Kuuluuko kotiäidille kesälomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jaska";24278021]Ei vai? Oikeasti? Kuka ei tiedä? Eiköhän tämän tiedä jokaisen lapsiperheen vanhemmat sukupuolesta riippumatta. Miten olisi edes mahdollista että kotityöt ja lasten hoitaminen olisi toisen vanhemman vastuulla 24/7??[/QUOTE]

No meillä kyllä kotityöt on tehtynä siinä vaiheessa kun mies tulee töistä. Viikonloppuisin ainut kone on mitä siivoamiseen käytetään on tiskikone, pyykit yms ehtii kyllä odottamaan arkea. Ehdin kyllä 8 tunnissa tehdä kotityöt, ei meillä niiiin iso lukaali ole.

Mä en vieläkään tajua. Mun mielestä äitiyslomalla ja kotihoidontuella kotona oleminen oli niin letkeää :) aamulla rauhassa kahvia, sit ulos hengailemaan, parin tunnin päikkärit ja ulos aurinkoa ottamaan. Talvella pulkkamäkeen tms.. Mun työmoraalilla se on kokoaikaista lomailua. Pyykit, tiskit, safkat ja siivous meni siinä sivussa.

Mutta siis kyllä miehenkin pitää lapsia välillä hoitaa, sitä en vastusta.

:D Riippuu lapsista ja tietty siitäkin mistä äiti tykkää. Kuopuksen kanssa tämä on ollut yhtä lomaa koko ajan, kertaakaan en hänen kanssaan ole tuntenut itseäni väsyneeksi tämän kohta 8kk aikana. nuo isommat taas ovat... oma lukunsa. Muistan kun aikanaan kakkosen ollessa reilu 2v ja esikoisen 1v palasin itse töihin miehen jäädessä koti-isäksi ja silloin minulla alkoi todellinen loma! :saint:

Ja kieltämättä nytttenkin kun nuo 5v ja 6v ovat olleet lomalla, tunnen kuitenkin sisälläni että oma lomani alkaa vasta kun he palaavat päiväkotiin. Toki tämä yhteisloma on mennyt ihan ok, oletuksiin nähden hyvinkin, mutta siis kuitenkin omalla tavallaan sellainen työleiri että jotenkin sen loputtua varmaan tuntee itsensä hetken verran väsyneeksi.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="vieras";24278032]No meillä kyllä kotityöt on tehtynä siinä vaiheessa kun mies tulee töistä. Viikonloppuisin ainut kone on mitä siivoamiseen käytetään on tiskikone, pyykit yms ehtii kyllä odottamaan arkea. Ehdin kyllä 8 tunnissa tehdä kotityöt, ei meillä niiiin iso lukaali ole.[/QUOTE]

Teillä on siis varmaankin sovittu näin, ehkä äänettömästi, mutta kuitenkin sovittu.. Ja eihän se että sinäs siivoilet ja laitat ruokaa päivällä tarkoita sitä että mies ei tietäisi millaista on olla kotona 24/7, vai?

Eikö loma ole poikkeamaa arjesta, minusta lomaa voi aivan hyvin olla se että tehdään (kotona) asioita joita ei talvella tehdä.
Puolisoiden lomanvietto tavoissa valitettavasti joskus on ristiriitoja. Mukavaahan se olisi jos asioita tehtäisiin yhdessä, mutta ei kai ketään voi pakottaa viettämään lomaa minun tavallani.

[QUOTE="Jaska";24278053]Teillä on siis varmaankin sovittu näin, ehkä äänettömästi, mutta kuitenkin sovittu.. Ja eihän se että sinäs siivoilet ja laitat ruokaa päivällä tarkoita sitä että mies ei tietäisi millaista on olla kotona 24/7, vai?[/QUOTE]

Mistähän se tietäisi mitä minä päivän aikana teen? Miehet eivät ymmärrä yhtään mitään esim. siivoamisen päälle, eivät takuulla huomaa että ikkunat on pesty yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24277729:
Paskat. Töitä vuorotta.

Ja palkatta :D

Ymmärrän että miehes haluaa levätä, mutta sitä en, ettet sinä saisi minnekään lähteä.
Jonkinlaiseen kompromissiin tulisi siis pyrkiä.
Anna sen loikoilla pari päivää ja ehdota sitten uusiksi?

Turha tähän on sanoa että meillä mies viettää mielellään aikaa lastensa kanssa kun lomailee (sen pari päivää kerrallaan epäsäännöllisesti pitkin vuotta) eikä vaadi että myös minä nökötän kotona ellen sitä halua.

Totta. Olen samaa mieltä.
Kyllä mielestäni kotiäitikin tarvitsee huilia jotta jaksaa taas puurtaa kotona. Meillä mies ei todellakaan ollut lomalla kovin innokas lähtemään minnekkään lomareissulle tänä vuonna. Joten olimme suurimman osan aikaa vain kotosalla (uiden, ulkona syöden yms.). Lasten kanssa tietenkin. Hän halusi olla ja röhnöttää lapsensa kanssa kun ei juuri ehdi muuten olla hänen kanssaan. Ja minäkin pääsin yksin ulkoilemaan kamujen kanssa....niin yhdessä käytiin miehen kanssa muutaman päivän reissulla kahdestaan. Ja nyt jaksaa taas molemmat tätä arkea.
Niin paljon aina sanotaan siitä, että erotaan niin herkästi kun ei kestetä arkea...miksi siitä arjesta ei voisi tehdä hiukan helpompaa juuri niin, että annetaan toiselle ja saadaan itse myös. Sen verran suhteessakin pitää olla itsekäs, että ottaa oman aikansa silloin kun on siihen hyvä hetki.
Ei pidä vaatia toiselta sitä mihin ei itse kykene.

Yhteistyössä