kuumaan autoon jätetty 4 lasta

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huijari:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi tsiisus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huijari:
Autossa tulee TODELLA nopeasti kuuma. Odotettiin eilen huoltiksella kun mies tankkasi auton ja siinä ajassa (vaikka auto oli varjossa) tuntu että happi loppuu. Äkkiä saatiinkin taas ilmastointi päälle ja helpotti mutta kyllä siinä odotellessa availin jo ikkunat ja oman oveni. 15 min kuumassa autossa?!? Käykääpä kokeilemassa siinä pihassa omassa autossa miltä tuntuu!
Ap kirjoitti että auto oli käynnissä.. kai silloin ilmastointi toimii ja autossa oli varmaan viileämpi kuin ulkona tai siellä kirpprilla.
Sori, onnistuin jotenkin missaamaan sen kohdan. Luin vaan että jätetty kuumaan autoon. No mutta mun pointti oli kuitenkin se että muutamassa minuutissa oli ihan läkähdyttävän kuuma vaikka tätä ennen oli ilmastointi päällä.
Luin vielä alotuksen uudestaan ja täällä taitaa olla joku toinenkin huijari liikenteessä? ;)

...
vieraastakin lapsesta pystyy aika nopeasti sanomaan milloin on tosi kuuma ja kaikki ei ole hyvin, näkeehän sen. ennen virkavaltaa voisi varmasti tarkistaa asian eikä vaivata turhaan heitä. ikkunan ja oven läpikin voi kysyä ja katsoa jos ei uskalla avata ovea, toki kannattaisi ehkä uskaltaa.

kauhee
Mulla lapset jo sen ikäisiä, etteivät välttämättä halua edes tulla mukaan kauppaan. Nuorin 6v. Monesti oon sitten jättänyt autoon, ikkunat raolleen, ovet lukkoon, ja juossut äkkiä kaupasta ostokset. Jos tiedän että pitää isommat ostokset ostaa, niin joko puoliväkisin houkuttelen kitisevät lapset kauppaan tai jätän heidät kotiin.
Mutta joo. Kyllä näilläkin helteillä saattaa mun neljä lastani olla autossa. Ihan omasta tahdostaan.

..
En kyllä uskaltaisi jättää lasta autoon, koska siellä tulee näillä keleillä nopeasti kuuma, auto voi syttyä palamaan, lapselle voi tulla jokin hätä, itselle voi sattua jotain (esim.sairaskohtaus)ja lapsi on autossa kenenkään tietämättä yms...

Yhteistyössä