Kuulumisia!

Täällä taas, kättä kiusaamassa. Tämä tuuliviiri varas ajan gynelle. Pääsen onneksi jo maanantaina. Sittenpähän päästään eteenpäin ja ei vielä ehkä oo liian myöhäistä tehdä inssiä ennen joulua. Tai mistäs sitä tietää.

Missä te kaikki ootte?? :wave: :wave: :wave:

Moi,

kiva kuulla susta Vilma! Harmi että sunkin elimistö kovasti tuntuu hidastavan hoitojen etenemistä, mutta onneksi pääset pian gynelle. Tulehan sitten kertomaan miten käy. Missä Susa luuraa? Joko olet varannut ekan ultran? Tänne ei kp 1 ole vieläkään tullut, mutta pientä tihkua on ollut jo kaks viikkoa. En edes jaksa laskea paljonko kierto on tällä hetkellä jo venynyt. Gynelle menen reilua viikkoa myöhemmin kuin Vilma, joten eiköhän se vuoto jotenkin saada tulemaan. Ja jos hyvin käy voidaan yksi hoitokin ehkä tehdä vielä tänä vuonna. Toivottavasti. Harmittaa ja ahdistaa tämä hoitojen odottaminen. :( Hyvä puoli tässä on se, että ei ole moneen viikkoon tullut käytettyä mitään hormoneja ja olo tuntuu pitkästä aikaa omalta itseltä.

Annimari

Moi naiset piitkästä aikaa!Jännä juttu että teillä menee elimistön oikut "samassa tahdissa" tai siis tarkoitan samalla tavalla?!Saitteko sillon ovulaatiotestitnäyttää plussaa?Nimittäin mun siskolla tuli pitkään vaan vähäistä vuotoa,meni lekurille ja sanoi että ovulaatio ei ollut tapahtunut vaan "tila jäänyt päälle",sai jotain lääkettä siihen..Voi näitä naisten vaivoja.Itsellä sillon kerran oli kp48 ennenkuin alkoi.Kiva vaan "kytätä"niitä jos pitkäksi menee!
Itse en ole ultraa yrittänyt muualta saada,tarttis varmaan tehdä asian hyväksi jotain.Eka neuvola ennen Itsenäisyyspäivää.Terkkari sanoi että norm.kuukautisten aikaan voi esiintyä muutamana eka raskauskuukautena niukkaa vuotoa.Pahoinvointi on ollut karseeta(pitkin vuorokautta),vai liekö oli vatsatauti tuos viime vkol,kun mikään ei kestäny sisällä!Syödä ei oikein osaa hyvällä rytmillä:pitäisi syödä pieniä aterioita monta kertaa päivässa,mutta kun mä päivällä vedän liian tuhdin annoksen niin ilta menee sitä sulatellessa!

Ruoasta puheen ollen,pitäisi varmaan jotain lähteä väsäämään.
Mukavaa joulun odotusta,vaikka sinne aikaa onkin ja kertoilkaahan sitten mitä gynet sanoi.Bye

Heipsistä Susa ja oli tosi kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Eikös sitä niin sanota että mitä huonompi olo on, sitä paremmin vauva voi :heart:

Kävin siis tänään siellä lääkärissä ja sanoin että oon lopen kyllästynyt tähän kuukautisten heittelyyn ja että oon valmis mihin vaan! Sain tero-kuurin, otan kaks tabua päivässä viikon ajan että ne kans sitten tulee kun oon viimesen lääkkeen ottanu! Mullahan oli sitä että kuurin jälkeen sai vielä 10 päivääkin odotella ennen ku mitään tapahtu. No, nyt sitten asiaan tuli korjausta.

Sitten alkaakin pistokset, hui!! Pistin kyllä jo ite siellä klinikalla, eikä se niin paha ollu ku mitä luulin! Kauheesti tuli vaan asiaa, muistankohan kaikki. :/ :/ Onneksi siinä oli ohjeet mukana, ja voinhan mä aina tulla täältä huhuilemaan apua jos joku klikkaa.. ??!!

No, taas kevenee rahapussi kummasti kun käy apteekin kautta. Mun mielestä valtion pitäis maksaa kaikki hoidot, eihän "lapsenteosta" luomuperheetkään maksa mitään =)

Ookoo, tää lähtee nyt keventään rahapussia niinkin turhaan ku kampaajalle! Taitaa jäädä se käynti sitten viimeseks piiitkiiin aikoihin!

Palataan taas :heart:

Sitä piti vielä ihmetellä kun lääkäri meinas että kp 1 on se kun alkaa tiputella ja kätilö meinas että sitten kun tulee kunnolla on vasta kp 1. En siinä hötäkässä sitten tajunnu kysyä että kumpi nyt sitten on se oikea.. Uskoisin kuitenkin sitä lääkäriä? Miten se vaikuttaa sitten loppukiertoon jos alottaakin pistokset vääränä päivänä? :eek:

Moi Vilma.Mullakin oli sitä tiputtelua ennen kunnon vuotoa,joten kyllä sä sit huomaat kun kunnon vuoto alkaa(jos sulla ei niukat muutenkin)ja siitä alat laskee ne kierronpäivät.
Totta,sen pistämisen kun kerran tekee niin "rima laskee".Pisteltiin kouluaikoina ensin appelsiiniin,sitten harjoteltiin koulukaverin käsivarteen mutta siitä oli jo niin kauan aikaa että kyllä mä sitä vatsamakkaraan pistämistä silti eka kerralla jännitin.Toivon ja uskon että sulle ja Annimarillekin käy "avusteiden"kanssa yhtä ihanasti kuin meillekin! ;)

No niin, nyt vihdoinkin kp 1. Hui, jännittää hieman pistosten alkaminen, mutta se taitaa olla sitä hyvää jännitystä.. =)
Hemmetin kiva vaan, kp 10 on sitten perjantai ja silloinhan on se seurantaultra. Toivotaan että siellä ei munis olis niin iso jo että se irtois viikonloppuna, en ala jos taas menee sivu suun koko homma viikonlopun takia!!! Vai irtoaako se ilman sitä piikkiä..?? :eek: Kaippa... :/

Mitäs teille sinne kuuluu?? Onko Susa käyny jo ultrassa? Olis kiva kuulla Annimaristakin! :wave:

Moi,

ihan pikaisesti olin täällä lukemassa, mutta nyt huvittaa ja on pakko kommentoida... Ollaan Vilma samassa tahdissa taas. Mulla on tänään kp 1 ja piikit alkaa huomenna, eli pistellään yhdessä... Mitä Susalle?

toiveikkaana uudessa kierrossa,
Annimari

Heips.
Kiva kuulla,että olette päässeet taas "asiassa eteenpäin".Jänskä yhteensattuma taas että teillä kp 1 sama! Jos viikonlopulle sattuu ovis niin kysykää siitä jarrutuspiikistä,kyllä se voi irrota ennen irrotuspiikkiäkin niinkuin mulla.Onneksi sitten toisella kerralla otettiin "varman päälle"ja "ruiskuteltiin"kotona ja irtoamisen jälkeen klinikalla.Itse kyllä tunsin ne ovispäivät ja sen irtoamisen kun kivut loppuivat.
En ole tilannut ultraa,ajattelin että menen nyt sitten sinne vasta kun virallisesti olisi eka niskaturvotusultra joskus joulukuussa(loppupuolella).Maanantaina on eka neuvola,jospa siellä sydänäänet kuuluisi?Olo on ainakin ollut ed. hirveä,kuinkahan kauan tätä kestää?Ei ollut eka raskaus tälläista.
No,oikein pirtsakkaa jatkoa ja kuulemisiin! =)

Heippodei! Hih, hauska kuulla että mennään samassa tahdissa Annimarin kanssa.. Ollaankohan me samassa työpaikassa kun menkat tulee aina niin samaan aikaan =) No, tuskinpa.

Mulla menossa neljäs piikityspäivä, perjantaina kattoon ultraan mitä siellä näkyy ja sitten vissiin maanantaina olis inssi.. Nippanappa saadaan varmaan jouluna tietää että miten on käyny.. Hui, jänskättää. Siitä tulis todellakin sitten paras joululahja!

No, lyhyestä virsi kaunis, kuulemisiin! :flower:

Moromuikkelis! Täällä on sitten inssi takana! Menin tänään ultraan kattomaan josko olisin jotain saanut kasvatettua niin lääkäri ilmottikin että jaahas, se on parempi ku soitat sen miehes tänne paikan päälle! Mä olin ihan puulla päähän lyötynä että häh, nytkö se sitten tapahtuu. No, onneksi sain sitten mieheni vihdoin ja viimein kiinni ja inssi tehtiin tuossa iltapäivällä.. Pistin Pregnylin noin 1½ tuntia ennen toimenpidettä, millonkahan olis ovis sitten ootettavissa..?? En löytäny siitä mistään tietoa, enkä tietenkään tajunnu kysyä lääkäriltä.

Jospa se tällä kertaa sitten onnistuis, onneksi siellä oli kaks isompaa munista ja yks hieman pienempi (en tiiä oliko liian pieni..), mahdollisuudet tuntuis ainakin hieman paremmilta ku viime kerralla, siittiöitä oli noin 9 miljoonaa ja ne kaikki oli hyviä.. =)

Nyt eikun joulun odotukseen, joulusta tulee tänä vuonna joko erittäin ihana tai sitten oon masiksessa koko pitkän viikonlopun. Huoh, menispä äkkiä nää pari viikkoa tässä!

:heart: Mitä kuuluu, tylleröiset? :heart:

Moro ja nyt pidän sitten peukkuja teille,että kaikki kääntyisi parhain päin!! Vilma,en muista tarkkaan mutta olenkohan väärässä jos sanon että piikitksen jälkeen ovis tapahtuu n.24h sisällä,mutta mulla ei menny noin kauaa.Toka kerrallahan sitä myöhäistettiin niin että välissä oli yli 12h ja silti oli molemmilla kerroilla irronnut.Eka kerralla pistin varmaan turhaan kun kivut loppuivat ennen irrotuspiikkiä.

Jeps,nyt ei sitten auta muu kun teidän odotella taas ja tarkkailla oiteita.Mä huomasin tissikivusta että olisinkohan raskaana ja kipeät nuo on vieläkin!Pahoinvointia edelleen,onneksi sain kunnialla vedettyä viikonlopun 3v.synttärit.Ei tässä kummempia,pe olisi kauan odotettu eka ultra,mutta en tiedä myöhäistyykö se kun sillon on rv10+3,ja se pitäisi olla niskaturvotusultra,joka yleensä tehdään vähän myöhemmin,joten hoitsu on tainnu katsoa pvämäärän väärin.No,täytynee tarkistuttaa asia..bye ja onnea/paljon plussasäteitä matkaan!

Kuka lohduttaisi Nyytiä..?!
Täällä odotellaan pelonsekaisin tuntein että mitäköhän tästä vielä tulee. En tiiä huomasitteko mun alotuksen tuosta vuotoasiasta? No, vuoto jatkuu edelleen enkä usko että se voi enää ovulaatiovuotoa olla, ei kai se nyt herranjumala näin montaa päivää kestä??!! Eli limakalvossa on ihan vissiin haava joka vuotaa. No, jospa kävis kerrankin tuuri eikä tuo vaikuttais mitenkään tärppäämismahiksiin (niin varmaan)..

No, eipä se auta ku odotella, onneksi on nuo jouluhössötykset niin on jotain muuta ajateltavaa!

Palataan, toivottavasti pian! :)

Hellou.Huomasin kyllä kirjoituksesi Vilma,mutta en oikein osannut vastata kun ei kokemusta/tietoa asiasta.Mutta jos näin maalaisjärjellä ajattelee niin ei kai se nyt vielää voi menkkavuotoa heti oviksen jälkeen olla!?Etkö juuri kirjoittanut että inssi oli "kovakourainen toimenpide",uskon että se johtuu vaan siitä.Kyllä olisi ihana/mitä parhain joululahja että tietäisitte olevanne raskaana ,vai mitä?Eli saatte lisää jännitystä joulunaikaanne..mä kirjotinkin jo teidän puolesta toiveistanne joulupukille,joten nyt sitten "peukuttamaan"!

Jos teistä tuntuu ettette halua kuulla "mun kuulumisista"/raskaudesta(ymmärrän hyvin) niin kertokaa vaan,voin vaan olla tästä eteenpäin samat asiat läpikäyneenä teidän "hengessä mukana"ja tukea teitä.Voidaan sitten perustaa uusi "kolmen kopla"odottavien palstalle KUN kaikki olemme raskaana. Nimittäin tuntuu tosi kurjalta itse kertoa hyviä uutisia tässä,eikä tarkoitus ole suinkaan pahoittaa mieltänne mutta kerron nyt sen että pahin jännitys on nyt ohi!Kävin pe:na ultrassa ja kaikki ok eli yksi sikiö pyöriskeli kovasti masussa!Eli on siellä uusi elämä alkamassa!Laskettu aika on n.10.7.05 ellei käy niin kuin eka raskaudessa että syntyy aiemmin..Toivottavasti ei!

No,ei tässä muuta kun "Joulun taikaa" ja hyvää mieltä kaikille,toivoopi Susa-tonttu ;)

Hei Susa! Kylläpäs ilahduin kun huomasin sun viestin!
Ja mitä tulee noihin kuulumisiin niin mää ainakin haluan kuulla sun raskauskuulumiset, koska musta ne on oikeasti mielenkiintosia asioita, ja joita myöskin sitten ite saa joskus tulevaisuudessa läpikäydä (ainakin toivotaan niin)! On tietty sellasia hetkiä että ei haluais nähdä yhtään pulleaa masua, mutta ne on onneksi vaan sellasia yksittäisiä päiviä ja ohimeneviä masentuneisuuden hetkiä. Eli ei muuta ku kaikki kuulumiset kehiin vaan! =)

Meillä tosiaan jänskätään ens viikolla, just miehelle meinasin että en kyllä testaa jos ei oo mitään oireita vaikka menkat oliskin myöhässä! Sitten vasta kun alkaa maha näkymään niin voin uskoa että ahaa, tässäpäs odotellaankin perheenlisäystä..! :kieh: No, ihan oikeasti, olishan se mahtava saada ja antaa sellanen joululahja ku positiivinen raskaustesti, eipä sitä paljon sitten muuta tarviskaan! Sepä oliskin mun vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi.. ;)

Palataan taas!!
Missä menee Annimari??!! :wave:

Moi =)

Ihanaa kuulla, että Susalla ja pikkuisella on kaikki hyvin ja Vilmallakin on kaikki syyt olla hyvillä mielin näin joulun alla. Ja miksipä ei, sillä joulu on ihmeiden aikaa ja kaikkea voi sattua ja tapahtua... Eiköhän oteta Vilma tuosta Susan vinkistä vaarin, kanneta kortemme kekoon ja laiteta joulun jälkeen uusi la07-08/2005 ketju pystyyn.

No, enpä uskalla vielä mennä asioiden edelle, mutta toiveikas olen kyllä, sillä myös mulla on myös juuri alkanut toinen piinaviikko, eli vielä joulun pyhinä voisi ehtiä plussan saada jos hyvin sattuisi. Tällä kertaa on icsin ansiosta "kovat piipussa" ja tammikuussa vielä mahdollisuus pakastesiirtoonkin. Kyllä jännittää, mutta pitäisi saada pidettyä jalat maassa!

terkuin, Annimari

Mukava kuulla sinustakin Annimari! Toivotaan että tällä kertaa tärppää kun tosiaan on "kovat piipussa"..!! Ja joulukin vielä kaikenlisäks!

Tulin pikaisesti käymään ja toivottamaan oikein rauhallista ja lämmintä joulua. Me lähdetään perjantaina kohti kotikontuja, joten ennen sitä en kauheasti ehdi täällä piipahtelemaan..

Eipä sitten muuta ku kaikki peukut ja varpaat pystyyn, tää testaa viimeistään aattoaamuna ellei menkat yllätä jo ennen sitä!

:heart: Vilma

Hoi Vilma ja Annimari,jännittyneenä odottelen kuulumisianne!Kertokaahan kun ehditte..
Täällä sulatellaan vielä joulusyömisiä,enpähän vieläkään osaa syödä tarpeeksi vähän kerrallaan..Aaton jälkeen en hirmuisesti ole pystynyt ruokaa suuhan laittamaan.Liekö painokin kohta laskusuunnassa?

Pitihän se arvata, negaa tuli :'(

Tää kaikki vaikuttaa minuun niin negatiivisesti, että oon masiksessa lähestulkoon koko kuukauden aina ja siks me päätettiinkin että enää yhteen tai korkeintaan kahteen inssiin lähdetään ja sitte se on siinä.Sen jälkeen keskitytään elämään tätä hetkeä eikä kunpameilletulisvauva-elämää. Meillä alkaa myöskin rakennusprojekti, joten se vie aika lailla mehut meistä molemmista. Sitten katotaan uudestaan hoitoja kun on talo paremmalla mallilla -jos sittenkään..

Tiedän, hoidot on vasta alkutaipaleella mutta jos tää kaikki vaatii mun mielenterveyden jo tässä vaiheessa niin antaa olla. Jos näin on tarkotettu että meille ei biologista lasta suoda niin ei sitte. Täytyy sitten kehitellä jotain muuta..

Ja tää poistuu nyt takavasemmalle, hyvää jatkoa teille molemmille ja toivottavasti Annimarilla on tärppi käynyt!

:flower: Vilma

mom of two
:hug: Voi Vilma... Surullista.. :'( Toivoisin, että et luovuttaisi, mutta elämää on ilman vauvojakin. Keskittykää nyt toisiinne, niin ehkäpä vielä plussa yllättää. Sydämestäni sitä sinulle toivon. :heart:

Sivusta olen tätä ketjua seuraillut ja te tunnutte jo aivan tutuilta. :)

Olen pahoillani Vilma. Tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntuu. Veritesti näytti mulle puhdasta negaa, joten se siitä toivosta sitten. Olen sisältä ihan rikki, vaikka yritin valmistautua tähän. Samalla uskoin, toivoin ja luotin niin kovasti "viimeiseen mahdollisuuteen", ja luulin että sinne asti ei koskaan edes tarvitsisi mennä. Nyt usko omaan jaksamiseen on pienempi kuin usko hoitojen onnistumisen, joten uusiin hoitoihin lähteminen tuntuu mahdottomalta.

:'( Annimari :'(

:'( Voi olen niin pahoillani Annimari! Elämä on niin epäreilua!

Kiitos mom of two ja Susa tsempeistä, täällä elämä näyttää taas valoisammalta, niin kuin aina niiden ekojen menkkapäivien jälkeen. Mutta ei niin valoisalta että oltais muutettu mieltämme. Tänään alkaa taas pistokset ja sitten viimeistään ens viikon torstaina olis se viimeinen inssi. Toivotaan että muniksia kasvais taas samaan malliin ku viimeksi.

Mutta pitemmittä puheitta,
:hug: kaikille ja erityisesti Annimarille!

Näkyillään taas joskus!

Voi itku,olen todella pahoillani minäkin teidän molempien puolesta ja muistan kuinka kovat odotukset mullakin oli eka inssiin ja mikä pettymys sen jälkeen...Pienihän se onnistumisprosessi/kierto siinä on,mutta ihmeitä tapahtuu -olen elävä esimerkki teille siitä!
Se on niin pirun väärin että ketkä sydämestään oikein toivovat ja haluavat /"tekevät"PITKÄÄN lasta,niin toiveisiin ei vastata!Niitä tunteita ei kukaan muu voi täysin ymmärtää kuin samat asiat läpikäyneet ihmiset.Se toive pyörii jatkuvasti päässä ja kierrosta kiertoon ja jos siltä tuntuu että se hallitsee liikaa elämää/vie elämänilon niin ehkä pieni breikki on paikallaan(jos ikä ym.ei paina päälle)?Usein mietinkin juuri niitä kysymyksiä että miksi ei meille tai mistä meitä rangaistaan?Vaikka turhahan siinä on kai enää yhtään enempää itseään tai luontoa syyttää,tarpeeksi vaikeaa muutenkin.
Toivottavasti saatte miehiltänne ym.tukea tarpeeksi!Se on tarpeen..

En tiedä mitä teille Vilma ja Annimari sanoisin,mutta yrittäkää jos vielä henkinen vointi antaa myöten..jokainenhan sen itse kyllä tietää milloin raja tulee vastaan.Mutta ette usko kuinka olette mielessäni ja toivon teille todella "parempaa" ja onnellista Uutta Vuotta ja Voimia arkeen ja sitä että unelmanne täyttyisivät!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä