Kuuluuko hampaan vihloa, kun se on paikattu?

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Yleensä on aina puudutettu, mutta nyt ei, Kun menin oikeasti lohjenneen hampaan takia ja mulla oli sitten reikäkin. Olisin joutunut mennä toisella kertaa jos oisin halunnut puudutteen.

Niin, eli en tiedä, kuuluuko vihloa, koska yleensä on ollut suu puudutettuna.
 
Rukoilijasirkka
Okei. Ei se tietty samalla tavalla vihlo, kun poratessa. Oikeastaan kipu on tosi pieni, mutta ajattelin nyt kysyä, kun en tiedä, enkä muista, kun on niin kauan siitä kun on ilman puudutetta tehty.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sattuu:
Kysyn samassa ketjussa, että onko normaalia kun vihloo vielä 3kk paikkauksen jälkeen ja hampaalla ei voi purra?
Hui... En usko kyllä sen olevan normaalia. :| tai ehkä kandee soittaa hampilääkäriin ja kysyä siitä?
 
vieras
Itse kävin paikkauttamassa hampaan, jossa oli pienen pieni reikä noin kuukausi sitten. Vaivaa samalla tavalla nyt paikkauksen jälkeenkin, eli syödessä vihloo, jos jotain kovaa osuu paikan kohdalle. Mukava sitten jos/kun toiselle puolelle suuta tulee reikiä, kun nyt syön vain toispuoleisesti. Soseruokavaliolle jo ennen kolmeakymppiä :LOL: Hyvin paikkasivat!
 
täälläkin vihloi
Mulla porattiin pari vuotta sitten eka kertaa ilman puudutusta. Sen paikkauksen jälkeen hammasta vihloi aina kun sillä puraisi jotain, ja sitä kesti monta kuukautta. En enää muista kuinka pitkään, mutta ainakin 2kk. Soitin hammaslääkäriin ja kysyin asiasta. Sanoivat, että on ihan normaalia, että hammas aristaa praamisen/paikkaamisen jälkeen pitkänkin aikaa. Jouduin pureskelemaan kovat ruuat toisella puolella pitkän aikaa. Ei kiva! :( Mutta meni se sitten ohi. En tiedä olisiko sitten vihlonut noin pitkään, jos olisi ollut puudutus!
 
Mulla
Mulla paikattiin tänään hammas. Ja enkä ehtiny puudutteesta sanoa mitään kun lääkäri alko sitä jo paikkaamaan joten ilman mentiin :D Ei mulla mitään vihlontaa siinä tunnu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin vihloi:
Mulla porattiin pari vuotta sitten eka kertaa ilman puudutusta. Sen paikkauksen jälkeen hammasta vihloi aina kun sillä puraisi jotain, ja sitä kesti monta kuukautta. En enää muista kuinka pitkään, mutta ainakin 2kk. Soitin hammaslääkäriin ja kysyin asiasta. Sanoivat, että on ihan normaalia, että hammas aristaa praamisen/paikkaamisen jälkeen pitkänkin aikaa. Jouduin pureskelemaan kovat ruuat toisella puolella pitkän aikaa. Ei kiva! :( Mutta meni se sitten ohi. En tiedä olisiko sitten vihlonut noin pitkään, jos olisi ollut puudutus!
No mulle ainakin olevinaan laitettiin puudutus, mutta ei se sinne hampaaseen asti toiminu. Huuli ja kieli oli vähän epänormaalin tuntuiset, mutta kyllä se itse poraus ja paikkaus vihloi. Ja on se kumma, ettei sitä uskota, että vihloo! Mitä samperi puoskareita ne sinne palkkaa!? Tulin siihen tulekseen etten naislääkäreille/ham.lääkäreille mene enää. Niistä on vaan huonoja kokemuksia. Ja tämän sanoo ihminen, joka on henkeen ja vereen tasa-arvon kannalla. Kait ne ämmät siellä katsoo, että tolla on vääränlainen naama ja puuduttavat sitten miten tykkäävät ja kiduttavat kun siihen kerran tarjoituu oiva tilaisuus. Joo, joo, keljuttaa....
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin vihloi:
Mulla porattiin pari vuotta sitten eka kertaa ilman puudutusta. Sen paikkauksen jälkeen hammasta vihloi aina kun sillä puraisi jotain, ja sitä kesti monta kuukautta. En enää muista kuinka pitkään, mutta ainakin 2kk. Soitin hammaslääkäriin ja kysyin asiasta. Sanoivat, että on ihan normaalia, että hammas aristaa praamisen/paikkaamisen jälkeen pitkänkin aikaa. Jouduin pureskelemaan kovat ruuat toisella puolella pitkän aikaa. Ei kiva! :( Mutta meni se sitten ohi. En tiedä olisiko sitten vihlonut noin pitkään, jos olisi ollut puudutus!
No mulle ainakin olevinaan laitettiin puudutus, mutta ei se sinne hampaaseen asti toiminu. Huuli ja kieli oli vähän epänormaalin tuntuiset, mutta kyllä se itse poraus ja paikkaus vihloi. Ja on se kumma, ettei sitä uskota, että vihloo! Mitä samperi puoskareita ne sinne palkkaa!? Tulin siihen tulekseen etten naislääkäreille/ham.lääkäreille mene enää. Niistä on vaan huonoja kokemuksia. Ja tämän sanoo ihminen, joka on henkeen ja vereen tasa-arvon kannalla. Kait ne ämmät siellä katsoo, että tolla on vääränlainen naama ja puuduttavat sitten miten tykkäävät ja kiduttavat kun siihen kerran tarjoituu oiva tilaisuus. Joo, joo, keljuttaa....
No jos se osuu hermoon, niin sitä oikeasti on kai vaikea puuduttaa.
 

Yhteistyössä