Kuuluuko muualla asuvalle isälle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Myös velvollisuuksia? Aina vaan ajetaan isän oikeutta tavata lapsiaan, mutta täytyy kai isälläkin olla jotain velvollisuuksia. Meillä tilanne on tälläinen. Isä asuu satojen kilometrien päässä, molemmat lapset ovat alle 4v. Edellisestä isän luona kyläilystä on 2,5kk ja saman verran isän edellisestä yhteydenotosta, eli kyläilyn jälkeen siitä ei ole kuulunut mitään. Elatukset tulee kaupungin kautta ja isälle jäävää 60? osuutta ei näy eikä kuulu.
Eli teenkö minä väärin, jos en anna lähes oudolle ihmiselle lapsiani monen sadan kilometrin päähän? Kyllä mun mielestä isän velvollisuuksiin kuuluu ottaa yhteyttä lapsiinsa useammin kuin kerran puolessa vuodessa...

Mitäs te olette mieltä? Antaisitteko lapsenne nurisematta isälleen?

Isän velvollisuuksiin ei kuulu lasten tapaaminen. Virallisissa yhteyksissä sanotaan, että kyseessä on lasten oikeus tavata etävanhempaansa, mutta oikeasti kyse on isän oikeudesta tavata lapsia. Ja siitähän Suomessa on satoja esimerkkejä, että isä tapaa silloin kuin hänelle sopii, ei sovittujen tapaamisaikojen mukaan.

Kyllä aikuisen velvollisuuksiin kuuluu huolehtia yhteydenotoista, niin sinun kuin isänkin osalta.
Mutta juu, jos kaupunki maksaa elatustuet ja isän maksettavaksi jäävää pienehköä summaakaan ei kuulu, ei kovin hyvältä isältä kuulosta tai halukkaalta olemaan isä.. oletteko ikinä yhdessä olleet vai onko lapset täysin vahinkoja? Väkisin en lapsia tuollaiselle isälle pistäisi, jos ei kiinnosta ei kiinnosta, tee hänelle selväksi se -säännölliset tapaamiset tai ei mitään, turha sitten vuosien päästä tulla lapsia kinuamaan luokseen jos ovat jo unohtaneet isänsä...

Ettekö te fiksut immeiset usko, että lapsella on oikeus isään ja tapaamisiin, ei isällä lapseen. Ja jos isä ei osoita jatkuvaa kiinnostusta, en minä antaisi isän tavata ihan pieniä lapsia... Siis että lasten täytyisi kotoaan pois mennä.

En varmastikaan mukisematta antais.
Meillä nyt ei ihan samanlainen tilanne, mutta kun äxä on joskus alkanut isän oikeuksista pauhaamaan, niin silloin olen kysynyt, että mites ne isän velvollisuudet ja entäs lapsen oikeudet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä aikuisen velvollisuuksiin kuuluu huolehtia yhteydenotoista, niin sinun kuin isänkin osalta.
Mutta juu, jos kaupunki maksaa elatustuet ja isän maksettavaksi jäävää pienehköä summaakaan ei kuulu, ei kovin hyvältä isältä kuulosta tai halukkaalta olemaan isä.. oletteko ikinä yhdessä olleet vai onko lapset täysin vahinkoja? Väkisin en lapsia tuollaiselle isälle pistäisi, jos ei kiinnosta ei kiinnosta, tee hänelle selväksi se -säännölliset tapaamiset tai ei mitään, turha sitten vuosien päästä tulla lapsia kinuamaan luokseen jos ovat jo unohtaneet isänsä...

3,5v seurusteltiin. Mun mielestä se ei oo mun tehtävä aina sille soitella ja yrittää pitää yhteyttä. Nyt kyllä ajattelin että saa olla, jos ei mitään kuulu. Aloin jo miettiä, että saisi etsiä tapaamispaikan täältä läheltä ja sitten kun ne tapaamiset toimivat, niin voisi viedä omaan kotiinsa. Toivotonta tämmönen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmeisesti sinulla on muuta apua, tukiverkot kunnossa, kun et halua omaa aikaa?

Uusi mies, joka rakastaa lapsia mielettömästi ja niitä hoitaa yhtä paljon kuin minäkin. Äiti lapsia hoitaa, jos halutaan jonnekin kahdestaan lähteä. Työn lomassa ei kyllä pahemmin omaa aikaa tarvi, kun tuntuu että ollaan muutenkin niin vähän porukalla kotona. Mietin vaan, että turha biologisen isän on minua sitten syytellä, jos ei lapset halua häntä isompana tavata :/

Yhteistyössä