kuumetta tänään...huomenna töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää hajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25747514]Ken guru: ootko oikeesti sitä mieltä että flunssaisen pitäis olla pois niin kauan kuin räkää tule nenästä tai nielusta?? Tää yhteiskuntahan pysähtyis jos niin toimittais.[/QUOTE]

Olen ihan samaa mieltä. Missähän työssä nämä kengurut ja vastaavat tapaukset ovat? Tulee työnantajalle kalliiksi joka yskästä ja nuhasta otetaan saikkua. Ja nuhakin aina kestää se viikon pari

[QUOTE="veera";25747540]Olen ihan samaa mieltä. Missähän työssä nämä kengurut ja vastaavat tapaukset ovat? Tulee työnantajalle kalliiksi joka yskästä ja nuhasta otetaan saikkua. Ja nuhakin aina kestää se viikon pari[/QUOTE]

Ihan missä tahansa työpaikassa, tulen aina olemaan kipeänä pois töistä. Nyt ja aina. Se on jokaisen oikeus :)!

Et mene töihin vaan parantelet ittes. Tiedän kyllä tuon tunteen kun jappasee ja jappasee että josko kumminkin olis työkuntoinen, itsekin kun hoitoalalla olen. Mutta ei sielläkään kukaan ole korvaamaton, joten soitat että olet sairaana. Kyllä ne sinne sijaisen hommaa.

Ken guru ei nyt ollenkaan vastaa tähän kysymykseen, ollaanko hänen mielestään töistä pois niin kauan ettei räkätippaa enää tuu nenästä ettei vaan tartuta muita?
Kuinka sä uskallat käydä kaupassa tai ylipäätään missään julkisessa tilassa?
Mutta en nyt jaksa enää jankata, järjen ja maalaisjärjen käyttö olkoon sallittua.

Ken guru ei nyt ollenkaan vastaa tähän kysymykseen, ollaanko hänen mielestään töistä pois niin kauan ettei räkätippaa enää tuu nenästä ettei vaan tartuta muita?
Kuinka sä uskallat käydä kaupassa tai ylipäätään missään julkisessa tilassa?
Mutta en nyt jaksa enää jankata, järjen ja maalaisjärjen käyttö olkoon sallittua.

No mitäs nyt luulet?!

[QUOTE="hoitaja";25747557]Et mene töihin vaan parantelet ittes. Tiedän kyllä tuon tunteen kun jappasee ja jappasee että josko kumminkin olis työkuntoinen, itsekin kun hoitoalalla olen. Mutta ei sielläkään kukaan ole korvaamaton, joten soitat että olet sairaana. Kyllä ne sinne sijaisen hommaa.[/QUOTE]

Kiitokset kaikille vastanneille! Minulla ei edes flunssat yleensä nosta kuumetta, mutta nyt jostain kumman syystä nousi:/. Ja tosiaanki aina sairastamisesta tulee huono omatunto,kun se teettää muille työkavereille lisähommia:(.

ja nyt tän kuumeen noustua, aloin toivoa että jos sitä huomenissa olisikin työkykynen. Mut sitä kun ei tiiä näin etukäteen, ja pakko kuitenki pomolle ilmottaa hyvissä ajoin:(. Nyt tosiaanki kuumetta lähemmäs 38,5 :/

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoo;25747581:
Kiitokset kaikille vastanneille! Minulla ei edes flunssat yleensä nosta kuumetta, mutta nyt jostain kumman syystä nousi:/. Ja tosiaanki aina sairastamisesta tulee huono omatunto,kun se teettää muille työkavereille lisähommia:(.

ja nyt tän kuumeen noustua, aloin toivoa että jos sitä huomenissa olisikin työkykynen. Mut sitä kun ei tiiä näin etukäteen, ja pakko kuitenki pomolle ilmottaa hyvissä ajoin:(. Nyt tosiaanki kuumetta lähemmäs 38,5 :/

Et ole todellakaan työkykyinen. Mene lääkäriin, saat luultavasti n. 3 pv sairaslomaa. Eikä niistä tarvitse huonoa omaatuntoa potea. Kipeänä saa ja kuuluu olla pois töistä.

Meillä töissä juuri yksi "pelkästään" räkäinen sai sairaslomaa. Lääkäri sanoi ettei se lähde pois ellet lepää. Tuli töihin oksentamaan räkää, ja sanoi ettei ole pois koska ei ole kuumetta. No, meni onneksi lääkäriin, ja sai sairaslomaa. Onneksi. Miten se on niin vaikeaa pysyä pari päivää kotona kun on sairas. Kalliimmaksi tulee kierrättää taudit kaikilla, kuin että se ensimmäinen olisi reilusti pois kunnes on terve.

Tuo on sellaista vanhanaikaista "urheutta", että minäpä olenkin kipeänäkin töissä. Omasta mielestäni se on tyhmyyttä. Joskus minullakin oli työnantaja, joka katsoi pahasti jokaista sairasta. Se vaan on fakta, että talvella, varsinkin pakkasten laskettua tulee flunssa aalto, jolloin moni on kipeä. Miksi ehdoin tahdoin kierrättää kaikki taudit kaikilla? Ja miksi niin monet antaa periksi työnantajien typerille alistamisille, että kipeänäkin pitää olla töissä, jos joten kuten jaloillaan pysyy. Töistä on oikeus olla pois kun on kipeä. Ei ole urheutta raahautua sairaana töihin.

Fiksusti sanottu!

Kuulkaas kynnysmatot!

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoo;25747581:

Suomi on sopimusmaa. Jos sopparissa on sovittu, ettei olla työkykyisiä niin sitten pidetään sairauslomaa. terveenä sitten töissä tehdään sitä mistä ollaan sovittua, parhan kykynsä mukaan. Ei siinä mitään huonoa omaatuntoa tarvii potea. Kysy vaikkapa finnairin tai fortumin isopomoilta ;)

38,5 astetta kuumetta on aikuiselle paljon ja kuume varmaan vielä nousee iltaa kohti. Ja vaikka aamulla ei kuumetta enää olekaan, voi se vielä päivän mittaan nousta. AP:n tapauksessa en menisi maanantaina töihin.

Äskeinen meni Ken gurun kanssa kinaamiseksi noin yleisellä tasolla mutta tulin vaan sanomaan ap:lle, että tottakai jos oot KORKEASSA kuumeessa tänään niin on todennäköistä että huomennakin oot vielä kipeä. Täällä päin jo influenssatyyppistä tautia liikkeellä.
Sairasta rauhassa ja parane pian!

Kun täällä aika monikin syyttää suomalaisia työntekijöitä moraalittomiksi lintsareiksi (siis vaikka ovat työkyvyttömänä lääkärintodistuksella kotona) niin miten selitätte tämän ilmiön: kun työntekijöille annetaan oikeus olla ILMAN lääkärintodistusta esim. 3 päivää sairauden takia pois töistä niin sairauslomapäivien määrä pienenee? Eikö ole ihmeellistä näin moraalittomien lintsariduunareiden maassa?

Kun täällä aika monikin syyttää suomalaisia työntekijöitä moraalittomiksi lintsareiksi (siis vaikka ovat työkyvyttömänä lääkärintodistuksella kotona) niin miten selitätte tämän ilmiön: kun työntekijöille annetaan oikeus olla ILMAN lääkärintodistusta esim. 3 päivää sairauden takia pois töistä niin sairauslomapäivien määrä pienenee? Eikö ole ihmeellistä näin moraalittomien lintsariduunareiden maassa?

Mä oon kans miettinyt tota. Mulla oli kollega töissä joka just harrasti tommosia 1-2 päivän oma ilmoituksia.

Ehkä se liittyy otenkin siihen ettei muka kehdata olla pois töistä?

Mun mielestäni mielummin niin että ollaan kunnnolla pois ja parannutaan kunnolla, kuin että ruvetaan leikkimään.

En menisi töihin.

Mä alkusyksystä sinnittelin buranalla läpi yhden taudin kun oli muka niin vaikea olla pois töistä... tuloksena keuhkoputkentulehduksen jälkeen keuhkokuume ja pitkä sairasloma. Kumpihan oli parempi vaihtoehto a) mulle ja b) työnantajalle, sairastaa rauhassa pois se alkuperäinen tauti vai käydä ensin tartuttamassa tauti muihin ja jäädä sen jälkeen muutamaksi viikoksi potemaan pahoja jälkitauteja?

No, mä opin kerrasta. En enää yritä olla mikään marttyyri joka raahautuu viimeisillä voimillankin töihin, vaan jään kotiin jos olen kipeä. :)

• Tykkää
Reactions: Merengue
Ei tietysti kuulu mennä. Jotenkin noloakin, ettei terveydenhuoltoalalla työskentelevä tällaista ymmärrä. Neuvoisitko itse jotakin muuta ihmistä menemään töihin korkean kuumeen jälkeisenä päivänä?

Meillä yksi lusmuilijahan käytti tuota järjestelmää hyväkseen. Ensin ollaan luvalla viikon poissa, ja seuraavalla viikolla ollaan 3pv poissa omalla ilmoituksella jne. Onneksi ei ole työsuhteessa enää. Yt-neuvottelujen aikana tajusi ottaa lähtöpaketin....

Täällä yks, joka useimmiten pikkuflunssassa töissä, kuumeisena en.
Jälkitauti, poskiontelontulehdus viimeksi iski lomamatkan aikana.
Meillä töissä ei mitenkään kytätä poissaolijoita, ihan hyvällä hengellä saa olla pois jo on kipeä. Työt kyllä kaatuu muiden niskaan ja paljon selvitettävää kun töihin palaa.
Useammin flunssat ja muut taudit taitaa tarttua omilta lapsilta tai mistä lie kuin työkavereilta.

Yhteistyössä