Kuuluuko kummin muistaa lasta ensimmäisenä syntymäpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummi itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kummi itsekin:
Teidän mielestä kuuluuko? Oletteko itse muistaneet ja onko teidän lapsia muistettu? Itse olen omia kummilapsiani muistanut, mutta meidän kuopusta ei toinen kummi muistanut. En odota mitään suurta, vaikka jotain itse tehtyä. Sai joululahjaksikin ihanan itsetehdyn lahjan kummiltaan. Mutta outoa, että ekana synttärinä ei muistanut mitenkään. Korttikin olisi osoittanut, että on muistanut. Ja synttäreistä on jo aikaa, eli jos olisi unohtanut, niin "myöhästyneet onnittelut" korttikin olisi jo tullut. Mietin, että suuttuiko, kun ei kutsuttu juhliin. Mutta hän asuu toisella puolella Suomea, en olettanut, että olisi ollut tulossa. Juhlissa oli ihan vain oma perhe ja isovanhemmat.

et kutsunut synttäreille - et halunnut, että kummi tulisi juhlimaan lasta, mutta olisit halunnu, että kummi muistaa lasta. jos kummi kuulee, että juhlittu on mutta häntä ei kutsuttu, ei varmaan tule vaikutelmaa, että kummi olisi tärkeä. miksi ihmeessä
et kutsunut kummia???

Mun mielestä kuuluu muistaa, mutta myös vanhempien täytyy muistaa kummia eli kutsua juhliin tms. Mua itseäni suoraan sanottuna raivostuttaa eräs kummilapseni tahi hänen vanhempansa. Asumme n.250km päässä toisistamme ja kutsua juhliin ei ole tullut kuin kerran (12v). Lähetän aina lahjan postissa kuitenkin.
Omilla lapsillani asuu molemmilla yhdet kummit juurikin 250km päässä ja aina kutsun juhliin. En oleta, että he pääsevät aina juuri tuolloin tulemaan, mutta mielestäni on kohteliasta kutsua. Miksi kummin täytyisi muistaa kummilasta, elleivät kummilapsen vanhemmat edes juhliin kutsu?

Siis oikeesti jätitte kummin kutsumatta synttäreille, ja vielä niille ekoilla :o Kyllä mä kummina olisin loukkaantunuy tuosta.. Vaikka olisi melkein varmaa ettei kummi pääse niin kyllä se nyt kutsutaan sinne. Mitäs enää mietit miksei muistanu, etpä sinäkään häntä kovin arvossaan pitänyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Mä en oikeasti kyllä tajua, että pakkoko niitä kummilapsia on haalia niin paljon, ettei jaksa muistaa niiden synttäreitä edes? Joo, lahjat eivät ole tärkein asia, mutta lapselle ne usein ovat hyvinkin merkityksellisiä.

Minä olen kaikille vihjaillut ja sanonut ihan suoraan, että kummilapsikiintiöni on täynnä, mutta tämä yksi pariskunta ei vain ymmärtänyt sitä. Kummiudesta kuulemma ei sovi kieltäytyä, joten minkäs teet. Minä olisin ollut valmis kaiken uhallakin jopa kieltäytymään, mutta mies ei suostunut aiheuttamaan moista skandaalia.

Meillä ainakin tapana, että kummilasta muistetaan tietysti ristiäisissä, rippijuhlissa, synttäripäivinä sekä jouluina.

Jotkut ovat sitä mieltä, että kummilasta muistetaan vain ristiäisissä ja rippijuhlissa, joka on mun mielestä outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummit kuuluu kutsua lapsen syntymäpäiväjuhliin ja kummin kuuluu silloin myös muistaa lasta.

Kuulepas nyt, kummin ei kuulu tehdä yhtään mitään muuta kuin toimia kummilapsensa hengellisenä opastajana. Tämä on siis se kummin alkuperäinen tehtävä. Lahjomiset ovat vain ahneiden vanhempien keksintöä.

Eli lahja kummilta olisi kyllä kelvannut, mutta itse kummi ei ollut tervetullut juhliin??? :O Aika erikoista minusta!

Itse kyllä lähetän kutsun, vaikka tietäisinkin, että kyseinen henkilö ei pääse paikalle. Mutta minusta on kohteliasta kutsua ja näyttää sillä tavalla, että hän on tervetullut juhliin. Jokaisen oma asia on sitten se, pääseelö tulemaan tai haluaako tulla. Jos itse en saa kutsua kummilapseni synttäreille ja muut sukulaiset saavat, niin silloin koen, että myöskään minulla ei ole mitään pakkoa ostaa lahjaa.

Yhteistyössä