Kuumelääke voi jopa kolminkertaistaa lapsen astmariskin -joko luitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samainen Panadol (parasetamoli) raskaana olevan naisen syömänä lisää poikasikiöiden epämuodostumia ja huonontaa spermaa.

Ja rokotuksen yhteydessä otettuna se huonontaa vasta-ainemuodostusta.

Minullakin on yksi tuttu poikalasten äiti joka on syöttänyt pojilleen parasetamolia ihan varmuudenkin vuoksi, jotta saisi nukkua jos vaikka lapsella sattuu hampaita tulemaan . Että silleen nykyäipät toimii, minua yli 10 v nuoremmat kuten tämäkin mainitsemani äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22568939:
Samainen Panadol (parasetamoli) raskaana olevan naisen syömänä lisää poikasikiöiden epämuodostumia ja huonontaa spermaa.

Minullakin on yksi tuttu poikalasten äiti joka on syöttänyt pojilleen parasetamolia ihan varmuudenkin vuoksi, jotta saisi nukkua jos vaikka lapsella sattuu hampaita tulemaan . Että silleen nykyäipät toimii, minua yli 10 v nuoremmat kuten tämäkin mainitsemani äiti.

"että silleen nykyäipät toimii" huhhuh. Voi jestas taas mitä yleistämistä!

Alkuperäinen kirjoittaja öms;22568965:
"että silleen nykyäipät toimii" huhhuh. Voi jestas taas mitä yleistämistä!

Niinpä saatoin vähän yleistää juu. Itse olen varsin kriittinen rokotusten, antibioottejen, muidenkin lääkkeiden, säteilyn (kännykät ym.) ja jopa geenimuunnellun ruuan suhteen. Ja paljon olen ylimielistä paskaa aina tuulilasiin saanut äipiltä täällä(kin). Ja kyllä niistä lähes joka äiti minua nuorempi on :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22568939:

Kyllä kai minäkin annan lapselleni yötä vasten särkylääkettä (juu'u, parasetamolia) jos on kipeän oloinen päivällä.. ja varsinkin jos oletan, että hampaita on tulossa. En kyllä rupea sen takia yöllä valvomaan montaa tuntia, kun ensin nukuttaisin kipeän lapsen (vie normaalia enemmän aikaa), sitten heräisin kun lapsi itkee kipuaan ja sitten laittaisin supon/antaisin suun kautta lääkkeen ja nukuttaisin lapsen uudestaan.. Kaikille paljon mukavampaa (myös lapselle!) kun annan sen särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa.
Samaista parasetamolia söin raskausaikana kodeiinin kanssa vieläpä migreeniin.. Olen kai epäonnistunut äitiydessäni sitten jo raskaana ollessani *pyörittelee silmiään*

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569059:
Niinpä saatoin vähän yleistää juu. Itse olen varsin kriittinen rokotusten, antibioottejen, muidenkin lääkkeiden, säteilyn (kännykät ym.) ja jopa geenimuunnellun ruuan suhteen. Ja paljon olen ylimielistä paskaa aina tuulilasiin saanut äipiltä täällä(kin). Ja kyllä niistä lähes joka äiti minua nuorempi on :D

No suurinosa on sinua nuorempia, jos tuolla ajattelutavalla perustat vastauksesi niin ymmärrän oikein hyvin ;) Kylläpähän se oikeasti useimmiten on niin että te vanhemman sukupolven äidit ette välitä näistä asioista, kun taas nuoremmat ottavat tänä päivänä hyvinkin paljon selville lapsiinsa liittyvistä altistuksista ja riskitekijöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti25v;22569118:
No suurinosa on sinua nuorempia, jos tuolla ajattelutavalla perustat vastauksesi niin ymmärrän oikein hyvin ;) Kylläpähän se oikeasti useimmiten on niin että te vanhemman sukupolven äidit ette välitä näistä asioista, kun taas nuoremmat ottavat tänä päivänä hyvinkin paljon selville lapsiinsa liittyvistä altistuksista ja riskitekijöistä.

Mistäs sinä neropatti tuon sait päähäsi? Mitään todellista tilastonäyttöä ei väitteellesi ole.

Otetaan nyt vaikka tämä Zithromax-antibiootti jonka nimiin nuoret äidit (koska harvalla minun ikäisellä on pikkulapsia, minulla on) vannovat. Tämä antibiootti vedettiin Japanin markkinoilta pois jo vuosia sitten sivuvaikutusten vuoksi enkä ikinä huolisi sitä lapsilleni. Tarjottu on, en ottanut. KAIKKI tuntemani nuoret äidit haluavat ko. antibiootin VARMUUDEN VUOKSI kun se on niin helppo annostellakin.

Olen yrittänyt kertoa sille kahden pojan tuttavaäidilleni mutta ei hän mitään kuulemastaan käsitä vaikka on yliopiston käynyt ihminen. Luottaa "tieteeseen" sokeasti.

Sinullakin voi olla harha että ikäluokkasi on valveutunutta mutta se on puppua. Käyhän vaikka siinä Wlan-säteilyketjussa joka alkuillasta täällä oli, niin näet kuinka vähän te nuoret tiedätte, kuinka vähän te osaatte tietoa hakea esim. netistä vaikka olette koko aikuisikänne asuneet tietoyhteiskunnassa.

Ei tosiaan ole syytä ylimielisesti suhtautua ns. "vanhoihin äiteihin" tuolla näytöllä :D

Yhteistyössä