Kuulumisia!

Heippa vaan Susa ja Annimari! Voihan harmi että taas kävi samalla tavalla inssissä ku viimeksi, Susa. Mutta ehkäpä tuo teidän petipuuhastelu sitten auttoi asiaa, jos näin voi sanoa ;) Toivotaan niin!! Ja plussailuonnea toivottelen myös sulle, Annimari!

Sitten omaan napaan..Täällä piinaillaan, tai no piinaillaan ja piinaillaan, pms-oireet tekee taas tuttua tuloaan. Oon kärtyilly ja maha temppuilee, mutta sehän vaan tietää sitä että uutta kiertoa kohti ollaan menossa. Jee, sitten pääsee taas tositoimiin! Ja sopivasti kuluttamaan pari sataa euroa ihan muuhun ku joululahjoihin, mutta ei sillä väliä, hyvään tarkotukseen menevät rahat! Ja ehkäpä sitten myös siihen maailman parhaaseen joululahjaan :)

Ookoo, alotin nyt uuden aiheen, kirjotelkaahan kuulumisia! Ja piinistelytsemppiä! :heart:

Aniir70
ei tuo inssi lokakuussa ketju kelvannut? vaikka siitä jo edellisessä ketjussa puhuttiin. :) No jatketaan kaikki sitten tähän. Tyhmä varmaan pitää kahta "identtistä" ketjua rinnakkain.

Mun tilanteen voi lukea siitä lokakuun ketjusta.

Hei Aniir,Vilma varmaan siksi aloitti oman ketjun kun ollaan tässä chattailtu jo pidemmän aikaa,ettei tarvitsisi kaikkea aloittaa alusta kertoa tai voihan sitä tietty "unohtaa aikasemmat" ja aloittaa uudestaan nyt lokakuusta.Itse en ainakaan jaksanut kertoa kuin lyhyesti inssistä lokakuun inssit otsikon alla,ilmottauduin vain ketjuun.Ihan miten vaan..
Vilma,toivon todella että viimeistään piikitykset ym.auttaa teitä,mulla ne ainakin tehoaa(mutta missä toivottu "tulos"?) ja tässä kierrossa ehkä kypsytti munarakkulan jo vähän liian odotettua nopeammin että noin kävi taas!Ihme ja kumma,tämä lekuri ei puhunut mitään jarrutuspiikistä,vaikka viikonloppu oli tulossa?!No,ei kun jatketaan vaan piinailuja.Kyllä otti vauhdikas lauantai vähän voimille,mutta irrottelu teki hyvää ja nyt taas ollaan "elävien kirjoissa".Tuosta juhlimisesta voisi kai sanoa meikäläiselle,että pitäisi harjoitella enemmän tai useammin ettei tarvitsisi seur.päivänä kärsiä!No joo,se oli vitsi!No nyt käyn pötköttämään,alavatsaakin vielä särkenyt tänään.Kuuluillaan! ;)

Aniir70
Hei

Luin teidän edellisen ketjun ja nyt olen jyvällä B)

Pääseekö mukaan?

Mulla on kanssa toisen inssin piinistely menossa pp 12.
Te käytte varmaan yksityisellä? ihanan nopeeta toimintaa.
Me NKL ja siellä ne tekee joka toiseen kiertoon. Ainakin meille.

Olen 35 vee, mies 40. Miehelläni on lapsia, yhteistä tehty ainakin kolme vuotta. Syytä lapsettomuuteen ei löydy.

Ekassa mulla alkoi menkat kp25 kun yleensä kp29-30, nyt menossa kp 27. Napa: mulla ei enää tissitkään arat. Pitänee alkaa puristelemaan niitä.. Muitakaan oireita en huomaa.

Oletteko mittailleet lämpöä? mä aina välillä ja se huitelikin 37 paikkeilla, mutta eipä enää. Joten kyllä kait kohta sitten lorahtaa.
Mulla olisi kaapissa Acon testi, mutta en vielä uskaltanut testata. Testipäivä kyllä onvasta to tai pe.

ja anteeksi tuo mun edellinen viesti. Se oli vähän tyly, ei ollut tarkoitus

Annimari76
Moimoi,

ja tervetuloa piinailemaan Aniir. Sulla alkaakin olla tosi jännät ajat, samoin Vilmalla. Pitelen peukkuja teille! Susa, varmasti oli ihan hyvä välissä tuulettaa, jokos alkaa olo kirkastumaan ;-) ? Kyllä se sun munasolu lienee myöskin kohdannut iloittelussa vertaisensa ja kun vielä inssissä meni varmistukset päälle niin eiköhän sulla ole ihan kivaajännää edessä pari viikkoa. Toivotaan kovasti että jännittäminen auttaa.

Se on muuten tosi tylsää ja tuntuu tosi väärältä kun lääkärit ei kerro sitä mitä ne tietää esim. tapaus Susan jarrupiikkimahdollisuus tai lukemattomat kertomukset diagnooseista joita on tehty "joskus", mutta ei vaan ole kerrottu potilaalle. Potilasreppana saa tietää vasta vuosia myöhemmin ihmetellessään miksi ei tärppää sen sijaan että olisi heti hakeutunut tehokkaimpaan mahdolliseen hoitoon.

Susa, kysyit niistä eettisistä kysymyksistä. Meillä mietitään ISCIä ja sitä miten luonnon valinta silloin toteutuu ja sitä jos saataisiin ylimääräisiä alkioita niin pakastaminen kaikkine vaiheineen mietityttää ja mahd. ylimääräisten alkioiden kohtalo. Toisaalta myös mietityttää voiko alkiot sekoittua tai joutua vaikkapa mielenosoittajien hyökkäyksen kohteeksi.

Tulee myös mieleen aiheuttaako kaikki hormonit jotain vaurioita mahdolliseen lapseen. Koeputkihoitoa ehdotettiin meille jo aiemmin, mutta haluttiin silloin odottaa kun ei tuntunut hyvältä ajatukselta, ja vasta nyt mieli alkaa olla sille kypsä. Syynä lienee että toivo muista keinoista on mennyt (mitenkähän epäeettistä se sitten on..?). Sen sijaan tuohon meille ehdotettuun ISCIin liittyy vielä lisäksi se labrantädin tekemä "valinta" joka aiheuttaa sekavia tunteita, ja ne täytyy ratkaista ennen hoitoja. Olenkohan ihan outo kun mietin tällaisia? Lisään vielä, että en todellakaan arvostele enkä kritisoi ketään kuka on päätynyt mihin tahansa ratkaisuun em. kysymysten kanssa, mutta omalta kohdaltamme emme ole vielä kaikkia kysymyksiä ratkaisseet.

Hello again! Ollaan sitten Aniirin kanssa suurinpiirtein samaa ikäluokkaa,helmikuussa tulee mulla mittariin 35 ja "kello tikittää"..Pidän peukkuja myös sullekin!
Vilma eikun oliko se Annimari(nyt pätkii,oottakaa vaan mitä se nimimuisti sitten on kun meitä on useampi tässä ketjussa?!Sorry!),sä tunnut tietävän jo aika paljon tuosta koeputkihedelmöityksestä,oiskohan se niin että tieto lisää tuskaa?Me ei olla käyty vielä keskustelemasta siitä vaihtoehdosta,siksi tietoa vielä vähän sen vaiheista,riskeistä ym.Vähän olen esitteistä vaan lukenut.Yhdelle tutulleni on se tehty ja vähän häneltä kyselin,mutta ei muistanut tarkaan kaikkea.Itse olen myös edelleen sitä mieltä että jos sinne saakka mennään niin sen edessä pitää kai pitää mietinnän paikka,joskin ajatus on jo vähän kallistunut sen suuntaan kaikesta huolimatta.Nouseehan siinä se onnistumisprosentti kiertoa kohden jo tuplasti muistaakseni..No kaikki aikanaan.Suurkiitokset muuten Vilmalle ja Annimarille edellisen palstan tuesta ja kokemusten jakamisesta,se auttoi hiukan kun oli "kohtalontovereita". :flower: Mutta jatketaan nyt sitten näin...Tänään lähdemme pariksi päiväksi mökille luonnon helmaan,joten palailen asiaan myöhemmin..
Kertoilkaahan kuulumisia/tuntemuksia ja toivotaan meille kaikille parasta! =)
PS.Itse huomaan,että odotukset ja innostus ei ole yhtä korkealla kuin eka inssissä -olikohan silloin odotukset liian korkealla,etä sitä tipahdettiin taas aikarajusti maan pinnalle?! :ashamed:

..ai niin Aniir kyselit,että onko mittailtu lämpöjä...mä en ole ainakaan kertaakaan.Oon niin kuumaverinen(lue:hikoileva) tyyppi muutenkin että olen jättänyt sen tekemättä.Liekö kilpirauhasen vajaatoiminnalla osuutta asiaan?bye

Hei Aniir ja tervetuloa mukaan! Mulla ei siis oo tehty inssiä tässä kierrossa joten siksi ajattelin että alotan ihan uuden sivun.. Kuten siis varmaan lueskelitkin jo sieltä edellisestä ketjusta.. :)

Mua kanssa hieman mietityttää tuo ns rankempiin hoitoihin siirtyminen (jos se siis tulee ajankohtaiseksi joskus). Ei tosin samoista syistä kuin Annimarilla (nekin kyllä hyviä ja todellakin miettimisen arvosia), mua mietityttää se oma jaksaminen. Nytkin alkaa oleen jo siinä kintaalla että nippa nappa kestää sen pettymyksen joka kuukausi ja joskus tekis mieli oikein kunnolla karjua paha olo pois. Nyt näyttää kyllä tässä kuussa hieman helpommalta tää menkkojen odottelu -luonnollisesti, kun inssiä ei tehty, ei oo ollu suuremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi.. En tiiä, nää on näitä niin hemmetin vaikeita asioita miettiä!

No enihau, odotan oikeasti innolla jo seuraavaa kiertoa, tulis vaan ne menkat sieltä jo!

Hauskaa reissua Susalle, vaikkakin tää toivotus tais tulla liian myöhään.. :wave:

Ai niin hirveen paljon kiitoksia myös munkin puolesta tuesta ja turvasta jonka toitte siihen inssin jälkeiseen aikaan viime kierrossa :flower:
Te ootte ihania! Ja jatketaanhan tätä viestittelyä vielä piiiiiitkään?? Joohan?!

:heart: -terkuin Vilma

Aniir70
Kiitos Vilma.

Mulle näköjään tämä toka "pakki" olikin pahempi kuin se ekan inssin jälkeinen. Mä muka olin jo asennoitunut tähän NEGAAN. Paskat. Vollotin koko matkan kun ajoin töistä kotiin (aamulla töihin mennessä en, vaikka vaippa olikin jo verisenä pöksyssä) ja olen samaa tihrustelua jatkanut koko illan. Töissä on pakko pitää ittensä "coolina"

En haluaisi enää sitä 3 inssiä, vaan siihen IVF jonoon. Sais hetken tauon. Ei huvita/ tai pää ei kestä..!! Kammaripuuhatkin on jo niin kellopeliappelsiinia et a'vot.

Tänään ei ollu rahkeita soittaa uutta aikaa (NKL). Huomenna soitan ja kysyn josko olisi mahdollista jättää se 3 inssi tekemättä ja laittaa meidät IVF jonoon. Lukemani mukaan jonot on 3 kk luokkaa? onko näin, en tiedä.

kotiäitihömelö
kävin itse läpi rankat hoidot.ensin lievemmät sit kahdeksan koeputkihedelmöitystä..mitään syytä lapsettomuuteen ei koskaan löytynyt.siittiöt oli erinomaiset.ehkä munasoluissaoli paha vika_eivät kyenneet jatkamaan kasvuaan.parisuhde oli tosi kovilla..mun elämä oli helvettiä..suuret hormonimäärät teki tehtävänsä ja olin tosi onneton ihminen.vihdoin kaik muuttui..ymmärsimme aloittaa adoptioprosessin..nyt meil on upea tyttö!!muualla syntynyt mut täysin meidän oma heti alusta lähtien!ainoa mikä menneisyydes harmittaa on se ettemme älynneet lähteä adoptioon jo aiemmin!

mimosa

meillä on takana muutamat inssit, nyt meneillään ivf.
Ennen ivf ollaan puhuttu tulevan mieheni kanssa adoptiosta.
tuttava perheeni sanoi kerran, kun adoptiolapsen saa syliinsä sen tietää, että se on oma, eikä siittä halua luopua.
Onnittelet puolestani.
Kuinka kauan teidän adoptio kesti? mistä maasta otitte?

Iloista syksyn jatkoa teille!

Tervehdys jälleen!..täällä olo kuin jyrän alle jääneenä -nimittäin ruumiillinen työ (halkopinojen teko) teki tehtävänsä!Kummasti tuolla luonnon helmassa,veden äärellä murheet aina vähän unohtuu/lieventyy tai sitten oppii vaan näin "ikääntyessä"nauttimaan enemmän luonnon ihmeistä/rauhasta?!
Harmi juttu Aniir kun "maalari"saapui! Mites Vilma ja Animari,joko oireita suuntaan tai toiseen?!Eikös teillä lähene jo kp20?Täällä välivaihe eli ei mitään tuntemuksia(ainoastaan Luget lorisee..)tai odotuksia mihinkään suuntaan.Turtunutko lie?!
Jepulis,ei tässä tämän kummempia..
ps.Annimari:kyselit(kai?)palstalla Onnen Varjot leffasta,itse en ole sitä katsonut,elokuviin piti silloin aikoinaan mennä katsomaan se mutta jäi.Nyt kun olet nähnyt sen niin suositteletko sen katsomista?

Heippa pitkästä aikaa! Onpas ollu kiireitä niin ettei oo ehtiny ees koneella käymään. Täällä ollaan taas krapulassa :ashamed:
Oltiin eilen kaverin synttäreitä juhlimassa..

Mulla on selvät pms-oireet, alamahaa vihloo niin vietävästi. Menossa siis kp 23, tiistaina pitäis menkkojen alkaa. Ja sehän oliskin sitten jo kolmas samanpituinen kierto :D

Täytyy sanoa että onneksi tuli tämä yks "välikierto" näiden hoitojen väliin. Oon ollu niin hajalla töiden ja tän lapsiasian kanssa viime aikoina että hengähdystauko teki terää. Ja nyt onkin sen verran suuri innostus päällä että toivotaan että tärppäis seuraavassa kierrossa ettei taas tultais liian korkealta!

No mut tässäpä nämä tärkeimmät kuulumiset, palataan taas! :flower:

elli777
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 18:19 Vilma kirjoitti:
Heippa pitkästä aikaa! Onpas ollu kiireitä niin ettei oo ehtiny ees koneella käymään. Täällä ollaan taas krapulassa :ashamed:
Oltiin eilen kaverin synttäreitä juhlimassa..

Mulla on selvät pms-oireet, alamahaa vihloo niin vietävästi. Menossa siis kp 23, tiistaina pitäis menkkojen alkaa. Ja sehän oliskin sitten jo kolmas samanpituinen kierto :D

Täytyy sanoa että onneksi tuli tämä yks "välikierto" näiden hoitojen väliin. Oon ollu niin hajalla töiden ja tän lapsiasian kanssa viime aikoina että hengähdystauko teki terää. Ja nyt onkin sen verran suuri innostus päällä että toivotaan että tärppäis seuraavassa kierrossa ettei taas tultais liian korkealta!

No mut tässäpä nämä tärkeimmät kuulumiset, palataan taas! :flower:
Meillä onkin vilma sama kiertopäivä meneillään, mulla tosin clomikierto, mutta joka kuukausi sitä toivoo parasta :)

..kiva kuulla Vilma että sussa on taas samanlaista poweria kun eka inssin jälkeen -niin sitä pitää!Irrottelu arjen keskellä piristää kummasti,sillä kohtahan me emme sitä "ilolientä"pysty nimittäin enää nautiskelemaan,eix ni? :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 22:10 Susa kirjoitti:
..Irrottelu arjen keskellä piristää kummasti,sillä kohtahan me emme sitä "ilolientä"pysty nimittäin enää nautiskelemaan,eix ni? :whistle:
..näinhän se on. Tavoitteena tietenkin, että viimeistään uuden vuoden juhlissa ei enää olutta juotais ;) Oon tässä parin viime kuun aikana käynyt baarissa enemmän ku koko vuonna yhteensä, eli siis jopa noin neljä kertaa :LOL:

Kuinka pitkä kierto sulla on elli? Onko mitään raskausoireita? Mulla ei edelleenkään minkäänlaisia ja huomennahan se menkkapäivä jo sitten onkin.. Ainut kumma oire tässä kierrossa on jatkuvat kuumat aallot, toivotaan että ei oo mitään kummia hormoniheittelyitä taas vaihteeksi. Sitä en kyllä jaksa että taas saa menkkoja alkaa odottamalla odottamaan!

No, tässäpä nämä maanantai-terkut! Palataan! :wave:

Morjensta.

Kiva "nähdä" teitä! Tässä kierrossa ei ole ollut lainkaan sitä viime kierron kutinaa ja jännitystä, kun olosuhteet oviksen aikaan oli niin epäedulliset. Eli välikiertofiilikset niinkuin Vilmallakin. PMS on myös täällä eli uuden kierron uusi yritys voinee olla jo ensi viikolla tai viimeistään seuraavan viikon alussa. Odottelen vaan koska saa taas soittaa polille ja käydä apteekissa. Pelottaa uusi hoitojakso niin että lienen kohta sille tunteelle jo immuuni. Mites teillä, joko olette kirjoittaneet joulupukille hartaimman toiveenne?

Annimari

p.s. Susa kyseli Onnen varjoista. Aiheesta on niin vähän elokuvia että kannattaa katsoa jo siitä syystä, vaikka kaikki elokuvan herättämät tunteet eivät olekaan mukavia eikä tapahtumat realistisia.

elli777
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 12:42 Vilma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 22:10 Susa kirjoitti:
..Irrottelu arjen keskellä piristää kummasti,sillä kohtahan me emme sitä "ilolientä"pysty nimittäin enää nautiskelemaan,eix ni? :whistle:
..näinhän se on. Tavoitteena tietenkin, että viimeistään uuden vuoden juhlissa ei enää olutta juotais ;) Oon tässä parin viime kuun aikana käynyt baarissa enemmän ku koko vuonna yhteensä, eli siis jopa noin neljä kertaa :LOL:

Kuinka pitkä kierto sulla on elli? Onko mitään raskausoireita? Mulla ei edelleenkään minkäänlaisia ja huomennahan se menkkapäivä jo sitten onkin.. Ainut kumma oire tässä kierrossa on jatkuvat kuumat aallot, toivotaan että ei oo mitään kummia hormoniheittelyitä taas vaihteeksi. Sitä en kyllä jaksa että taas saa menkkoja alkaa odottamalla odottamaan!

No, tässäpä nämä maanantai-terkut! Palataan! :wave:
No mä odottelen tätiä vasta loppuviikosta tulevaksi (28-30 päivää kierto), kyllähän niitä oireita saa aikaiseksi, kun oikein tarkkana on, mutta niin olen kuvitellut monessa kierrossa, ja nega on ollut. Noista hormoneista vielä, niin mulla odoteltiin koko kesä kuukautisia alkavaksi, söin terolut kuurin ja primoluttejakin eikä mitään, oli vaan hormonit niin sekaisin :/ . Mulle tulee noita kuumia aaltoja noista Clomifeneista. Mutta toivon todella että nyt tärppäisi, kun oviksenkin bongasin :)

Tää on niin kummallista! \|O
Menkkoja ei siis oo kuulunu -taas vaihteeksi! Kp on tällä hetkellä 27, kun menkkojen piti tulla jo tiistaina!!! EI TAAS TÄTÄ, en kestä! No, tästä tekee vielä kummallisemman se, että oon tietty tehny taas kasapäin testejä ja joka kerta oon saanu jonkinlaisen haamun, eli viiva näkyy i h a n himmeenä ja vahvistuu kun aikaa kuluu, MUTTA vasta testiajan päätyttyä se on ihan selkeä. Joopa joo, ei taida tästäkään kierrosta tulla kuin itkua ja hammasten kiristystä.
Oviksestakaan en oo varma minä päivänä se oli, jotenkin kuitenkin
kp 8-10. :headwall: :headwall:

Täytyy vissiin ootella jokunen päivä ja tehdä uus testi jos menkat ei ala. Mahassa on kyllä eilen viimeksi ollu kamalat menkkaoireet, mutta tänään niitä ei taas pahemmin oo ollu. Mitään muita oireita ei oo, tissitkään ei oo kipeenä.
Ei hemmetti jos taas joutuu alkaa oottelemaan että millonkahan suvaitsee alkaa -se tästä vielä puuttuukin!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toivottavasti teillä siellä on hieman paremmat fiilarit! Kertokaahan kuulumisia! :heart:

elli777 laiskana
Mulla on kyllä tissit kipeenä (ihan kävellessäkin sattuu) mutta kyllä myös menkkakipuja alamahassa, musta tuntuu että oon varmasti tunnustellut niin kovakouraisesti että rinnat ihan siitä kipeytynyt :/ , kp 27/28-30.

..Hyvä naiset,aika lupaavalta jo kuulostaa teilä molemmilla,testiä vaan testin perään tai jos maltatte niin odotatte viel vähä...hui,ihan jännittää teidän puolesta!Tänne ei kummempia,eihän mulla tietty olekaan kuin kp24/28-31!Eli aikaa on,jotenkin tuntuu että aika matelee nyt,mutta tässä kierrossa en ole ajatellut asiaakaan niin paljon,liekä ajatus tosiaankin siellä vimosessa inssissä jo?
Mites Annimari?
Naapuri näkyy olevan raskaana,ed.pojat n.2v ja 3v.ja kevätbaby tulossa ja paras kaverini viimeisillään ja poikani kyseli taas yksi päivä että oisko mun masussa hälle leikkikaveria,tippa linssissä vaan katselen muita"onnellisia" ja yritän vastata muiden kysymyksiin..!
Kuulumisiin..

Yhteistyössä