukku silloin tällöin. Nyt kun piti ostaa 3x talvikengät ja 2x talvivaatteet, jouduin käyttämään luottokorttia ja maksan ne sitten kahdessa osassa pois.

Mitä ihmettä ihmiset syövät. Meillä on kaksi aikuista ja kaksi lasta (ala- aste ikäisiä) ja ruokaan paukkuu ihan minimissään 800€ kuukaudessa. Olen yrittänyt olla tarkka siitä mitä ostan ja hävikkiä ei juurikaan tule...

Jekkuli
Mitä ihmettä ihmiset syövät. Meillä on kaksi aikuista ja kaksi lasta (ala- aste ikäisiä) ja ruokaan paukkuu ihan minimissään 800€ kuukaudessa. Olen yrittänyt olla tarkka siitä mitä ostan ja hävikkiä ei juurikaan tule...
No meillä syödään kyllä terveellisesti. Aina. Olen todella tarkka, että aina on kasviksia ja lämminruoka on täysin itse tehtyä alusta loppuun.
Esim
Aamupala: puuroa marjoilla tai kaura/ruisleipää juustolla, kinkulla, rehuja päälle kuten paprikaa/tomaattia/kurkkua ., banaani tms lisäksi.
Lounaan syövät koulussa.
Välipala: hedelmä tai kaura/ruisleipää
Päivällinen: lämmin ruoka, milloin mitäkin. Kalaa syödään pari kertaa viikossa. Aina salaattia lisänä, ellei ruoka ole keitto.
Iltapala: hedelmiä/leipää/rahkaa tms plus itse vedän proteiini lisät salin jälkeen.

Viikonloppuisin herkkupv, jolloin herkutellaan jotain pientä yhdessä.

Maitoa juovat lämpimän ruuan kanssa. Kahvia ja teetä menee itselläni pari mukia päivässä.

En ostele mitään limuja ja valmisruokia jne. Lapset ostavat omalla viikkorahalla omat herkkunsa, ellen sitten ole tehnyt vaikka pannaria tms.

Yhteistyössä