Kuuluuko tämä kulttuuriin?

Kun joku kysyi niin kyllä, oli ilmoitettu n.s suoraan kaverin kautta meille, että omat ruat mukaan jos halua tulla. Todella outoa, mutta ei tarvikaan enää mennä.
Joku aina vetää siihen jos on köyhä, edelleen ei täällä ole niin köyhiä ihmisiä että evät voi antaa vaikka riisiä kun lapsi pääse suoraan koulusta kaverin luo tai muuta. Tai jos se on niin hankala niin saa mulle prkle vaikka laskun pistää. Sekä lapsia kun tehdään luulen pitäisi olla tietoa että lapset kun kasvaa niin saavat kavereita ja ne kaverit varmasti tulevat joskus käymään ja muutenkin jo yhden lapsen ylläpito maksaa.
En todellakaan pahalla, mutta tämä on niin outoa kun vaan voi olla ja pikkasen shokissa olen miten muutkin ovat samaa mieltä että on normaalia että lapsi kantaa omat ruoat ja miten täällä jokaisen euron lasketaan aivan siis sairaalla tavalla.

xcv
Pitäisin kyllä itsekin vähän outona. Meillä saa syödä kaikki jotka on meillä ruoka-aikaan, ja sama on tuntunut olevan muillakin tapana. Jos nyt jostain syystä en haluaisi että lasten kaverit syö meillä, niin sanoisin sitten vaan suoraan lapselle että käväisee välillä kotona syömässä, kun meillä ei nyt riitä kuin omalle porukalle. En ikinä kehtaisi laittaa mitään omat eväät mukaan -viestiä lapsen vanhemmalle... Jos nyt joku ihan päivittäin olisi meillä syömässä ja se olisi mulle ongelma, niin sitten ehkä laittaisin viestin että voitaisiinko sopia että xxx syö kotona ennen meille tuloa, kun meillä on totuttu laittamaan ruokaa vain omalle porukalle. Mutta ei mulle tuollaista tilannetta tule, kyllä meillä saa syödä.

Kyllä meilläkin tarjotaan aina ruokaa vieraille lapsille, paitsi jos tiedetään, etä ovat menossa kohta omaan kotiinsa syömään.
Ja suoraan koulusta tuleville tietysti tarjotaan välipalaa.
Hyvin harva kyllä alkaa päivällistä syömään, vissiin ujostelevat koko perheen kanssa pöytään tuloa monet lapset.

vierailija
Mua suorastaan rasittaa ne lapset, jotka ovat aina tunkemassa meille syömään. Naapurissa asutaan, menkööt kotiinsa syömään! Kun huudan omat lapseni sisälle syömään, tarkoitus on ruokkia vain heidät, eikä kymmentä heidän nälkäistä ystäväänsä. Ei vaan mun yyhoon perse kestä ruokkia koko kylää. Jokainen tillatkoon omansa. Poikkeukset erikseen, esim. yökyläläiset tai jos ollaan sovittu kavereiden vanhempien kanssa pitemmistä vierailuista.

vierailija
Kun joku kysyi niin kyllä, oli ilmoitettu n.s suoraan kaverin kautta meille, että omat ruat mukaan jos halua tulla. Todella outoa, mutta ei tarvikaan enää mennä.
Joku aina vetää siihen jos on köyhä, edelleen ei täällä ole niin köyhiä ihmisiä että evät voi antaa vaikka riisiä kun lapsi pääse suoraan koulusta kaverin luo tai muuta. Tai jos se on niin hankala niin saa mulle prkle vaikka laskun pistää. Sekä lapsia kun tehdään luulen pitäisi olla tietoa että lapset kun kasvaa niin saavat kavereita ja ne kaverit varmasti tulevat joskus käymään ja muutenkin jo yhden lapsen ylläpito maksaa.
En todellakaan pahalla, mutta tämä on niin outoa kun vaan voi olla ja pikkasen shokissa olen miten muutkin ovat samaa mieltä että on normaalia että lapsi kantaa omat ruoat ja miten täällä jokaisen euron lasketaan aivan siis sairaalla tavalla.

vierailija
Siis 50 vuotta elämää takana ana älyttömästi kakaroita nurkissa omia ja vieraita. Muksuna notkuttu muiden nurkissa ja muut meillä. Ikinä ei ole kukaan eväitä kanniskellut.

vierailija Nenne
Se, että erikseen ilmoitetaan vanhemmille, mutta lapsen kautta, on selkeä toive siitä, että Te vanhemmat ottaisivat heihin itse yhteyttä.
Ehkä heille on totu esiin tarinoit, tunteita ja tietoja siitä, että Milannan lapset ovat suhteettoman usein nälkäisiä; Mahdollisesti lapset ovat kertoneet, että milannan kotona ei ole kunnolla ruokaa.
Tämä, jonne kiihkoilet nyt, on väärä paikka ja väärä tunnetila, koska kaverin vahemmat odottavat teidän ottavan heihin suoraan yhteyttä tietojen vaihtoa ja keskustelua varten.
Minä ottaisin heti yhteyttä näihin vanhempiin; Heillä on varmasti oikea totuus tai ainakin aito tarina kerrottavana teistä itsestänne, ja siitä, miltä kotinne ruokapöytä näyttää, kun siitä joutuu kuulemaa oman lapsenne suusta liian usein.

Se, että erikseen ilmoitetaan vanhemmille, mutta lapsen kautta, on selkeä toive siitä, että Te vanhemmat ottaisivat heihin itse yhteyttä.
Ehkä heille on totu esiin tarinoit, tunteita ja tietoja siitä, että Milannan lapset ovat suhteettoman usein nälkäisiä; Mahdollisesti lapset ovat kertoneet, että milannan kotona ei ole kunnolla ruokaa.
Tämä, jonne kiihkoilet nyt, on väärä paikka ja väärä tunnetila, koska kaverin vahemmat odottavat teidän ottavan heihin suoraan yhteyttä tietojen vaihtoa ja keskustelua varten.
Minä ottaisin heti yhteyttä näihin vanhempiin; Heillä on varmasti oikea totuus tai ainakin aito tarina kerrottavana teistä itsestänne, ja siitä, miltä kotinne ruokapöytä näyttää, kun siitä joutuu kuulemaa oman lapsenne suusta liian usein.
Jos meillä ei ole ruokaa niin I can kill myself :ROFLMAO:. Kun meillä on päinvastoin sen verran ruokaa on paljon että mies naurasi ehkä se on syy miksi jääkaappi viimeksi meni halki vaikka oli vast 8kk ikäinen...

Vainoamista? Kyse on näyttää, että millanna joko elää täysin muiden varoilla tai on trolli.

Aina kun milanna avaa jotain, aihe on sama. Ostetaan jotain, tai muut onköyhiä. Aina Sama! Mitään muita avauksiahan se ei tee.
Missä ja kuka sanoi että on köyhä? (n) Taasko kuvittelet liikoja ;).

Mitäs sulle kuuluu vaikka elänkin muiden varoilla tai olenkin trolli? Luulen tässä joku toinen elää muiden varoilla kun on joka kertaa aika käydä kaksplussalla :D. Apua vai olenko minä liian hiidas.

vierailija
Ottaisit nyt vaan suoraan vanhempiin yhteyttä - heillä on varmasti asiasta juteltavaa teille itsellenne.
Uskon, että on hyvinkin voinut ollut näin, että lapsenne tykkää jostain syystä alkanut syädä mieluummin heillä, kuin teillä, ja siitä on alkanut tulla rasittava tapa.

Ottaisit nyt vaan suoraan vanhempiin yhteyttä - heillä on varmasti asiasta juteltavaa teille itsellenne.
Uskon, että on hyvinkin voinut ollut näin, että lapsenne tykkää jostain syystä alkanut syädä mieluummin heillä, kuin teillä, ja siitä on alkanut tulla rasittava tapa.
Mun lapset eivät käy kovin usein missään ja yleensä ne joko eivät syä tai syövät vähän :D, sorry mutta....

Mitä se sun napaas kaivelee kenen rahoilla kukin elää? Onko se sun duunisi näyttää, että tämä elää täysin muiden rahoilla tai on trolli? Eikö olisi parempi keskittyä omaan elämään.
Noista "koska tulee lapsilisät"- ja "sossu huijaa"-viesteistä päätellen puolet palstalaisista elää muiden rahoilla (siis tuottavaa työtä tekevien verorahoilla).

vierailija
Voihan olla että lapsesi kaveri himoitsee teillä saatuja herkkuja ja näin ollen keksinyt että tyttösi pitää ottaa eväät mukaan.
Ei tuolla ole mitään tekemistä kulttuurin kanssa.
Herää shokistasi. Epäilen ettei lapsillasi ole paljoa kavereita ja sinä haluat rajoittaa sen vähänkin tapaamista.

Milanna, osa suomalaisista on kadottanut perinteisen vieraanvaraisuuden, ikävä kyllä. Ei lasten ystäville tarvitse herkkuja tarjota, jos niihin ei ole varaa. Mutta jos ollaan köyhiä, syödään sitten vaikka kaikki kaurapuuroa, niin omat kuin vieraatkin.

Meillä on jälkikasvun vieraat aina ruokittu. Ei pidä elää kädestä suuhun, olen joskus sulattanut pakasteesta muuutaman kilon lihaa ja makkaraa grilliin, kun vierailemaan ilmestyi nälkäinen teinijoukko. Kaikkea saa syödä, suihkussa saa käydä, yöksi voi jäädä (ja saa ruokaa vielä aamullakin). Alkoholijuomiin ei saa koskea.
Nä on vähän monimutkaisempia juttuja. Omilla lapsillani on usein päivittäin kavereita kylässä ja kun lapsia on kaksi, niin kavereita on lisäksi usein kaksi tai enemmän. Jos mä päivittäin ruokkisin heidän ystävänsäkkin, niin tulishan siitä aikamoinen lasku? En ole itsekkään valmis siihen.
Toki, jos olen jonkun lapsen vanhempien kanssa sopinut, että lapsi on meillä "hoidossani", niin toki heidät ruokin, mutta en mä kyllä ole valmis ruokkimaan koko kylän muksuja. Saavat juosta kotiinsa syömään ja tulla sitten takaisin.

Sinä päivänä kun nuo ovat teinenjä, niin en varmasti enää ruoki järjestäen heidän ystäviään. Ehkä joskus erityistapauksessa. Mun jääkapille ei todellakaan mene vieraat, eivätkä varmasti mene mun suihkuun. Jos kirjallisesti suihkuun pääsyä anoo, niin voin harkita asiaa, mutta minään oletusarvoisena asiana se ei varmasti onnistu. Ja mun jääkaapille ei kylän teinit mene notkumaan...

Nä on vähän monimutkaisempia juttuja. Omilla lapsillani on usein päivittäin kavereita kylässä ja kun lapsia on kaksi, niin kavereita on lisäksi usein kaksi tai enemmän. Jos mä päivittäin ruokkisin heidän ystävänsäkkin, niin tulishan siitä aikamoinen lasku? En ole itsekkään valmis siihen.
Toki, jos olen jonkun lapsen vanhempien kanssa sopinut, että lapsi on meillä "hoidossani", niin toki heidät ruokin, mutta en mä kyllä ole valmis ruokkimaan koko kylän muksuja. Saavat juosta kotiinsa syömään ja tulla sitten takaisin.

Sinä päivänä kun nuo ovat teinenjä, niin en varmasti enää ruoki järjestäen heidän ystäviään. Ehkä joskus erityistapauksessa. Mun jääkapille ei todellakaan mene vieraat, eivätkä varmasti mene mun suihkuun. Jos kirjallisesti suihkuun pääsyä anoo, niin voin harkita asiaa, mutta minään oletusarvoisena asiana se ei varmasti onnistu. Ja mun jääkaapille ei kylän teinit mene notkumaan...
Jep, aika lailla on eroa, onko kyse jokapäiväisistä, lähinaapurien lapsista vai jostakusta kauempaa tulleesta/harvemmin käyvästä. Naapurin lapset oletusarvoisesti menevät kotiin syömään ainakin kunnon ruuan, ellei muuta sovittu.

Toisaalta ruokailu tuntuu nykyisin olevan kovin monelle niin älyttömän monimutkainen juttu, että ei sitä kohta uskalla enää mitään suuhunpantavaa lapsille tarjota, ettei vihainen vanhempi soita perään, kun pikku lissu-petterille on annettu hiilareita/natriumia/sokeria/lihaa/maitoa/kasvirasvoja-eläinrasvoja/E3:sta ja milloin mitäkin.

Yhteistyössä