kuumetta ja oksentelua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa :O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoa :O

Vieras
meillä 3v poika jolla yöllä ja aamulla oli kuumetta jotain 37 ja vähän päälle.. ruoka menny tosi huonsti ja neste kans. aina yökkäili ku anto..
nyt sitten illalla annoin nestettä ja oksenti kaaressa minuutti nesteen saannin jälkeen.. no siivosin jälet ja ajattelin et annan kohta uudestaan nestettä. annoin sit taas ja eipä siinä menny sen jälkeen kauaa ku oksenti jälleen kaaressa ja vielä enempi!! mikä ihme vaivaa ja onko normaalia?? enää ei ole ollu kuumetta..

ajattelin kans mutta ku ei ole ollut lähistössä vt ja normaalisti se oksentelisi silleen kohtauksittain, eli yleensä oksennustaudissa ei yhdellä oksennuksella selviä vaan oksentaa monta kertaa enneku vähäks aikaa rauhottuu!! siis jos osasin nyt selittää.. :O

Veikkaan norovirusta. Siinä oksentelu rajua ja voi olla ripulia, kestää n. 1-2 vrk:tta nopeasti ohi. Meillä oli kaikki siinä viikon verran, mulla oli kuumetta n. 37-39 ja kesti kuume 6 pv. Nestettä pieniä määriä n. 10 min välein. Pidä 2 oireetonta päivää kotona. Tarttuu erittäin herkästi ja nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajattelin kans mutta ku ei ole ollut lähistössä vt ja normaalisti se oksentelisi silleen kohtauksittain, eli yleensä oksennustaudissa ei yhdellä oksennuksella selviä vaan oksentaa monta kertaa enneku vähäks aikaa rauhottuu!! siis jos osasin nyt selittää.. :O

Sehän voi tulla vaikka kaupassa joltakin tai sit bussissa jne.
Ei välttämättä tarvii olla lähipiirissä.

Tää tarttuu ruoasta ja vaikka mistä. Oksennuksessa virus voi elää 12 tuntiakin. Siivoa hyvin jäljet ja pese petivaatteet ja muut. Kunnon käsipesu ja lisänä käsidesi. Virus tarttuu n. 12 tunnissa, sen voi saada vaikka kaupasta tai mistä vain. En tiedä mistä sen saimme, kukaan ei ollu, ehkä kaupasta tai muualta.

Meidän 3-kuinen vauvakin oli päivän ripulissa ja oksentelikin. Imetin tiuhaan, vaikka olin itsekin tosi heikkona. Ei ollu kuivumisen vaaraa, itse oksentelin yhtenä päivänä parin tunnin ajan. Googletapa norovirus saat lisää tietoa. Öitä!

Yhteistyössä