Kuumetta vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraileva tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraileva tähti

Vieras
Lapsella, vähän vajaa kolme vee, oli koko viime viikon limaista yskää ja pientä kuumetta. Korvamittarilla (joka tuntuu aina näyttävän alakanttiin) saimme semmosia 37,5 lukemia, korkeimmillaan 38.

Sunnuntainakin oli vähän lämpöä, joten oli maanantain kotona. Tänään vein hoitoon ja jo kohta hoitaja soittaa, että on 37,5 kainalosta mitattuna, hakekaa pois.

Koska kuume oli jatkunut näin pitkään, kiikutin uudestaan lääkäriin. (Käyty viikko sitten ma).

Nyt oli eri lääkäri, joka katsoi mua hyvin hitasti ja sanoi, että eihän alle 38 astetta ole kuumetta.

Jäin vähän että aha. Jos lapsi tuntuu kuumalta ja on väsynyt, niin onhan se silloin kipeä eikä sitä voi viedä hoitoon. Mutta ei siis ole herramehiläisenlääkärin mielestä kipeä.

Mihinkäs mun se lapsi olisi pitäny jättää? Tarkoitan, että ei voi viedä hoitoon, mutta ei ole perustetta pitää kotonakaan... Otanko töihin mukaan?

Varsinkin ihmettelin kun pojan kotiin hain, niin se oli ihan normaali ja reipas eikä meinannut nukahtaa päiväunille. Onhan se puolikuntoinen, mutta ei kai pph:lla olo paljonkaan rasittavampaa ole kuin kotona olokaan. varsinkaan tällä kelillä (lounais-suomessa).

Kertokaas, miten olette järjestäneet tuommosten puolikuntoisten hoidon? kun töistä saa olla sen kolme päivää ja mummot on omissa töissänsä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva tähti:
Varsinkin ihmettelin kun pojan kotiin hain, niin se oli ihan normaali ja reipas eikä meinannut nukahtaa päiväunille. Onhan se puolikuntoinen, mutta ei kai pph:lla olo paljonkaan rasittavampaa ole kuin kotona olokaan. varsinkaan tällä kelillä (lounais-suomessa).

Kertokaas, miten olette järjestäneet tuommosten puolikuntoisten hoidon? kun töistä saa olla sen kolme päivää ja mummot on omissa töissänsä...

Mä oon ollu kotona kun ei ole mummoja ja pappoja käytettävissä. Ei ne mitään hoitoautomaatteja silti ole vaikka semmoset oiski!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva tähti:

Mä oon ollu kotona kun ei ole mummoja ja pappoja käytettävissä. Ei ne mitään hoitoautomaatteja silti ole vaikka semmoset oiski!

mä olen jotenki kuvitelu että se kolme päivää on lakiin kirjoitettu ja sitte pitää löytyä toinen hoitaja.
Puhelinluettelossa ei paha kyllä ole kohtaa Sairaan Lapsen Hoitajia tästä numerosta! Eikä tällä kylällä olee mll:n hoitajia kuin iltaisin jos sittenkään.

tämä juttu lisää vihaa lääkäreitä kohtaan! :kieh: meillä kans yhtenä keväänä esikoinen tosi paljon kuumeessa 2-3 päivää oli 37,1-37,8 asteeseen nousi sitten taas pari päivää terve ja taas kuume, tätä jatku 1,5 kuukautta mun koulunkäynti kärsi tosi pahasti ja sitten yhdellä lääkärikäynnillä se mieslääkäri ärähtää mulle että ei sitä kuumeen mittausta pidä harrastuksena pitää, ei lasta voi tulkita sairaaksi jos mittari kuumetta näyttäiski ja lapsi kiukkuaa ja silmät vetistää, koska jos lapsi jaksaa leikkiä niin ei oo oikeasti sairas! sillon kyllä oli itku niin lähellä niin lähdettiin vaan kiltisti pois..mut nyt jos näkisin sen ukon niin ottasin kravatista kiinni ja ... :kieh: |O

Meilläesikko 6v,viimeviikolla5 päivää kuumeessa,lisäksi valitti pääkipua ja paikkojen särkyä.Torstaina otettiin tk:ssa pika CRP ja oli silloin 8.Pe-su oli terve ainoastaan päätä valitti välillä.Elien kun eskarista hain,huomasin heti että liian vaisu ja mittsain kuumeen 38.1.Tänään ollu 38.5 normaali alle 37.

Lääkärissä käytiin ja CRP 31,keuhkoputkentulehdus ja influenssa kuulemma.Nyt lääkekuuri päällä.Itse tiedät koska lapsi kuumeessa/sairas,paremmin kun muut.Niinhän ne väittää että lapsella normaali 38,mutta meilläkin poika oli 40 astetta kuumetta ja leikki melko normaalisti,mutta nyt vain 38 ja ihan haluton tekemään mitään ja väsynyt.

Pidä pintas ja vie lääkärille vaikka väkisin.

Yhteistyössä