Kuumeinen vauva

a
sen kun menet. Kuumeisena ulkoilua pitää välttää sen takia kun ulkona tulee riehuttua mutta ei se nukkuminen ulkona ole sen rasittavampaa kuin sisälläkään. Tietty vähän vaikuttaa lämpötila ja varustetaso.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
sen kun menet. Kuumeisena ulkoilua pitää välttää sen takia kun ulkona tulee riehuttua mutta ei se nukkuminen ulkona ole sen rasittavampaa kuin sisälläkään. Tietty vähän vaikuttaa lämpötila ja varustetaso.
näin mäkin ajattelin. täällä kuitenkin aurinkoinen ilma -4, eikä edes tuule. ainut mitä jäin miettimään että tuleeko sille kuuma, jos sen toppaa. kun nytkin ihan hikinen?
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja nette:
En lähtisi ulos pakkasella kuumeisen lapsen kanssa. Kannattaa muuten viedä näytillekin, jos et saa kuumetta laskemaan.
Itse en veisi lääkäriin vauvaa jos peruskunto muuten ok. Muutaman päivän ainakin seurailisin ihan huoletta jos vauva syö ja juo ihan hyvin. En tuijota itse niinkään mittarilukemaan vaan yleisvointiin. En ehkä kuitenkaan vaunuilemaan veisi kun kuitenkin kuumetta tuonkin verran.
 
vieras
En veisi, ettei kuume nouse enempää. Itse ainakin olen tosi viluinen kuumeisena, en haluaisi ulkoilla itsekään silloin, joten miksi veisin kuumeista vauvaakaan ulos.
 
En veisi minäkään.. nuhassa ja yskässä kyllä, mutta en kuumeessa.
Esimerkkinä, että tyttöni oli sairaalassa sisällä selittämättömän kuumeen takia viime kesänä, ja emme saaneet siis kesälläkään ulkoilla kun kuume nousi. Eli sanoivat jo 38,5:stä että ei ulos. Joten en menisi. Ja tyttö oli tuolloin ehkä 8kk
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toivova-84:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
sen kun menet. Kuumeisena ulkoilua pitää välttää sen takia kun ulkona tulee riehuttua mutta ei se nukkuminen ulkona ole sen rasittavampaa kuin sisälläkään. Tietty vähän vaikuttaa lämpötila ja varustetaso.
näin mäkin ajattelin. täällä kuitenkin aurinkoinen ilma -4, eikä edes tuule. ainut mitä jäin miettimään että tuleeko sille kuuma, jos sen toppaa. kun nytkin ihan hikinen?
No koitappa vähentää vaateta, jos on hikinen, sekin voi jo auttaa kuumetta laskemaan.
 
mietippä sitä
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Menetkö itse kuumeessa ulkoilemaan?
ehkä on eriasia vauva joka makaa vällyissä rattaissa, mitä ite kävellen.. mitä eroa on siinä, et makaa kotona vähissä vaateissa sisällä et makaa vällyjen sisällä rattaissa.
 
nette
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja nette:
En lähtisi ulos pakkasella kuumeisen lapsen kanssa. Kannattaa muuten viedä näytillekin, jos et saa kuumetta laskemaan.
Itse en veisi lääkäriin vauvaa jos peruskunto muuten ok. Muutaman päivän ainakin seurailisin ihan huoletta jos vauva syö ja juo ihan hyvin. En tuijota itse niinkään mittarilukemaan vaan yleisvointiin. En ehkä kuitenkaan vaunuilemaan veisi kun kuitenkin kuumetta tuonkin verran.
Joo, aivan yleiskuntoa kannattaa seurailla...mutta jos kuumetta ei saa laskemaan (yli 39 astetta on jo sen verran korkea kuume) niin veisin lääkärille (joskus esim. korvatulehdukset oireilevat niin, että nousee korkea kuume, mutta ei muita oireita). Vaunuilemaan ei todellakaan kannata viedä, kuten sh-äiti tässä toteaa.. Jos vauvalla ei juuri ole aiemmin ollut kuumettakaan niin äkillinen kylmä voi saada aikaan jopa kuumekouristuksen (näin ainakin pyyhittäessä kylmillä ja kosteilla pyyhkeillä..siksipä pyyhkiä kylmällä ei kannata lasta, jolla ei juuri kuumeilua ole ennen ollut)..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja mietippä sitä:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Menetkö itse kuumeessa ulkoilemaan?
ehkä on eriasia vauva joka makaa vällyissä rattaissa, mitä ite kävellen.. mitä eroa on siinä, et makaa kotona vähissä vaateissa sisällä et makaa vällyjen sisällä rattaissa.
No sanotaan näin, etten menisi itsekään kuumeisena pihalle makaamaan vällyjen väliin ;)
 

Yhteistyössä