kuumeeton sikaflunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
SIKAFLUNSSASSA kuume, kurkkukipu ja jäsensärky tulee YHTÄAIKAA, yskä myöhemmin, nuhaa ei. Tavis flunssassa (jota nyt on enemmän liikkeellä) tulee ensin kurkkukipu ja väsymys, sitten nuha, kuume, yskä.

Itse tässä mietin et flunssan oireita selvästi on,mutta kun olen kesäkuulta syönyt tulehdukipulääkkeitä ja muitakin särkylääkkeitä lisäksi niin voiko se peittää kuumeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse tässä mietin et flunssan oireita selvästi on,mutta kun olen kesäkuulta syönyt tulehdukipulääkkeitä ja muitakin särkylääkkeitä lisäksi niin voiko se peittää kuumeen.

Lääke laskee kuumetta puolisen astetta, eli jos on kova kuume, niin ei se sitä kokonaan poista, mutta lievän kuumeen voi.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lääke laskee kuumetta puolisen astetta, eli jos on kova kuume, niin ei se sitä kokonaan poista, mutta lievän kuumeen voi.

ok,thänks.

Ma: kurkkukipu, lämpö 37.2. Ti: sama juttu. Ke: hikoilua, 38.6, jäseniä särkee, päätä särkee kovasti, yskittää, huono olo, yöllä oksennus. To: lämpö 37.1, yskittää, hikoiluttaa tuon tuostakin, yöllä koko sänky hiestä märkä. Pe eli tänään: kaiketi sama lämpö, rasittava vähälimainen yskä, hiestyttävä olo.

En voi varmuudella sanoa mikä flunssa, mutta eläissäni en ole tällaista hikoilua kokenut. Enkä myöskään että lämpö pomppaa yhtäkkiä ylös parin päivän päästä. Yleensä kuumetta on vain vähän tai se on _alussa_ korkein.

Itselläni ja avokilla oli vuodenvaihteessa luultavasti sikainfluenssa.
Ei käyty lääkärillä diagnosoimassa (ja eivätpä olisi sitä suostuneet tekemäänkään, muitten kokemusten perusteella). Oireet oli muuten samat. Tosi outo olo, kipeet lihakset, kurkku tosi kipeä ja päätä särki migreenimäisesti (ei siis migreeniä kummallakaan) ja aivan totaalisen poikki. Kuumetta ei ollut kummallakaan, mikä varmaan johtui siitä, että pysyimme kumpikin (sairastimme peräkkäin) kiltisti vuoteessa puolitoista viikkoa ja syötiin mahdollisimman kevyesti ja terveellisesti. Mutta sellasia vähän kuumemaisia kylmiä ja kuumia aaltoja oli. Jälkikäteen tuli kutittava yskä (sellanen lasivillaa keuhkoissa olo) ja vähän mietin että tuleeko jälkitauti. Lopulta sekin meni ohi levolla ja siankärsämöteellä (osuva nimi. :D)

En siis ole täysin varma onko ollut sikis, mutta kumpikaan meistä ei ole sairastanut kahteen vuoteen, joten sinänsäkin tuntuisi loogiselta, että jos joku puolustuskyvyn musertaa niin olisi joku uusi viholainen. :)

Yhteistyössä