Kuumeessa - milloin lääkäriin, tai siis mitä sillä veltolla tarkoitetaan?

Kun lapsi on kuumeinen ja neuvotaan, että jos menee veltoksi, pitää viedä lääkäriin. Niin missä menee sen velttouden raja?
Mä täällä kerkeen taas miettiä liikaa ja pelätä ja kuvitella et tauti on pahempi ku on ees.... tai ehkä onki? Auttakaa nyt kiltit vähän!

Siis ku tuo (poika 1v9kk) on nyt kolmatta päivää kovassa kuumeessa ja jo eilen illalla ja tänään aamulla on ollu tommonen et lösähtää sohvalle makaamaan ihan veltosti. katsoo kuitenki telkkaria ja saattaa äitille välillä sanoa "trukki" tai "bussi" (jos siis semmosia näkyy) eli selvästi päässä jotain liikkuu... Tänään ei ole suostunut syömään mutta vettä ja mehua olen saanut menemään.

Niin ja tiistaina oltiin jo näyttääs korvat, oli ok, samoin keuhkot. Ei ole flunssassa, ainoastaan kuume vaivaa. Labra olis seuraavana, mut onhan se ihan normaalia et on kuume.. voihan tää olla vaikka se vauvarokko.

Itse ajattelin että kolme päivää saa olla kuumeessa kotona ja neljäntenä mietitään lääkäriä, mut nyt aloin tota velttoutta miettiin.... :headwall: tää on niin tätä ku on neljän seinän sisällä sairaan lapsen kanssa niin ei enää luota omaan arvostelukykyynsä yhtään.
 
Meilläkin kuumeessa ollaan. Eilen oli kuumeeton päivä, mut yöllä nous uudestaan (maanantaista asti ollu). Tiistaina käytiin mekin lekurissa, ei mitään vaivaa, ainoastaan toi kuume. Mutta mun työkaveri sano, että on liikkeellä nyt sellasta, että ei tuu mitään tautia kunnolla päälle, vaan kuumetta vaan pitää.

Meillä ei kyllä mitään velttoutta havaittavissa, poika (2v4kk) touhuaa niinku terveenäkin, ainoa ero on, että nukkuu normaalia enemmän (kolmen tunnin päikkärit ja yöllä 11 tuntia).
 
Joo nyt on alennettu kuume pamolf:llä ja pronaxenilla. annettu tunti sit ja nyt lämpöä 38.1
(ja vaippasilteen on kovimman kuumeen ajan ollu, nyt vaippa+t-paita)

soitin sairaanhoitajalle, suunnitelma olis nyt tämä et jos tän kolmannen kuumepäivän aikana ei paranemista näy ja illallakin vielä korkea kuume niin sit aamulla labraan ja lääkärille.

muuten kehui et lääkitys hallinnassa ja kun juo niin ei pitäis olla hätää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvarokkoa olisiko? Täällä piti 4 päivää kovaa kuumetta ja sitten puhkesi ihottuma..
joo tätä mä itsekin epäilen, koska kuume on ollut tosi korkealla tiistaista saakka. eilen illalla oli 40,3 jonka sain laskemaan täysillä särkylääkkeillä vaan himpun alle 40. nyt aamupäivällä lääke jo tehos paremmin... saa kattoo. ei sillä ikinä kyl noin korkea kuume ole ollut.
 
vieras
Meillä kans oli korkeaa kuumetta ja nousi yleensä iltaa kohden.
Mutta 5.päivänä oli kroppa täynnä ihottumaa ja kuume katosi. Ihottuma kesti pari päivää ja lapsi oli ärtyisä. Olen kuullut että lapselle saattaa tulla kuumeen jälkeen kova päänsärky joten ärtyisyys johtuu siitä..eli kipulääkettä vaan pienelle.
 

Yhteistyössä