Kuumansietokyky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merlion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merlion

Aktiivinen jäsen
15.02.2007
11 403
0
36
Missa se teilla menee? Olen niin kurkkua myoten taynna tata tropiikin kelia. Kodinhoitoparvekkeella mittari nayttaa +36, ilmankosteus on tanaan vaan 66.6 % onneksi., eli siis kuiva keli.

Alakerran olkkarin ilmastointi tekee kiusaa. AC-laitteisiin on tehty 3 kk valein tehtava huolto- ja puhdistussopimus. Kertaakaan eivat ole lisanneet nesteita, ovat aina sanoneet, etta on riittavasti. Vaikka kuinka saadan olkkarin lampotilaa, nyt siis 22 asteelle, ei huone jaahdy. Laitoin Suunnon kelloni roikkumaan tuonne ylos laitteen viereen ja nayttaa +28 astetta. Ruokahuoneen laite joutuu sitten kaymaan ylikierroksilla kun jaahdyttaa toistakin huonetta. ei siis ihme kun vanhat pas.at laitteet, sahkolasku on joka kuukausi n 400-450 e. Jos vaan voisi olla kuin paikalliset niin olisi ikkunat auki, eika ilmastointilaitteet koskaan paalla.

Miten ma aina joudun vaariin paikkoihin asumaan :/ Mina haluan viileaa ja raikastavaa kelia. Ei ole kylla koirallekaan kiva keli. Pitaisi varmaan sheivata koiruli

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos vaihdetaan asuinpaikkaa, mä kun en juuri ksi kuumasta, mutta kylmästä kyllä.

Ihan oikeasti? Voisit vuodessa 365 paivaa olla yli 30 asteen helteissa? Kylla minakin muutaman viikon loman ymmarran mutta tahankin kyllastyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Jos vaihdetaan asuinpaikkaa, mä kun en juuri ksi kuumasta, mutta kylmästä kyllä.

Ihan oikeasti? Voisit vuodessa 365 paivaa olla yli 30 asteen helteissa? Kylla minakin muutaman viikon loman ymmarran mutta tahankin kyllastyy.

No en mä ole koskaan ollu, mutta en usko kyllästyväni, kun en muista koskaan lämpön hikeentyneeni. Onhan nota lämpimiä kesiä täälläkin joskus ollu =)
Mukulat rähjäs mule eilen, ettämiksi mä lämmitän, vaikka on kesä...juu, mulla oli tuli kamiinassa, kun paleli :D Kaikki alle 20 asteen on kidutusta. Sopivin nukkumislämpötila on sellanen ruumiinlämpönen, ettei huomaa, jos peitto lähtee päältä. Tästä me käydään miehen kanssa jatkuvaa taistoa :D

Minä olen meillä huonoin kestämään kuumuutta. Tykkään kyllä, jos on varjoa saatavilla, mutta jos pitää olla ihan auringonpaisteessa ja vielä kenties ilman tuulenvirettä, niin yli 30 asteen lämmöt kyllä käyvät voimille. Mies ja pojat senkun notkistuvat, kun sää lämpenee. Mutta onhan se eri asia olla lämpimässä loman verran, viikon tai muutamia viikkoja, kuin koko ajan asua. Ymmärrän tuskastumisesi. Suomessa ei minusta koskaan voi olla liian kuuma, siis helleaallotkaan eivät ole minusta liian pitkiä tai kuumia täällä, johtuen siitä, että talomme pysyy viileänä aina.

Yhteistyössä