Kuuluuko teidän mielestä molempien osapuolien pitää kaveruus/ ystävyys suhdetta yllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Ja kuuluuko kyläily molemmin puolin siihen? Meillä on nimittäin tilanne se, et meitä kyllä kututaan kylään mut meillä ei juuri käy ketään. Nytkin yhet kaverit on pitkään pyytäny meitä kylään ja kaikenlisäks heillä on oma lehmä ojassa. Niiden koneelle pitäs päivittää virusturva tai jotain (ite eivät osaa sitä tehä). Meillä ovat käyny lähinnä tytön synttäreillä (ovat kummeja). Niin, ja heillä on kannettava tietokone. No nyt ne on puhunu et voisivat käydä tuomassa sen koneen meille mut eivät malta kylään jäädä.

Ei siinä mitään, kyllä mä voin kylässä käydä mut olettasin et meilläki käytäs joskus. Nyt on alkanuu pikkusen ärsyttää kun kukaan ei käy koskaan meillä. Nääkin yhet kaverit asuu tossa naapurikunnassa, ajomatkaa meiltä ehkä puol tuntii tai vähän reilu. En ees muista millon oisivat meillä käyny ihan vaan huvikseen. Saatikka kukaan muukaan.

Miehen kans on asiasta puhuttu ja se ärsyttää molempia, mut mua enemmän. Mies on sitä mieltä et jos ei meillä käy kukaan ni me voidaan kyllä ajella ympäri kyliä. Mut tekis mieli sanoo kaikille et p***kele jos ei meidän seura kiinnosta niin paljon et vaivautus meilläkin käymään ni antaa olla. Mun mielestä ei oo meidän velvollisuus hoitaa niitä vierailuja.

Ärsyttää niin jumalattomasti! Sori, oli pakko purkautua jonnekin kun ainakaan kotona en saa ymmärrystä. Ei sitä kyllä varmaan täältäkään tuu, mut kunhan piti avautua.

Tuttu tunne! Hali ja jaksamista. Tilanne on vähä sellane molempi pahempi, ei halua jättää yhteyttä pitämättäkää mut olis kiva tuntee pientä arvostusta kavereilta :) kyllä se pitäs olla molemminpuolista

No me olemme hyvin huonoja kyläilijöitä, pyydetään kyllä meille vieraita.

Syynä ihan tuo meidän kulta tyttö joka on niin vilkas että kyläilyt ovat yleensä vain ja ainoastaan yhtä sähläystä.
Sitähän eivät kaikki käsitä, joten eipä meillä juuri vieraita enään käy.

En tiedä. Minusta olisi kiva saada kutsuja kylään.

Meillä on sukulaisten kanssa nin, että meille on matkaa, ja kukaan ei tule, paitsi jos kutsuu yöksi, ja kun oma jaksaminen on pienten lasten kanssa muutenkin äärirajoilla (ei koskaan lapset hoidossa, aina jaksettava ruoat ja lapset itse)ei halua yövieraita (lakanapyykkiä, ruoanlaittoa, pienet tilat...) niin sitten eivät käy.

Eikä tuo sinänsä haittaa, (voihan sitä kutsua täältä läheltäystäväperheitä kylään, jos vieraita haluaa) mutta se haittaa, että anoppi ja appi käskevät meitä käymään toisten lastensa luona, kun ei vastaavasti käske ketään meille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotenkin tulee sellanen tunne et onko meissä tai meidän kodissa jotain vikaa.

En usko. Aika moni muukin tuntuu valittavan samoja asioita. Joillekin ollaan tunkemassa eikä koskaan saa vastakutsua. Ja toisten pitäisi aina mennä kylään, kukaan ei vastaavasti käy.

Aika y leistä tuntuu olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä. Minusta olisi kiva saada kutsuja kylään.

Meillä on sukulaisten kanssa nin, että meille on matkaa, ja kukaan ei tule, paitsi jos kutsuu yöksi, ja kun oma jaksaminen on pienten lasten kanssa muutenkin äärirajoilla (ei koskaan lapset hoidossa, aina jaksettava ruoat ja lapset itse)ei halua yövieraita (lakanapyykkiä, ruoanlaittoa, pienet tilat...) niin sitten eivät käy.

Eikä tuo sinänsä haittaa, (voihan sitä kutsua täältä läheltäystäväperheitä kylään, jos vieraita haluaa) mutta se haittaa, että anoppi ja appi käskevät meitä käymään toisten lastensa luona, kun ei vastaavasti käske ketään meille.

Npo meilläki sukulaiset asuu pääsääntösesti kaukana, mut lähellä asuvat ystäväperheetkään ei käy. Meidän vaan pitäs käydä niillä. Tai en tiedä voiko niitä edes ystäväperheiks sanoo kun ei kyläilyt kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
joo sama vika. kakkosen kummit ei käy vaikka kuinka kututtas. samoin muu suku. mut meidän kyllä oletetaan ramppaavan jokaisen luona kylässä.

No niin. Joku muu kirjoitti juuri samaa kuin minä.

Eli nämä kyläilyasiat on nykyään vaikeita, kun ihmiset asuvat kaukana suvusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
joo sama vika. kakkosen kummit ei käy vaikka kuinka kututtas. samoin muu suku. mut meidän kyllä oletetaan ramppaavan jokaisen luona kylässä.

No niin. Joku muu kirjoitti juuri samaa kuin minä.

Eli nämä kyläilyasiat on nykyään vaikeita, kun ihmiset asuvat kaukana suvusta.

Mut miks eii edes kaveriperheet. Sen ymmärrän jos asuu kaukana, mut jos ajomatkaa on puolisen tuntia ni onko se liikaa?

Tiedän tunteen. Mulla on yksi ainoa kaveri jonka kyläilettömyyden ymmärrän, sillä on ihan pätevä syy siihen ettei ole kertaakaan käynyt mun luonani. Mutta muut. Enkä tajua sitäkään, ett ollaan ystäviä, eikä kuitenkaan soiteta tms, kysellä viikkokuulumisia tai yritetä järkätä aikaa tapaamiselle. Ehkä mä olen vaativa. Ehkä mua ei kiinnosta enää kohta repiä perässäni moisia tallaajia.

Tosin, oon mä itsekin ollut vähän huono. Anteeksi vaan Tumpula. :ashamed:

Meilläkin käy tosi harvoin kukaan, vaikka on kutsuttukin. :/
Eipä tosiaan huvita itekkään ajella missään. Sama matkahan se on puolin ja toisin, on vaan vissiin meille päin hankalampi tie tai jotain. :whistle:

Mä ymmärrän kyllä kyläilemättömyyden ihan hyvin. Olen itse sellainen että meille saapi tulla, mutta itse en mielelläni lähde kylään kahden lapsen kanssa, helpompi toisin päin. Eikä koko ajan tarvi olla sopimassa mitään tapaamisia, kyllä kunnon ystävyys kestää sen ettei vähän aikaan nähdä, puhelut riittävät.
Mulla onneksi sellaisia ystäviä jotka tämän ymmärtävät eikä ota nokkiinsa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Eipä tosiaan huvita itekkään ajella missään. Sama matkahan se on puolin ja toisin, on vaan vissiin meille päin hankalampi tie tai jotain. :whistle:

Näinpä. Voi olla et käy kuten mahdollisesti Neiti Nasulle ettei kohta kiinnosta pitää yllä suhteita jos ei toisinkaan puolin olla asiasta kiinostuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä ymmärrän kyllä kyläilemättömyyden ihan hyvin. Olen itse sellainen että meille saapi tulla, mutta itse en mielelläni lähde kylään kahden lapsen kanssa, helpompi toisin päin. Eikä koko ajan tarvi olla sopimassa mitään tapaamisia, kyllä kunnon ystävyys kestää sen ettei vähän aikaan nähdä, puhelut riittävät.
Mulla onneksi sellaisia ystäviä jotka tämän ymmärtävät eikä ota nokkiinsa :heart:

Entäs jos toisella osapuolella on kans kaks lasta tai enemmänki? Entä jos ei edes soitella, lähetellä tekstiviestejä tai muuten kysellä kuulumisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:

Näinpä. Voi olla et käy kuten mahdollisesti Neiti Nasulle ettei kohta kiinnosta pitää yllä suhteita jos ei toisinkaan puolin olla asiasta kiinostuneita.

Niin no miehän olenkin harkinnu ryhtyväni erakoks, joten eipä haittaa mitään. :kieh:

Täällä ja yksi joka ihmettelee samaa....ja pessimistisyydessäni sitten olen ajatellut että ei musta taideta oikeasti välittääkään, kun ei vaivauduta kylään.Ja täällä ei edes pyydetä mua kylään, mun täytyy itse sopia että voidaanko tulla.PLAAH!!!Ja sitten vielä kaveri valitti että hän jo luuli että olen suuttunu jostain kun en oo heillä käyny!!!WHAT!!!eipä hän taida olla koskaan pyytänyt.Minä käyn mielelläni kylässä ja raahaan kaikki kolme lastanikin mielelläni mukaan, mutta kun KOSKAAN ei toimi toisinpäin, en käy nykyään enää missään.

Kuuluu molemmille osapuolille mun mielestä. Ei o reilua, että toinen aina reissaa toisen luo, on siitä vaivaa ja yleensä kulujakin. Onhan siinä vähän vaivaa tarjottavaakin laittaa, mut mun mielestä on helpompi pysyy kotosalla ku lähtee, varsinki muksujen kanssa.

Meillä ei kans kauheesti vieraita käy, mut eipä itekään kyläillä enemmälti. Yritetään kyllä skarpata, mut välillä ei vaan jaksa.

Yhteydenpidossa mä oon ajatellu niin, että sellaset joista mä en koskaan kuule (jotka ei ota muhun yhteyttä ) saavat mun puolesta olla rauhassa. Muutaman kerran soittelen ja jos jää mun hommaks kaveruuden ylläpito, niin olkoon. En mä viiti vaivautua sellasten takia. Jos oikeesti mua kaipaavat, niin ottavat sitte kans yhteyttä... Turhaan mua syyttävät yhteydenpidon / tapaamisten jäämisestä, jos eivät ite o mitään niitten eteen tehneet.

ja pakko vielä lisätä että oon yleensä vkot yksin lasten kanssa ja mmuutenkin ilmantukiverkkoa....joten kuvittelisin niiden ehtivän/jaksavan enemmän kellä on vapaampaa toi liikkuminenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Entäs jos toisella osapuolella on kans kaks lasta tai enemmänki? Entä jos ei edes soitella, lähetellä tekstiviestejä tai muuten kysellä kuulumisia?

No tuossa tapauksessa tuskin voit häntä/heitä ystäviksi kutsua...

Yhteistyössä