Kuuluvatko yksityisen sektorin hoitajat eri liittoon kuin Tehy?

En näköjään tiedäkään tarpeeksi päivänpolttavasta aiheesta =) Kun moni sanoo, että mennään sitten yksityiselle hoitoon, jos lakko tulee, mutta eikö siellä yksityisilläkin lääkäriasemilla ole hoitajia töissä, kuuluvatko he eri liittoihin kuin kuntasektorilla työskentelevät?
 
Mä oon yksityisellä puolella töissä (päiväkodissa).Me tuskin oltas lakkoon menty jos super olis lakkoon menny,kun ei saada yhtään enempää rahaa.Noi palkankorotukset kun ei koske meitä.Meiltäkin pari hoitajaa kuuluu tuohon tehyyn ja lakkoon eivät ole menossa.
Sitä en tiiä miten sairaaloissa yms. kuuluuko niille korotukset jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Mä oon yksityisellä puolella töissä (päiväkodissa).Me tuskin oltas lakkoon menty jos super olis lakkoon menny,kun ei saada yhtään enempää rahaa.Noi palkankorotukset kun ei koske meitä.Meiltäkin pari hoitajaa kuuluu tuohon tehyyn ja lakkoon eivät ole menossa.
Sitä en tiiä miten sairaaloissa yms. kuuluuko niille korotukset jne.
Ahaa, kiitos selvennöksestä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Mä oon yksityisellä puolella töissä (päiväkodissa).Me tuskin oltas lakkoon menty jos super olis lakkoon menny,kun ei saada yhtään enempää rahaa.Noi palkankorotukset kun ei koske meitä.Meiltäkin pari hoitajaa kuuluu tuohon tehyyn ja lakkoon eivät ole menossa.
Sitä en tiiä miten sairaaloissa yms. kuuluuko niille korotukset jne.
Ahaa, kiitos selvennöksestä :)
Musta se on niin väärin et yksityistä puolta noi palkankorotukset ei koske.Liittoon kuitenkin kaikki kuulutaan.
 
Keittiönoita
Palkkaneuvottelut käydään AINA sen kanssa, joka palkankin maksaa. Tämän tehyläisten työtaistelun toisena osapuolena on Kuntatyönantaja, eivät yksityiset lääkäriasemat. Joten sen paremmin lakko kuin saatavat palkankorotuksetkaan eivät koske yksityisellä työskenteleviä hoitajia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Palkkaneuvottelut käydään AINA sen kanssa, joka palkankin maksaa. Tämän tehyläisten työtaistelun toisena osapuolena on Kuntatyönantaja, eivät yksityiset lääkäriasemat. Joten sen paremmin lakko kuin saatavat palkankorotuksetkaan eivät koske yksityisellä työskenteleviä hoitajia.
Kiitos edelleen sinullekin, näinhän se järkikin olisi sanonut, jos sitä olisin hoksannut käyttää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Palkkaneuvottelut käydään AINA sen kanssa, joka palkankin maksaa. Tämän tehyläisten työtaistelun toisena osapuolena on Kuntatyönantaja, eivät yksityiset lääkäriasemat. Joten sen paremmin lakko kuin saatavat palkankorotuksetkaan eivät koske yksityisellä työskenteleviä hoitajia.
Siksi just pakko mennä kohta kunnan puolelle takasin töihin...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Musta se on niin väärin et yksityistä puolta noi palkankorotukset ei koske.Liittoon kuitenkin kaikki kuulutaan.
Minusta se on aika selvää. Koska yksityisellä työskentelevän sairaanhoitajan palkan maksaa se yksityinen lääkäriasema tai yksityissairaala, niin eihän Kuntatyönantaja voi mennä päättämään, mitä yksityisellä maksetaan.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Siksi just pakko mennä kohta kunnan puolelle takasin töihin...
Tai mennä pyytämään henkilökohtaista palkankorotusta työnantajaltasi. Yksityisellä voit hinnoitella itsesi ihan itse, ilman liittoja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Musta se on niin väärin et yksityistä puolta noi palkankorotukset ei koske.Liittoon kuitenkin kaikki kuulutaan.
Minusta se on aika selvää. Koska yksityisellä työskentelevän sairaanhoitajan palkan maksaa se yksityinen lääkäriasema tai yksityissairaala, niin eihän Kuntatyönantaja voi mennä päättämään, mitä yksityisellä maksetaan.
Joo näinhän tuo on.
Mutta eihän kukaan halua mennä kohta yksityiselle puolelle töihin jos palkka on monta sataa euroa huonompi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Joo näinhän tuo on.
Mutta eihän kukaan halua mennä kohta yksityiselle puolelle töihin jos palkka on monta sataa euroa huonompi.
Hyvä ystäväni on yksityisellä töissä, sopii palkastaan itse suoraan lääkärikeskusten tomitusjohtajien ja lakimiesten kanssa eikä alle 25 euron tuntipalkalla mene mihinkään töihin. Kyseessä röntgenhoitaja.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja green lemon:
Kyllä se yksityinen puoli tulee aina pienellä viiveellä perässä, kun palkat nousevat. Älkää suotta kuntapuolelle sen takia vaihtako. =)

T: hoitoalan yksityinen työnantaja
Ihan kun olisin tänään jostain lukenut, että yksityisellekin on tulossa ihan kohtuulliset korotukset. Ja yksityisellähän voi jokainen neuvotella juuri sellaisen palkan kuin parhaaksi näkee.

 
vieras
No yksityisiäkin on monenlaisia...yleensä luulis että palkka olisi ja saisi neuvoteltua parempaa, mutta todellakaan aina ei näin ole. Hoitoalallakin on monta työehtosopimusta, nyt taistelevat kunnallisen tessin piirissä olevat. Itse kuulun huonosti jo nyt palkattuun yksityisen sosiaalialan tessin piiriin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Tiedätkö keittiönoita reumasairaalan tilanteesta? eikös se yksityinen sairaala ole eli sitä tää homma ei koske?
Heinolan Reumasairaala on yksityinen, Reumasäätiön omistama laitos. Eli ei, nyt edessä oleva lakko yms ei koske Reumasairaalan työntekijöitä. Samalla tavalla mahdollinen lakko, joukkoirtisanomiset tai muukaan ei koske esim entistä Invalidisäätiön sairaalaa, nykyistä Ortonia.

 

Yhteistyössä