kuumeeton sikaflunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
onko kenelläkään ollut kuumeetonta sika flunssaa? voiskohan tää olla vaikka en tiedä mistä olisin tartunnan voinut saada.
mulla toissa yönä tuli kurkkukipeäksi ja se parani päivässä ja nyt viime yönä tullu paha nuha ja yskä mutta kuumetta mulla ei ole ja sit tuntuu että tämä oireet menee nin nopeaa pois.
voisko tämä olla sitä sika flunssaa

Influenssojen tyyppioire on kuume, usein korkea. Voiha se joskus harvoin olla kuumeetonkin, mutta eiköhän ole ihan tavallinen flunssa. Täälläkin niitä liikkunut kahta laatua viime aikoina.

Onko sillä sitten väliä, minkä "merkkinen" flunssa sulla on? Eikö normaalistikin kuulu pysyä kotosalla sairaana? Jos tunnet olosi huonoksi niin toki olet kotona sairastamassa, olit sitten flunssassa tai sikainfluenssassa.

Tartunta voi nyt tulla mistä vaan, vaikka hedelmätiskiltä, kun kaikki samoja hedelmiä kopeloottee..
Olen kuullut, että sikaflunssa voi olla melko oireetonkin, ettei sitä kovaa kuumetta välttämättä edes tule. Possuflunssa voi aiheuttaa joillekkin vatsatautia ja normaalihkoa flunssaa. Raskaana oleviahan on pyydetty ottamaan heti yhteyttä tk:n oireuden tultua, mutta kun ei siitä taudista tiedä :). Meikäläiselläkin on aina jonkinlainen flunssa ja taitaa olla työpaikka-allergia kun aina aivastelen kun tänne tulen. Nyt korvia vihlottaa, mutta meikäläistä ei meinaa lääkäriin saada "muuten vaan".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sillä sitten väliä, minkä "merkkinen" flunssa sulla on? Eikö normaalistikin kuulu pysyä kotosalla sairaana? Jos tunnet olosi huonoksi niin toki olet kotona sairastamassa, olit sitten flunssassa tai sikainfluenssassa.

On sillä väliä jos on esim. raskaana.

New York Timesissa oli hiljan artikkeli, joka kertoi jopa kolmanneksen sikainfluenssa potevista oleven kuumeettomia. Mun miehella ei ollut kuumetta ja hanella oli sikainfluenssa. Oireina hanella oli; hikoilu, lihaskivut, kurkkukipu ja kaikki tama alkoi kuivalla yskalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mä oon raskaana tk:ssa ei reagoitu oikein mitenkään kyseltiin vaan vointia onko kuumetta ja mulla on karmea lentsu

Sama juttu. Ja sitten kun oireet paheni ja menin yksityiselle lääkärille valittamaan oloani, niin sanottiin, että lääkitys olisi pitänyt aloittaa 48h sisällä.

Eli tosi hyvin tämä systeemi raskaanaolevienkin kohdalla toimii. Jos ei ole heti aluksi kuumetta, ei ole sikainfluessaa ja jos kuume tulee parin päivän päästä, (joka on täysin mahdollista), sanotaan, että lääkityksen aloittamisesta ei ole enää mitään hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana myös:
Mä oon raskaana tk:ssa ei reagoitu oikein mitenkään kyseltiin vaan vointia onko kuumetta ja mulla on karmea lentsu

Sama juttu. Ja sitten kun oireet paheni ja menin yksityiselle lääkärille valittamaan oloani, niin sanottiin, että lääkitys olisi pitänyt aloittaa 48h sisällä.

Eli tosi hyvin tämä systeemi raskaanaolevienkin kohdalla toimii. Jos ei ole heti aluksi kuumetta, ei ole sikainfluessaa ja jos kuume tulee parin päivän päästä, (joka on täysin mahdollista), sanotaan, että lääkityksen aloittamisesta ei ole enää mitään hyötyä.

no mulla on vaan lämpöä ja olo ihan ok en mä jaksa moisesta panikoida

No, jälkitaudithan ne vasta tappaa. ;)

Suurin osa sikainfluenssatapauksista on kuumeettomia ja lieviä, mua suoraan sanottuna V-tuttaa kun sitä ei ihmisille avoimesti kerrota terveyskeskuksissa jne. Se tauti halutaan pitää aisoissa sillä että ihmiset menis töihin flunssaisinakin koska ei ole kuumetta. Eivät vain halua nähdä vaivaa ja hoitaa kaikkia. Sitten kun tulee hengenahdistusta riskiryhmille jne niin alkavat vasta kiinnittää huomiota kuumeettomuuteenkin. Outoa minusta.

No, jälkitaudithan ne vasta tappaa. ;)

elämää tää vaan on

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Suurin osa sikainfluenssatapauksista on kuumeettomia ja lieviä, mua suoraan sanottuna V-tuttaa kun sitä ei ihmisille avoimesti kerrota terveyskeskuksissa jne. Se tauti halutaan pitää aisoissa sillä että ihmiset menis töihin flunssaisinakin koska ei ole kuumetta. Eivät vain halua nähdä vaivaa ja hoitaa kaikkia. Sitten kun tulee hengenahdistusta riskiryhmille jne niin alkavat vasta kiinnittää huomiota kuumeettomuuteenkin. Outoa minusta.

Mä olen tullut siihen tulokseen, että jostain syystä tätä kuumeettomuutta sikainfluenssassa halutaan salata ihmisiltä täällä Suomessa. Jos vähänkään osaa englantia ja osaa googlettaa sanoilla (no fever swine flu), huomaa, miten etenkin Amerikassa ollaan huolissaan kuumeettomien tapausten takia. Ensinnäkin siksi, että kuumeettomat tapaukset levittävät tautia tietämättään ja toiseksi nekin voivat yhtä lailla olla hengenvaarallisia. Kun asiasta keskustelee suomalaisten lääkäreiden kanssa, ne kaikki esittää tyhmää ja väittää, ettei kuumeettomia tautitapauksia ole tai että ne ovat äärettömän harvinaisia. Jopa suurien yliopistosairaaloiden lääkärit. Miksi meille valehdellaan?

Yhteistyössä