Kuuluuhan morsiusparin maksaa itse häänsä?

  • Viestiketjun aloittaja kyrsiintynyt
  • Ensimmäinen viesti
kyrsiintynyt
Mua niin sieppaa miehen teinisisko, menee naimisiin aikalailla kiireellä, eka piti olla ihan pienet häät perheen kesken ja nyt ne on paisuneet ja paisuneet, väkeä on tulossa jo vajaa 100. Eikä neidillä oo kyllä penniäkään rahaa laittaa häihin, opiskelija kun on. Pistää niin kyrsimään kun maksattaa sitten muilla noin isot häät.
Itse me mennään ensikesänä vihille ja vain ja ainoastaan perheen läsnäollessa ja itse maksetaan joka penni....
miten teillä, maksoiko anoppi vai te itse?
 
vieras
Mä oon kyllä niin vanhanaikainen, että ajattelen, että sitten joskus tulevaisuudessa me maksamme tytärtemme häät. Vanhempani ovat myös maksaneet mun ja siskojeni häät ja osallistuivat myös veljeni häiden maksamiseen.
 
memmu
Meillä meni niin, että osa maksettiin ite ja sitten kysyttiin kummankin vanhemmilta, että haluatteko ottaa osaa kustannuksiin. Molemmat onneksi halusi, mutta ei kyllä pakotettu.
 
MySelene
ekat häät mun vanhemmat maksoi. ite maksoimme vaan vaatteet, somukset, meikit jne.

kesällä olis tokat häät ja mun venhemmat maksaa ruuat. ite maksamme loput.

ihan sama siinä on kuka maksaa mitä jos molemmat ovat tyytyväisiä. jos muut haluu maksaa niin en pane vastaan ainakaan. :D
 
Kyllä itse ajattelen niin, että itse on laskettava häät maksettavaksi. se on sitten eri asia, jos joku vanhempi tarjoutuu auttamaan ja antaa jonkun summan käytettäväksi. Mutta minusta on aika tytlyä vain olettaa, että vanhemmat maksavat ja sitten järjestellä joitain sikakalliita prinsessahäitä.
 
Vanha tapahan on, että morsiamen vanhemmat maksavat häät. Silloin tosin meininki on ollut aika erilaista kuin nykyään. Juhlat on usein pidetty kotona ja tarjottavat tehty itse. Ja häiden järjestäminen on kokonaisuudessaan ollut muiden kuin morsiusparin vastuulla.

Vanhemmat saavat häät maksaa, jos haluavat. Jos joku vaatii, että vanhemmat maksavat, niin minun mielestäni hääparin silloin pitää tyytyä siihen, mitä heille tarjotaan. Nykyisin kuitenkin pari haluaa tehdä häistään omannäköisensä, joten aika tökeröä on silloin odottaa, että joku muu ihan mukisematta maksaa kaikki kulut. Maksajalla pitää olla sananvaltaa siihen, kuinka paljon hänen rahojaan käytetään ja mihin.
 
Mut eikös se sit ole niin, et se, joka kustantaa saa myös päätösvaltaa? Täältäkin kun saa aika ajoin lukea kauheista anopeista, jotka vaatii täysin epäolennaisia (hääparin tai ainakin sen morsiamen vinkkelistä)) vieraita kutsulistalle. Ja kuitenkin sit oletetaan, että vanhemmat maksaa...? Kun se on kerran tapa...? *kunhan mietin*

Me maksettiin häät itse ja päätettiin itse, kuka, mitä ja missä.
 
No mä ajattelin niin, että me itse maksetaan ja jos joku haluaa osallistua, niin apu otetaan vastaan. Eli itse järjestettiin ja kutsujina oltiin ja suurin osa maksettiin.

Eri asia on sitten, jos vanhemmat järjestää ne häät, toimii kutsujina ja päättää ketä kutsutaan, järjestää ruuat ja juhlat. Niin kuin ennen vanhaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yönlapsi:
Vanha tapahan on, että morsiamen vanhemmat maksavat häät. Silloin tosin meininki on ollut aika erilaista kuin nykyään. Juhlat on usein pidetty kotona ja tarjottavat tehty itse. Ja häiden järjestäminen on kokonaisuudessaan ollut muiden kuin morsiusparin vastuulla.

Vanhemmat saavat häät maksaa, jos haluavat. Jos joku vaatii, että vanhemmat maksavat, niin minun mielestäni hääparin silloin pitää tyytyä siihen, mitä heille tarjotaan. Nykyisin kuitenkin pari haluaa tehdä häistään omannäköisensä, joten aika tökeröä on silloin odottaa, että joku muu ihan mukisematta maksaa kaikki kulut. Maksajalla pitää olla sananvaltaa siihen, kuinka paljon hänen rahojaan käytetään ja mihin.

Tässähän se jo tulikin.

Meillä vanhempien maksuresurssit olivat nnin rajalliset ettei tullut mieleenkään pyytää sieltä mitään. Toisaalta ei edes kaivattu mitään isoja häitä, joten järjestettiin vihkiminen mukavaksi perhetapahtumaksi kuopuksen ristiäisten yhteyteen. Toisaalta jos vanhemmilla olisi oollut mahdollisuuksia ja halua osallistua niiinolisivat toki saaneet. Tosin silloin meidän olisi pitänyt antaa heille mahdollisuus päättää asioista ja vaikuttaa koko häiden järjestelyihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja yönlapsi:
Vanha tapahan on, että morsiamen vanhemmat maksavat häät. Silloin tosin meininki on ollut aika erilaista kuin nykyään. Juhlat on usein pidetty kotona ja tarjottavat tehty itse. Ja häiden järjestäminen on kokonaisuudessaan ollut muiden kuin morsiusparin vastuulla.

Vanhemmat saavat häät maksaa, jos haluavat. Jos joku vaatii, että vanhemmat maksavat, niin minun mielestäni hääparin silloin pitää tyytyä siihen, mitä heille tarjotaan. Nykyisin kuitenkin pari haluaa tehdä häistään omannäköisensä, joten aika tökeröä on silloin odottaa, että joku muu ihan mukisematta maksaa kaikki kulut. Maksajalla pitää olla sananvaltaa siihen, kuinka paljon hänen rahojaan käytetään ja mihin.

Tässähän se jo tulikin.
Tähän peesiin.
 
vieras
Meillä maksaa mun vanhemmat aika suuren osan, osa maksetaan itse. Ja näin mun vanhempien vaatimuksesta (isä sanoi, että kun hänen ainoa tyttönsä menee naimisiin, niin silloin hän kyllä haluaa maksaa) =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Kyllä itse ajattelen niin, että itse on laskettava häät maksettavaksi. se on sitten eri asia, jos joku vanhempi tarjoutuu auttamaan ja antaa jonkun summan käytettäväksi. Mutta minusta on aika tytlyä vain olettaa, että vanhemmat maksavat ja sitten järjestellä joitain sikakalliita prinsessahäitä.
Peesaan tätä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyrsiintynyt:
Mua niin sieppaa miehen teinisisko, menee naimisiin aikalailla kiireellä, eka piti olla ihan pienet häät perheen kesken ja nyt ne on paisuneet ja paisuneet, väkeä on tulossa jo vajaa 100. Eikä neidillä oo kyllä penniäkään rahaa laittaa häihin, opiskelija kun on. Pistää niin kyrsimään kun maksattaa sitten muilla noin isot häät.
Itse me mennään ensikesänä vihille ja vain ja ainoastaan perheen läsnäollessa ja itse maksetaan joka penni....
miten teillä, maksoiko anoppi vai te itse?
Kateushan tuossa paistaa läpi.. Harmittaisiko sua sitten, jos anopppi ehdottomasti haluaisi maksaa teidänkin häänne?
 

Yhteistyössä